FarbrorFrey Posted May 10, 2014 Report Share Posted May 10, 2014 Då var det en vecka kvar. Resfebern börjar infinna sig, flyg och boende bokat sedan länge, men vad har man att vänta sig där - vilka trevliga matställen finnes, vilka butiker i sta'n får man inte missa, vilka montrar/utställare brukar ha roliga saker och hur mycket plats kommer finnas kvar i resväskan på hemväg??? Många frågor, men få svar. Ni som varit där tidigare - vad har jag att vänta mig? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oggela Posted May 10, 2014 Report Share Posted May 10, 2014 Trevligt att du ska åka dit, du kommer inte bli besviken. Ett helt otroligt utbud av whisky väntar dig! Själva staden är inte så stor och så vitt jag vet så finns det inte någon renodlad whiskybutik, det går dock att köpa flaskor på mässan. Ett besök på Villa Konthor med deras fina utbud får du boka in, vi brukar sitta där på fredagen och ta några drams. Matställen finns det gott om och vi har mer eller mindre provat nya ställen varje år utan att bli besvikna. Mina favoriter på mässan brukar vara Dutch Connection/World-wide-whisky, de står till vänster direkt när man kommer in i stora hallen. Även italienarna Whisky Antique och Lions Whisky som huserar i tältet har otroligt fina saker att provsmaka. Sen finns det guldkorn lite varstans, det är halva nöjet att botanisera! Jag rekommenderar att ta med samplesflaskor så att du avnjuta i lugn och ro i hemmet, inte alltid man vill prova historia i stojet och värmen som uppstår. Vi ses där! Fredrik Jokela Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted May 10, 2014 Report Share Posted May 10, 2014 C ya Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 Whiskyn köper du på mässan, maten och ölen är bra på de flesta ställena, sparris får man ej missa och schnitzlarna är kanon, det går i princip inte att ha trist haha....Whisky Antiques utförsäljning av de öppnade flaskorna på söndagen är kanon, du får så mycket input och hjälp av alla så du kan känna dig helt lugn. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
FarbrorFrey Posted May 11, 2014 Author Report Share Posted May 11, 2014 (edited) Härligt det låter, det blir nog bbq:en eller en sväng förbi Villa Konthor på Fredag (dock inte Glenfarclas provningen för oss som det ser ut nu) så vi ses säkert redan där. Annars är ett gäng sampleflaskor på väg hem, humöret gott, sparrisen ja - den måste vi såklart prova och förväntningarna ligger på topp inför resan! Enda smolket i bägaren är att det känns som man borde sparat ihop pengar några månader till, men det får gå - det är första gången trots allt. Känns som detta kommer bli fantastiskt kul, har ni fler tips på saker som är skoj att göra medan man är där eller andra sevärdheter så hojta gärna till! Edited May 11, 2014 by FarbrorFrey Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 En sak som är bra att veta är att det är kontanter som gäller på mässan. Det finns en uttagsautomat alldeles utanför mässområdet. Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
peatjunkie Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 (edited) ska vara dar sondag Edited May 15, 2014 by peatjunkie 2 Proud member of www.lindores.be www.ardbeg.eu(The real Ardbeg site) Geert Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickeman Posted May 12, 2014 Report Share Posted May 12, 2014 (edited) Nååja vad är en whiskymässa i Limburg? Den kan juh va frukansvärt långtråkig och dötrist. och tråkig och alldeles, alldeles underbar! Edited May 12, 2014 by Mickeman 1 Mikael Weisz - Växjö ~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
peatjunkie Posted May 15, 2014 Report Share Posted May 15, 2014 Har andrat planerna LORDAG OCH SONDAG YEEAAHAAA 1 Proud member of www.lindores.be www.ardbeg.eu(The real Ardbeg site) Geert Bero Link to comment Share on other sites More sharing options...
FarbrorFrey Posted May 15, 2014 Author Report Share Posted May 15, 2014 Good man! Snart bär det av, till det lilla huset på prärien (inte så långt ifrån sanningen faktiskt) - vi kommer bo ca. 4km utanför Limburg. Planen är att gå till/från mässan, sen får vi se om det håller i praktiken. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
enknut Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 (edited) Hemma igen efter första besöket för mig på Whiskyfair i Limburg. Man fick med sig lite hem i alla fall. Edited May 20, 2014 by enknut 4 Mats Knutsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted May 21, 2014 Report Share Posted May 21, 2014 Jag fick också med mig några flaskor hem. 1 Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
FarbrorFrey Posted May 23, 2014 Author Report Share Posted May 23, 2014 Samma här, blev en åtta flaskor till slut. Har ju ingen tjusig bild, men det blev lite smått och gott helt klart och jag känner mig nöjd med resan som helhet. :-) Enda personen jag stötte på som jag kände igen (på profilbilden) var Lasse H, annars satt jag och tjejen med ett gäng svenskar på the whisky agency provningen utanför villa konthor på lördagen - kanske någon som känner igen sig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oggela Posted May 23, 2014 Report Share Posted May 23, 2014 Samma här, blev en åtta flaskor till slut. Har ju ingen tjusig bild, men det blev lite smått och gott helt klart och jag känner mig nöjd med resan som helhet. :-) Enda personen jag stötte på som jag kände igen (på profilbilden) var Lasse H, annars satt jag och tjejen med ett gäng svenskar på the whisky agency provningen utanför villa konthor på lördagen - kanske någon som känner igen sig? Om det var vi som höll platserna först åt någon som inte dök upp så var jag i det gänget. Satt snett mot dig och din flickvän. Fredrik Jokela Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora Link to comment Share on other sites More sharing options...
FarbrorFrey Posted May 23, 2014 Author Report Share Posted May 23, 2014 Jamen vad trevligt, då var det du som satt i mitten mitt emot oss alltså? Jag gissade faktiskt på Skövde på dialekten, men brukar aldrig ha rätt på sån't där. Vi bodde en ca. 4km utanför Limburg och cyklade till/från stan efter några timmars välbehövlig vila och middag på kvällarna efter mässan. Det blir en retur nästa år, vi kanske syns då med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oggela Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 Mjo, det var jag som satt i mitten. Får väl dölja dialekten nästa år. Det blir nog garanterat en retur nästa år, får dock se om det blir lika många provningar. För min del räcker det nog med en provning, vill lägga mer krut på rariteterna på själva mässan istället. Fredrik Jokela Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts