Jump to content
whiskyforum

Fråga ang släpp på Systembolaget


Recommended Posts

Ardbeg släpper ju ny whisky på systembolaget den 2juni. Jag vill hemskt gärna ha en flaska men har aldrig varit med vid sådana här släpp innan. Så hur gör man egentligen? Bokar man den via deras hemsida eller går man dit och köar? Isf hur vet man vilket bolag som får in flaskor?

Kristopher Riutta

Link to comment
Share on other sites

Det här är en fråga som genast ger mig huvudvärk. Inte pga att du frågar men för att jag återigen börjar tänka på SB's idiotiska system. Det är inte bara ett svar på detta utan det beror på om det är en weblansering, små partier eller nyheter. Det är bara weblanseringar som man kan säga fungerar någorlunda.. I annat fall beror inte din ev tilldelning på om du var först på knappen när du beställde utan när din butik behagar skicka vidare din beställning till lager/leverantör. Jag har haft en rad samtal med deras kundtjänst om detta..:(

För att du ska få en blick över hela systemet skulle jag behöva mycket mer tid och plats än det är här. Hade varit lättare över telefon.. Du får gärna leta upp mig på hitta.se eller annat och ringa under helgen så ska jag försöka lotsa dig vidare i SB djungel.

Karl-Johan Arto

Karl-Johan Arto

Link to comment
Share on other sites

Det kommer tillräckligt många flaskor till sverige så om man inte lyckas knipa en den 2a så kommer det ändå fyllas på igen efter nån vecka eller så. Så var det senast i alla fall. Förra året köade jag och fick en flaska men i år väntar jag nog tills stormen lagt sig så kan man gå och handla i lugn o ro :) Om din butik tar in den kan du se på nätet en vecka innan släppet, gör den inte det kan du beställa den på nätet eller ringa din butik. På releasedagen måste man dock beställa den på plats i butik. Övriga dagar kan man ringa.

Robin Törnqvist

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...