Jump to content
whiskyforum

Jag reser till Islay


Recommended Posts

Jag tänkte dra mot Islay så snart som möjligt, men jag reser tyvärr med en väldigt stram budget - 5000:-

Det enda jag egentligen är ute efter är att koppla av under några dagar. Men en inbiten whiskyälskare som man är, vill jag göra det med whisky som titel.

 

Den här vistelsen är jag bara ute efter att äta gott och dricka whisky. finns pengar över för destilleribesök är det bara ett plus. Kanske även komma över en flaska. Även en dagsutflykt till Jura är jag intresserad av.

 

Jag söker tips på billiga boendealternativ, och egentligen alla tips jag kan få angående vad som helst.

En övergripande fråga: Borde jag istället åka när jag har större budget?

 

Det kan vara jag som är sämst på att googla, men jag hittar inte mycket vettig information ärligt talat. Jag hoppas ni kan hjälpa mig! tack!

 

 

John David Klasbäck

Link to comment
Share on other sites

Du borde åka IGEN när du har större budget. :)

 

Det är lösbart om du hittar ett billigt flyg och åker buss till/från färjelägret i Kennacraig. Destilleribesök kostar oftast inte så mycket. Bo på B&B i Port Ellen så har du tre destillerier inom gångavstånd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rundvandring på t.ex. Bruichladdich kostar €5 samt att du får tillbaks dina €5 om du handlar något i deras butik. Så Ett besök på ett destilleri behöver inte vara dyrt. Att ta sig runt på ön däremot kan bli lite jobbigt. Visst kan man lifta med postbilen eller någon snäll ö-bo. Vet inte vad lokalbussen kostar. Men det är en bit att gå om man vill ta sig från ena till andra sidan av ön.

 

Är hela budgeten 5000,-? Bara shoppingen för mig gick på nästan 10.000,- när jag var där! Då hade jag budgeterat för kanske ett par tre tusen. :)

 

Har dålig koll på boenden, men har tidigare läst om att det finns okej B&B's i Port Ellen för bra priser.

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...