Jump to content
whiskyforum

www.ralfy.com


Recommended Posts

Tjena

 

Kollade precis på Ralfy`s blogg såg att haft en Caol Ila 12yrs Gordon & Macphail på 92 pinnar.

Upp i whisky skåpet förundrad över poängen och testade igen.

Summa summarum smaken är som baken delad.

=Håller inte alls med om dessa höga poäng.

 

//Mats

Mats Johansson

Fatägare Box
Friends of classic malts
Friends of Laphroaig
Ardbeg Committee

Fatdelägare Smögen

Link to comment
Share on other sites

Ralfy är ju begravningsentrepenör till yrket så han kanske föredrar jordiga whiskys. ;)

  • Like 5

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Köpt i G&M butik i Elgin samma alkoholhalt 61,4%

(A small selection of casks) står dock ej antalet så det är nog samma wirre bara olika smak. :unsure:

Mats Johansson

Fatägare Box
Friends of classic malts
Friends of Laphroaig
Ardbeg Committee

Fatdelägare Smögen

Link to comment
Share on other sites

Hej hopp.

 

Får man fråga hur du bedömer den..är den dålig??

Jag menar att även om den inte når dom utlovade 92p så kanske den kan vara ok ändå?

 

// Kent

Kent Johansson

Link to comment
Share on other sites

Jag får en känsla av att Ralfy vill väga in pris och tillgänglighet i hans bedömningar, men jag kan ha fel.

Visst, jag kanske inte heller delar alla hans åsikter och smakbetyg, men han är en skön snubbe med många idéer som kan vara kul att lyssna på samt att han försöker informera allmänheten om whisky och allt runt omkring. Han är väldigt noga med att påpeka att han säkert har en del faktafel och att hans åsikter inte alltid behöver vara dom rätta vilket jag uppskattar hos honom.

 

Smakbetyg får man ta lite för vad det är när smak är så pass individuellt, men jag tycker ändå han har så pass bra koll så att han kan urskilja en whisky som håller hög kvalitet.

  • Like 4

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Ja ingen kritik så men denna utgåva cirka 10 år inte 12 som jag skrev innan håller jag kanske på 83-84 poäng och Ralfy brukar inte vara så generös med sina poäng över 90 strecket.

Men det är väl tur vi har olika smak. :unsure:

Edited by Tomtebloss

Mats Johansson

Fatägare Box
Friends of classic malts
Friends of Laphroaig
Ardbeg Committee

Fatdelägare Smögen

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jag tycker det er kritikverdigt att Ralfy nekar å testa enkelte whiskys før att dom er før unga. Till eksempel Bunnahabhain Toiteach och Bunnahabhain Darach ur. På samma tid så er det lite kul at han styrde unnan Ardbeg Supernova før att den var før dyr før en ung whisky och heller testade den rimeligare Laphroaig Quartercask....

 

En jordnær typ som har blivit værldkendis..

 

 

Man må inte glømma å kålla in Peatluvr heller, han har jettegoda enkla reviews som inte går like i dybden som Ralfy, men som er mycket goda reviews endå...

Edited by Danke
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det er kritikverdigt att Ralfy nekar å testa enkelte whiskys før att dom er før unga. Till eksempel Bunnahabhain Toiteach och Bunnahabhain Darach ur. På samma tid så er det lite kul at han styrde unnan Ardbeg Supernova før att den var før dyr før en ung whisky och heller testade den rimeligare Laphroaig Quartercask....

 

En jordnær typ som har blivit værldkendis..

 

 

Man må inte glømma å kålla in Peatluvr heller, han har jettegoda enkla reviews som inte går like i dybden som Ralfy, men som er mycket goda reviews endå...

Ralfy testar inte whisky han inte kommer ge ett bra betyg (det är han tydlig med), det är inte för att de är för unga, han älskar ung whisky (om den är bra i hans näsa och han verkar ge bonuspoäng till ung prisvärd whisky). Han tycker helt enkelt att de är dåliga men vill inte säga det högt :-) (jag däremot gillar Darach ur)

Disclamier: min norska är inte jättebra.

Väntar otåligt på att nästa whiskymässa skall börja

Link to comment
Share on other sites

Whisky er en resa gjennom olika smakar. Før mig ger Darach Ur en sånn kjennsla nogåt annorlunda. Vist lagas Bourbon på liknande sett, men i etter min mening er Darach Ur bettre enn Bourbons jag har smakat..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så no testade Ralfy Toiteach i 499, och gav den bra betyg trots den dyra prisen i UK, I Norge er denna jetterimligt iforhalt til annan whisky så ja har provat to flaskor...

 

Darach Ur Batch 10 som no har gått ut av produksjon var jettegod, den har eldre whisky i flaskan nu....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...