gekr Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 Hej forumiter! Vad vet ni om denna butelj: http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=port+charlotte&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=856098&varuNr=85032&filters=searchquery%2c Georg Kristiansen Kiruna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 Renat? Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 (edited) Renat? detta fick jag fram från länken: Port Charlotte Whiskyforum No 5 Cask Strength 9 Years (nr 85032) anar du hamnade fel när du kollade eller? jag tycker de lät godare än de "renat" ja e van vid i alla fall EDIT: eller, menar du att de smakar inte bättre än renat??? Edited May 26, 2014 by pppetr Link to comment Share on other sites More sharing options...
gekr Posted May 26, 2014 Author Report Share Posted May 26, 2014 Jag menade Port Charlotten. Trodde jag länkade till den Georg Kristiansen Kiruna Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetNothing Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 (edited) Vad vill du veta?, den släpps ju den 2:a. Edited May 26, 2014 by SweetNothing Victor Dauner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan G Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 (edited) Om man är Vip medlem, får man möjlighet att köpa den, och att få det hemliga beställningsnumret. Den lades på bourbonfat (Barrel) 15 juli 2004 (Jag var i fyllningsrummet då och har bilder på fatet från då.) Alkoholhalt vid fyllning på fat 70,7%. Grymt god. 89 poäng i min gom Edited May 26, 2014 by Hakan G 2 Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 Klickar jag på länken i tapatalk så får jag fram artikelnr 1, renat. 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 Om man är Vip medlem, får man möjlighet att köpa den, och att få det hemliga beställningsnumret. Den lades på bourbonfat (Barrel) 15 juli 2004 (Jag var i fyllningsrummet då och har bilder på fatet från då.) Alkoholhalt vid fyllning på fat 70,7%. Grymt god. 89 poäng i min gom Bara VIP som får köpa? Men flaskan syns ju på hemsidan? Jag är ju VIP men... Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
gekr Posted May 26, 2014 Author Report Share Posted May 26, 2014 Vad vill du veta?, den släpps ju den 2:a. Jag undrade om någon visste mer såsom fattyp, antal etc. Någon kanske rentav har testat den. Många av frågorna har jag fått svar på nu. Tackar och bockar 1 Georg Kristiansen Kiruna Link to comment Share on other sites More sharing options...
gekr Posted May 26, 2014 Author Report Share Posted May 26, 2014 Bara VIP som får köpa? Men flaskan syns ju på hemsidan? Jag är ju VIP men... Ja det tyckte jag också var märkligt. Georg Kristiansen Kiruna Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuarterMaesk Posted May 29, 2014 Report Share Posted May 29, 2014 Bara VIP som får köpa? Men flaskan syns ju på hemsidan? Jag är ju VIP men... Ja det låter ju skumt.. Någon som vet hur det ligger till? Robin Törnqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted May 29, 2014 Report Share Posted May 29, 2014 Verkar vara många "hemliga" nummer som kommit ut. Även B&W's släpp går att hitta som skall vara ett exklusivt släpp/import för deras prenumeranter som jag har förstått det. Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted May 30, 2014 Report Share Posted May 30, 2014 Verkar vara många "hemliga" nummer som kommit ut. Även B&W's släpp går att hitta som skall vara ett exklusivt släpp/import för deras prenumeranter som jag har förstått det. Det stämmer... Dom är mindre nöjda med det... Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriSSahL Posted June 9, 2014 Report Share Posted June 9, 2014 Verkar vara många "hemliga" nummer som kommit ut. Även B&W's släpp går att hitta som skall vara ett exklusivt släpp/import för deras prenumeranter som jag har förstått det. Bara lite nyfiken, vad är B & W? Och vad har dom för släpp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted June 10, 2014 Report Share Posted June 10, 2014 Tidningen Bourbon & Whisky... prenumeranter får erbjudande att köpa när dom buteljerar eller tar in något lite annorlunda. Vet inte om dom har någon speciell kontakt med Jura, men minst de tre senaste buteljerna har varit därifrån. Testade göra en beställning på Tastival, men har inte fått någon bekräftelse ännu på att den är bokad. Så jag gissar att jag blev utan den här gången. Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted June 10, 2014 Report Share Posted June 10, 2014 Tidningen Bourbon & Whisky... Den heter whisky & bourbon Blev lite förvirrad där själv Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted June 10, 2014 Report Share Posted June 10, 2014 Jajaaa... potato tomato Det ska inte alltid vara så enkelt! 1 Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
fskoog22 Posted August 13, 2014 Report Share Posted August 13, 2014 Är de någon som har doft och smak beskrivning på denna dryck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts