Jump to content
whiskyforum

Ardbeg Committee Release


Recommended Posts

Kanske inte så roligt får committee medlemmar om beställningsnummret skvallras ut bland icke committee medlemmar.

Det är väl en av anledningarna till att man är med, för att få förtur på vissa specialsläpp

Andreas Hedin

Link to comment
Share on other sites

Kanske inte så roligt får committee medlemmar om beställningsnummret skvallras ut bland icke committee medlemmar.

Det är väl en av anledningarna till att man är med, för att få förtur på vissa specialsläpp

 

Ja, men det är betydligt mindre roligt för de medlemmar som aldrig får chansen att köpa en flaska!

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Att bli committee-medlem är ju inte svårare än att gå in i denna tråd för att se ett artikelnummer, så jag ser inget större fel med att dela med sig av artikelnummer. Det lär ju inte vara många som hänger här och inte är med. Bara man kan hindra en googlesökning från att komma hit så (vilket borde gå att ordna genom att kräva login för att se tråden).

  • Like 2

Richard Nordenskjöld

Link to comment
Share on other sites

Jag är committee medlem (med rätt mailadress inlagd), men får aldrig mail jag heller :-(

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Att man sprider artikel nummret så att andra kan köpa den ser jag inget bekymmer med.

Det som är bekymmer är att det hamstras flaskor för att veckan efter sälja dom vidare för 50% påslag till dom som inte hann med att köpa en.

Ser nästan ut att ha blivit en affärsverksamhet.

Och googlar man på committee realese så är det lätt att läsa det här då man inte behöver vara registrerad användare för att läsa.

Bara en tanke....

  • Like 2

Andreas Hedin

Link to comment
Share on other sites

Själv lyckades jag med konststycket att avanmäla mig på de nyhetsbrev jag fick från Ardbeg. Fingrade lite för mycket när jag läste mailet i telefonen och insåg försent att jag tryckt på fel rad. Efter det har det givetvis varit stendött. Har försökt ändra mail och även skapat nytt konto med ny mail men det hjälper inte.

 

Tror inte det är någon större fara att dela ut artikelnr eftersom de senaste släppen har varit relativt stora och legat kvar rätt länge innan de vart slutsålda på bolaget. Småreleaserna är nog bara att glömma från Ardbeg.

  • Like 1

Martin Eriksson

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Remember that to buy this years limited edition bottling you need to look out for Ardbeg Auriverdes under article number 10203-01 at Systembolaget or order your bottle at www.systembolaget.se on 2nd June 2014.

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Remember that to buy this years limited edition bottling you need to look out for Ardbeg Auriverdes under article number 10203-01 at Systembolaget or order your bottle at www.systembolaget.se on 2nd June 2014.

Fick detta nu på båda mina konton, dock i skräpkorgen. :)

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Ni kan inte hålla på att skriva så mycket om denna en hel månad innan den släpps!! Jag ringde 09:55 igår och försökte beställa....

  • Like 3

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Ni kan inte hålla på att skriva så mycket om denna en hel månad innan den släpps!! Jag ringde 09:55 igår och försökte beställa....

Det gäller att läsa hela tråden!!

  • Like 1

Seppo Hellström

Link to comment
Share on other sites

Har jag förstått det rätt om den förmodade Supernovan också släpps den 2:a juni? Är det någon som sett ett ungefärligt pris på vad den kommer ligga på?

Sen så har ju Systembolagets artikelnummer för Auriverdes varit känt ett bra tag, eller är det en speciell Committee brandad flaska som har det artikelnummer som står längre bak här i tråden? :g:

Kim Nilsson

 

mc.gif

Link to comment
Share on other sites

Har jag förstått det rätt om den förmodade Supernovan också släpps den 2:a juni? Är det någon som sett ett ungefärligt pris på vad den kommer ligga på?

Sen så har ju Systembolagets artikelnummer för Auriverdes varit känt ett bra tag, eller är det en speciell Committee brandad flaska som har det artikelnummer som står längre bak här i tråden? :g:

Spännande! Men om den släpps i juni, varför inte med websläppet 5 juni?

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Remember that to buy this years limited edition bottling you need to look out for Ardbeg Auriverdes under article number 10203-01 at Systembolaget or order your bottle at www.systembolaget.se on 2nd June 2014.

 

 

Jag kanske är trög men vad antyder att den över huvud taget skulle vara på gång till Sverige i juni?

 

Gäller Supernovan alltså....

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...