Jump to content
whiskyforum

Glenfiddich 1973 41yo

Recommended Posts

Cadenhead har en ny Glenfiddich buteljering på gång 1973-2014 43,1% 41yo Single Cask.

Enligt uppgift skall MSRP ligga runt 450-500 GBP. Outturn är lågt, runt 40 flaskor vad jag har hört.

Serge har provat den här -> http://www.whiskyfun.com/2014/Three-40-yo-Glenfiddich.html

Ni som är lite haj på detta, vad tror ni - är detta ett bra köp? Främst så köper jag whisky för att dricka och njuta av, men när prislappen blir så här hög är viljan att göra detta... skall vi säga, ersatt med ett mått av viss tveksamhet. :huh:

Hannes Schreuder-Pettersén

Stockholm

Om du ska köpa en whisky för att dricka är det egentligen bara du själv som kan svara på frågan om du tror att den är prisvärd eller ej. Ska du köpa den i investeringssyfte tror jag inte att du går back den dagen du säljer den.

• 2 weeks later...

Tack för svar Dricke. Den förhandsinfon jag hade var inte helt rätt, 96 flaskor buteljerades totalt.

Känns som att prisnivåerna allmänt börjar stiga på whisky (märks även på auktionerna), kanske dags att börja intressera sig för någon obskyr bortglömd dryck istället? ;-)

Hannes Schreuder-Pettersén

Stockholm

Tack för svar Dricke. Den förhandsinfon jag hade var inte helt rätt, 96 flaskor buteljerades totalt.

Känns som att prisnivåerna allmänt börjar stiga på whisky (märks även på auktionerna), kanske dags att börja intressera sig för någon obskyr bortglömd dryck istället? ;-)

Precis, jag är inte hemma på all sprit men det går att fynda fina utgåvor Cognac, Armagnac, Calvados och rom.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Bra rom börjar också skjuta i höjden, men än så länge hittar man mycket för en hyfsat billig slant!

Cognac, Armagnac och Calvados har jag lite för dålig koll på, finns mycket där också som är riktigt gott!

Tequila och Mezcal är tyvärr oftast för dyrt för att man ska våga chansa! Så jag vill helst prova innan man lägger ut en till två tusenlappar på en flaska.

Jonas Carlsson