Lejonel Posted March 8, 2014 Report Share Posted March 8, 2014 Är född 1981 och tänkte att det vore kul att köpa en flaska från detta året. En flaska att kanske spara för att öppna den dagen man går i pension. Så frågar er whisky-ess här om någon har koll på en schysst whisky från detta år? Gärna med en snygg låda alt kartong men det är inget måste. Vill mest att den ska vara god och att det ska stå tydligt 1981 på den. Någon med koll på detta? Quote Kristopher Riutta Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddevold Posted March 8, 2014 Report Share Posted March 8, 2014 Här hittar du en del: http://www.whiskybase.com/search?q=1981 1 Quote Kenny Hoornaert, Uddevalla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mperor Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Gå även in på whiskyauction.com. Sök på t.ex. 5.august el. 5.8 och se om du hittar en från din exakta födelsedag! Små odds, men det går att hitta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lejonel Posted March 9, 2014 Author Report Share Posted March 9, 2014 Gå även in på whiskyauction.com. Sök på t.ex. 5.august el. 5.8 och se om du hittar en från din exakta födelsedag! Små odds, men det går att hitta! Hittade tyvärr inget på mitt datum. Men jösses vilka priser det finns :S Finns det ens någon chans att man kan hitta någon bra whisky från 1981 för runt 1000kr? Eller får jag tänka om? Quote Kristopher Riutta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Det där med vad som är snyggt och gott avgör ju bara du personligen för din egen del. Men det finns massor på: www.bing.com sök sen bara på whisky 1981, så kommer en massa bilder och dyligt... Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lejonel Posted March 9, 2014 Author Report Share Posted March 9, 2014 Det där med vad som är snyggt och gott avgör ju bara du personligen för din egen del. Men det finns massor på: www.bing.com sök sen bara på whisky 1981, så kommer en massa bilder och dyligt... Jo det är klart. Är rätt ny på whiskyfronten så tänkte bara få lite tips här vad som är prisvärt från detta år. Tack för tipset iaf. Quote Kristopher Riutta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Det finns en hel del gott från 81, men det haglar inte direkt med prisvärda buteljer i tjusiga förpackningar. Mest prisvärt på rak skulle jag säga är valfri Lochside 81'a. Men dom är inte så lätta att hitta, och kostar mer än föreslagna belopp. Lucka till i jakten, hittar du något tjusigt får du gärna hojta till då jag lägger undan 81:or med Quote Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lejonel Posted March 9, 2014 Author Report Share Posted March 9, 2014 Det finns en hel del gott från 81, men det haglar inte direkt med prisvärda buteljer i tjusiga förpackningar. Mest prisvärt på rak skulle jag säga är valfri Lochside 81'a. Men dom är inte så lätta att hitta, och kostar mer än föreslagna belopp. Lucka till i jakten, hittar du något tjusigt får du gärna hojta till då jag lägger undan 81:or med Gött då ska jag hålla koll på en sådan iaf. Vet du vad för summa man ska sikta in sig på? Vill ju inte behöva betala ett allt för stor överpris Quote Kristopher Riutta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 För 2 loppor så borde du kunna få loss en Quote Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mperor Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 (edited) Var inte så bitter nu:). Gå in här och kika:). Dessa kan du tyvärr inte buda på (eftersom auktionen stängde för någon vecka sen), men du kan buda vid nästa tillfälle om 3 veckor och kolla man på priserna nu så ska det absolut kunna gå att hitta något fint:) http://www.scotchwhiskyauctions.com/store/search/?q=1981 Edited March 9, 2014 by Mperor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Det var en del väldigt snälla priser må jag säga! 1 Quote Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lejonel Posted March 9, 2014 Author Report Share Posted March 9, 2014 Var inte så bitter nu:). Gå in här och kika:). Dessa kan du tyvärr inte buda på (eftersom auktionen stängde för någon vecka sen), men du kan buda vid nästa tillfälle om 3 veckor och kolla man på priserna nu så ska det absolut kunna gå att hitta något fint:) http://www.scotchwhiskyauctions.com/store/search/?q=1981 Bitter? Hehe nej då! Men som jag sa innan så är jag ny i whiskyvärlden så har inte satt in mig i vad det kostar. Dyraste flaskan jag köpt hittills kostar 800kr. Men visst kan jag höja den summan. Vill inte bara köpa "fel" pga okunskap Quote Kristopher Riutta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mperor Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Bitter? Hehe nej då! Men som jag sa innan så är jag ny i whiskyvärlden så har inte satt in mig i vad det kostar. Dyraste flaskan jag köpt hittills kostar 800kr. Men visst kan jag höja den summan. Vill inte bara köpa "fel" pga okunskap Nä det e klart. Därför är efterforskning guld värt. Men testa o kika in på auktionssidor (som t.ex. whisky auction eller scotch whisky auction). Sen går du in på whiskybase.com och letar efter exakt den du tänkt köpa. Whiskybase är en fantastisk fingervisning, men inte mer än så. I slutändan är det din egna upplevelse som räknas:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lejonel Posted March 9, 2014 Author Report Share Posted March 9, 2014 Nä det e klart. Därför är efterforskning guld värt. Men testa o kika in på auktionssidor (som t.ex. whisky auction eller scotch whisky auction). Sen går du in på whiskybase.com och letar efter exakt den du tänkt köpa. Whiskybase är en fantastisk fingervisning, men inte mer än så. I slutändan är det din egna upplevelse som räknas:) Tack för dom tipsen. Alla sådana tips är guld värda 1 Quote Kristopher Riutta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts