Lunkan Posted June 17, 2014 Report Share Posted June 17, 2014 Hej allihopa! Planerar en resa nästa år. Någon som har lite koll vart man kan tappa upp flaskor själv. Eller andra "utöver det vanliga" upplevelser på destilleri besök. Har varit på destilleri besök tidigare, känndes måttligt intressant då de flesta bara verkar ha en rundtur och därefter den obligatoriska shoppen! /lunkan Peter lundqvist Söker whisky från 71. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronik Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 Balvenie och Aberlour har båda väldigt bra turer där man får tappa upp en flaska efter att man smakat på whiskyn direkt ur tunnan. Glenlivet, Glendronach, Balblair och Benromach har upptappning också men det är i shoppen utan rundtur så det är mycket tråkigare. Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 Även hos Glenfiddich får man tappa upp egen flaska. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jofa Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 Glengoyne Robert Johansson Ardbeg committee member SMWS member Fatägare Bergslagens Destilleri The Kilchoman Club Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanW Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 Old Pulteney och Bruichladdich Stefan Wallin Link to comment Share on other sites More sharing options...
OskarH Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 Glen Moray Oskar Hedmark / Falun Friends of Classic Malts Bladnoch Forum Ardbeg Committee Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 (edited) Bowmore Edit: Laphroaig hade tre fat man fick provsmaka och sen välja ett att buteljera en 20cl flaska. Men det förutsätter att man går en specifik rundtur... om jag inte misstar mig. Det var trist att man inte fick buteljera en större flaska eller flera små mot en extra kostnad! Edited June 18, 2014 by jonascarlsson Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutnisse Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 Var på Benromach och gick en rundtur i april. Fick provsmaka från ett fat som jag sedan buteljerade. En 12-årig på sherryfat. Kostnad 60 pund. Karl-Johan Svensson Kalmar Member of the Glenfarclas Global Family Member of Kalmar Whisky Society Member of Friends Corner Member of Ardbeg Committee Member of Highland Park Inner Circle Fatägare av Mackmyra Fat nr 10-0247 Fyllt 2009-06-02 på Sherryfat. Lagras på Häckeberga Slott Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 (edited) Aberfeldy. Dock kunde man inte smaka den innan.. Eller..de hade nog två val. En som man kunde smaka och som stod framme i shoppen, och en som man fick gå in i lagerhuset och själv pumpa upp, försegla med vax och skriva etikett. Den var på 19 år CS och står, osmakad, i mitt skåp:) Detta var 2012 Edited June 18, 2014 by Sveprod Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickeman Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 Glenmorangie hade det för ca 5 år sedan om de har det idag vet jag inte. Mikael Weisz - Växjö ~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunkan Posted January 31, 2015 Author Report Share Posted January 31, 2015 Bumpar! Resan bokad till 14/5-17/5, Edingburg tur och retur. Fundringar på att ta oss till Elgin på fredagen, men!!!!!! Kan det verkligen kosta ca 280 pund för tågresan tur och retur! Det verkar vara ett virrvarr av olika bolag, går det inte att köpa en typ 3 dagars öppen biljett? Någon som har erfarenhet av detta? Funderar även på ett stopp i Pitlochry på väg tillbaka till Edingburg. Undrar även om ni tror man behöver boka hotell i förväg? Tar även gärna emot andra förslag på resmål, kravet är destillerier med upptappning eller liknande (är inte intresserad av att komma hem med flaskor jag lika gärna kunnat köpa på bolaget . Vi har ju knappt 3 dagar att spendera så det är lite tight. Oerhört tacksam för alla svar och förslag. Med vänlig hälsning, Peter Peter lundqvist Söker whisky från 71. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted January 31, 2015 Report Share Posted January 31, 2015 http://www.travelinescotland.com/journeyplanner/showJourneyDetailsPage.do?rid=1422703970903&hss=BYElK239491069 Om länken inte funkar så £56.80 enkel tror det blir billigare med buss men det tar längre tid Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
inconsistent Posted March 12, 2015 Report Share Posted March 12, 2015 I Glenglassaugh shopen kan man tappa en sherry eller bourbon butlj från fat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts