Jump to content
whiskyforum

Ardbeg säljes?

Norrland
 Share

Recommended Posts

Jag är nybliven medlem och har en förfrågan angående en flaska Ardbeg Lord of the isles. Det står ett nummer på baksidan av flaskan. Numret är L3224 0631. Tror flaskan ska vara från 1975. Kan detta stämma? Funderar på att sälja flaskan. Vad tror ni värdet kan vara?

L3 betyder att den är buteljerad 2003.

Innehållet är av blandade åldrar med yngsta delen 25 år så den är nog från 1978.

ca 750€ får du för den om du skickar den till whiskyauction.com dock så tar auktionen ut ca 15% av säljsumman som dras av.

Mikael Weisz - Växjö

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Hej o välkommen till forumet, lite snabbt ca: 5000kr du kan ju kolla in whiskyauction.com glöm inte att ta bort provisionen + frakt, L3 tror jag står för året då flaskan buteljerades = 2003

Christer Lagestig

Lagan

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Kvalificerad gissning... ja, den kommer stiga i värde om du sparar den några år till. :)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Tack för bra svar. Har ni nåt br tips på var man kan lägga ut den vid ev. försäljning? Blir den mer värd om jag sparar den nåt år till?

Med största sannolikhet kommer den att fortsätta öka i värde, Prova här på forumet, men jag tror att det finns vissa krav, kriterier bl.a. minst 5 inlägg, någon annan kan säkert fylla på med info.

Christer Lagestig

Lagan

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Tack för hjälpen! Har inte bestämt mig för försäljning riktigt än. Till de som lagt bud på den så kommer jag givetvis svara så fort jag bestämt mig! Förresten som svar på förfrågan så är den i bra skick med satinklädd låda.