Jump to content
whiskyforum

Edinburgh flygplats tax free


Recommended Posts

Åker till Skottland nästa vecka för att bränna en massa pengar :-) . Jag kan tänka mig att Edinburgh flygplats' tax free ska vara en av de bästa när det gäller whisky. Stämmer det? Hur bra är whisky utbudet där?

Tacksam för tips

Jag var där förra veckan och blev inte imponerad av utbudet. Det finns några svindyra flaskor kvar, som är inlåsta i ett glasskåp, dock ingen Brora 40. Om du samlar på "Duty free only", så finns det Talisker och Kilchoman som kanske kan vara intressanta.

  • Like 1

Stefan Wallin

Link to comment
Share on other sites

Jag var där för en månad sen och jag måste också säga att jag blev besviken...hade som du höga förväntningar men som tur var hade man redan handlat en 7 flaskor innan man kom dit :)

Missa inte Cadenheads butik på 172 Canongate, Royal Mile, Edinburgh, den är riktigt trevlig :clap:

//Thomas Blomström

Link to comment
Share on other sites

Kilchoman Coull Point finns på World of Whiskies på flygplatsen, den säljs bara i dessa butiker. £49.99

Vet inte om den är bra, men det var väl det roligaste som jag har sett där på länge.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Jag var där förra veckan och blev inte imponerad av utbudet. Det finns några svindyra flaskor kvar, som är inlåsta i ett glasskåp, dock ingen Brora 40. Om du samlar på "Duty free only", så finns det Talisker och Kilchoman som kanske kan vara intressanta.

 

Hittade bara en trevlig flaska när jag var där i början på juni. Kanske är därför det inte finns någon Brora 40 kvar. :)

  • Like 5

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...