Jump to content
whiskyforum

Ardbeg Auriverdes 49,9%

pepe
 Share

Recommended Posts

Köper också min 31 maj. Men den som inte vill vänta kan ju lägga bud på den här

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Menade alltså att GunnarN hade länkat till samma auktion precis ovanför ditt inlägg.

Haha. Hade missat den helt. Han hade dock länkat lite snyggare (och lite mer osynligt ;) ....). Oavsett så är det sjukt högt pris!

• 1 month later...

Yes... gillar den skarpt, kommer gå åt under sommaren!

Lite mer åt Aligator-hållet om jag inte misstar mig. Den har en del likheter med TEN men med mer kola/karamell och vaniljtoner. Har inte gjort någon djupare analys, tog bara ett litet sample igår kväll.

Som en TEN på steroider nästan!

• Like 3

Jonas Carlsson

Yes... gillar den skarpt, kommer gå åt under sommaren!

Lite mer åt Aligator-hållet om jag inte misstar mig. Den har en del likheter med TEN men med mer kola/karamell och vaniljtoner. Har inte gjort någon djupare analys, tog bara ett litet sample igår kväll.

Som en TEN på steroider nästan!

Som en TEN men lagrat i fat men med kolat lock kanske? ;)
  • Like 1

Kim Nilsson

mc.gif

Som en TEN men lagrat i fat men med kolat lock kanske? ;)

Hehe... gissar att båda är lagrade i fat, men den här känns som att den legat på betydligt fräschare fat! ;)

Har inte läst någonstans hur och vilka typer av fat som använts, kolade lock har jag ett vagt minne av iaf. att jag hört eller läst någonstans... någon som vet mer?

Vet inte vad Ardbeg i övrigt kör för "fatpolicy!? Gör dom som Laphroaig att dom bara använder faten en gång och sen skeppar vidare faten eller suger dom ut allt som går ur varje fat?

Om inte annat en bra fråga att ha med sig till destilleriet i höst!

Jonas Carlsson

Mycket möjligt. Det var det jag läste i alla fall. "Samtidigt passar man på att släppa Ardbeg Auriverdes som är en begränsad utgåva lagrad på amerikanska bourbonfat med delvis rostade ekstavar i faten."

www.whiskywhisky.se