klash57 Posted May 21, 2014 Report Share Posted May 21, 2014 Beställde en flaska för drygt 2 veckor sen men fick idag ett sms att den beställda varan tillfälligt var slut men skulle komma åter 2049-12-31. Då jag förmodligen inte kommer att vara i livet då undrar jag om någon här på forumet känner till om det finns något liknande efterlevnadsskydd på SB för att kunna lämna över beställningen till någon efterlevande så ingen annan (censurerat) snor min flaska. Tackar på förhand! 16 Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted May 21, 2014 Report Share Posted May 21, 2014 ?? Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted May 21, 2014 Report Share Posted May 21, 2014 Skicka över det till mej enligt en app skall jag dö 2093 2 Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted May 21, 2014 Author Report Share Posted May 21, 2014 Vissa har det bra! Du är noterad 1 Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted May 22, 2014 Report Share Posted May 22, 2014 Det jag undrar är om det är samma pris som gäller 2049 som det var vid beställningstillfället? Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted May 22, 2014 Report Share Posted May 22, 2014 Det jag undrar är om det är samma pris som gäller 2049 som det var vid beställningstillfället? Tyvärr är det nog bara prisgaranti när man fått offert på privatimport och godkänt den Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted May 22, 2014 Report Share Posted May 22, 2014 Tyvärr är det nog bara prisgaranti när man fått offert på privatimport och godkänt den Dom borde ha full prisgaranti på allt! Hittar man samma vara på nätet för halva priset så tycker jag att dom borde sänka sitt pris till minst samma! 3 Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted May 22, 2014 Report Share Posted May 22, 2014 Det är så att när man anmäler en vara som tillfälligt slut så har SB av nån underlig anledning 2049 som default, så om man som importör inte ändrar det datumet till ett mer aktuellt datum så blir det lite tokigt, minst sagt. Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted May 22, 2014 Report Share Posted May 22, 2014 Dom borde ha full prisgaranti på allt! Hittar man samma vara på nätet för halva priset så tycker jag att dom borde sänka sitt pris till minst samma! Jo, det vore väl nåt det! Nu är det ju faktiskt inte Systembolaget som bestämmer priset på en vara utan importören. Det är olika inköpspris pga olika volym på olika marknader, olika kostnader för transport och lagerhållning och sen ska vi inte glömma bort att skattesatsen skiljer sig åt en hel del för olika länder, samma sak gäller momsen. Det är inte Hornbach vi pratar om utan Systembolaget. Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted May 22, 2014 Author Report Share Posted May 22, 2014 Det jag undrar är om det är samma pris som gäller 2049 som det var vid beställningstillfället? Då min troliga levnadsstatus kommer att vara under all kritik vet jag inte riktigt om jag bryr mig (så länge ingen annan får den!) 1 Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted May 22, 2014 Author Report Share Posted May 22, 2014 Det är så att när man anmäler en vara som tillfälligt slut så har SB av nån underlig anledning 2049 som default, så om man som importör inte ändrar det datumet till ett mer aktuellt datum så blir det lite tokigt, minst sagt.AHA! blev lite orolig att det var dom på SB som tullade slut på våra beställda varor! Tack för svar!!! Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now