Jump to content
whiskyforum

Efterlevnadsskydd till SB beställning!?


klash57
 Share

Recommended Posts

Beställde en flaska för drygt 2 veckor sen men fick idag ett sms att den beställda varan tillfälligt var slut men skulle komma åter 2049-12-31. Då jag förmodligen inte kommer att vara i livet då undrar jag om någon här på forumet känner till om det finns något liknande efterlevnadsskydd på SB för att kunna lämna över beställningen till någon efterlevande så ingen annan (censurerat) snor min flaska.

 

Tackar på förhand!

  • Like 16

Klas Hammarstrand - Göteborg

Link to comment
Share on other sites

Det jag undrar är om det är samma pris som gäller 2049 som det var vid beställningstillfället? :)

Tyvärr är det nog bara prisgaranti när man fått offert på privatimport och godkänt den ;)

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr är det nog bara prisgaranti när man fått offert på privatimport och godkänt den ;)

Dom borde ha full prisgaranti på allt!

Hittar man samma vara på nätet för halva priset så tycker jag att dom borde sänka sitt pris till minst samma!

  • Like 3

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Det är så att när man anmäler en vara som tillfälligt slut så har SB av nån underlig anledning 2049 som default, så om man som importör inte ändrar det datumet till ett mer aktuellt datum så blir det lite tokigt, minst sagt.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Dom borde ha full prisgaranti på allt!

Hittar man samma vara på nätet för halva priset så tycker jag att dom borde sänka sitt pris till minst samma!

 

Jo, det vore väl nåt det! Nu är det ju faktiskt inte Systembolaget som bestämmer priset på en vara utan importören. Det är olika inköpspris pga olika volym på olika marknader, olika kostnader för transport och lagerhållning och sen ska vi inte glömma bort att skattesatsen skiljer sig åt en hel del för olika länder, samma sak gäller momsen. Det är inte Hornbach vi pratar om utan Systembolaget.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Det jag undrar är om det är samma pris som gäller 2049 som det var vid beställningstillfället? :)

Då min troliga levnadsstatus kommer att vara under all kritik vet jag inte riktigt om jag bryr mig :whistling:(så länge ingen annan får den!) :blush2:

  • Like 1

Klas Hammarstrand - Göteborg

Link to comment
Share on other sites

Det är så att när man anmäler en vara som tillfälligt slut så har SB av nån underlig anledning 2049 som default, så om man som importör inte ändrar det datumet till ett mer aktuellt datum så blir det lite tokigt, minst sagt.

AHA! blev lite orolig att det var dom på SB som tullade slut på våra beställda varor!

Tack för svar!!!

Klas Hammarstrand - Göteborg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...