Lovethestuff Posted June 30, 2014 Report Share Posted June 30, 2014 Som alla Bowmore anhängare redan vet, så släpps Small Batch Release imorgon i Systembolagets Beställningssortiment. Jag var i Skottland förra veckan och det finns en ny Laimrig ( verkar inte vara Limited edition, då flaskorna ej är numrerade). Den Säljs just nu exklusivt på The Whisky Shop.vet ej om/när den kommer till sverige. Det jag fick reda på hos Bowmore när jag var där är att det kommer en Devils Casks II. de trodde att det släpps i September. Återigen vet man inte hur många kommer till Sverige. Såg också några mizunara fat i No1 vaults . Min guide visste inte vad är tänkt med de utan det är en experiment som hon sa. Hon gissade att de hamnar i Japan ( Bowmore är ju ägd av Suntory) . Men , man kan ju hoppas... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted August 18, 2015 Report Share Posted August 18, 2015 Som alla Bowmore anhängare redan vet, så släpps Small Batch Release imorgon i Systembolagets Beställningssortiment. Jag var i Skottland förra veckan och det finns en ny Laimrig ( verkar inte vara Limited edition, då flaskorna ej är numrerade). Den Säljs just nu exklusivt på The Whisky Shop.vet ej om/när den kommer till sverige. Det jag fick reda på hos Bowmore när jag var där är att det kommer en Devils Casks II. de trodde att det släpps i September. Återigen vet man inte hur många kommer till Sverige. Såg också några mizunara fat i No1 vaults . Min guide visste inte vad är tänkt med de utan det är en experiment som hon sa. Hon gissade att de hamnar i Japan ( Bowmore är ju ägd av Suntory) . Men , man kan ju hoppas... Och nu vet vi vad som hände med Mizunara faten Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted August 19, 2015 Report Share Posted August 19, 2015 Som alla Bowmore anhängare redan vet, så släpps Small Batch Release imorgon i Systembolagets Beställningssortiment. Jag var i Skottland förra veckan och det finns en ny Laimrig ( verkar inte vara Limited edition, då flaskorna ej är numrerade). Den Säljs just nu exklusivt på The Whisky Shop.vet ej om/när den kommer till sverige. Det jag fick reda på hos Bowmore när jag var där är att det kommer en Devils Casks II. de trodde att det släpps i September. Återigen vet man inte hur många kommer till Sverige. Såg också några mizunara fat i No1 vaults . Min guide visste inte vad är tänkt med de utan det är en experiment som hon sa. Hon gissade att de hamnar i Japan ( Bowmore är ju ägd av Suntory) . Men , man kan ju hoppas... Jag vet att smaken e som baken, men inbillar mig att dom flesta Bowmore anhängarna och whisky älskarna finner Small batch tunn och eländig. Föregående mening må vara en åsikt, men att en upplaga "limiterad" till 30000 som det första släppet var måste vara numrerad... tjaaa.. det finns Limiterade utgåvor på 72000 osv..... basbear MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted August 19, 2015 Report Share Posted August 19, 2015 Och nu vet vi vad som hände med Mizunara faten Jodå det var godsaker, (provade i warehouse) men inte till de priser det talas om Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted August 19, 2015 Report Share Posted August 19, 2015 http://www.dramming.com/2015/08/19/bowmore-mizunara-cask-450-surcharge-per-bottle-for-a-finishing-cask/ basbear MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted August 19, 2015 Report Share Posted August 19, 2015 Er Bowmore 15 Laimrig verd dom få kr dom krevar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted August 20, 2015 Report Share Posted August 20, 2015 Er Bowmore 15 Laimrig verd dom få kr dom krevar? Ja absolut. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robain Posted August 21, 2015 Report Share Posted August 21, 2015 Er Bowmore 15 Laimrig verd dom få kr dom krevar? Värd varenda jävla krona 1 Robin Andersson Westerås Whisky Wenner Nordic Whisky Society Club Whiskyklubben Slainte Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted October 29, 2015 Report Share Posted October 29, 2015 Bowmore The Devil`s Cask III - Double The Devil. 2479:- verkar engagera en del på MoM.... 2 Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted October 31, 2015 Report Share Posted October 31, 2015 Bowmore The Devil`s Cask III - Double The Devil. 2479:- verkar engagera en del på MoM.... är det priset eller smaken som engagerar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
coldplayer Posted October 31, 2015 Report Share Posted October 31, 2015 Priset rakt av. Med tanke på att den kostar tre gånger så mycket som senaste Bowmore Devil släppet. (censurerat) sniiikk från Bowmores sida. Har nästan alltid hållit Bowmore som bästa destilleri men inte längre. 1 Christian Eksten, Vellinge Söker whisky från 1974 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted November 9, 2015 Report Share Posted November 9, 2015 Priset rakt av. Med tanke på att den kostar tre gånger så mycket som senaste Bowmore Devil släppet. (censurerat) sniiikk från Bowmores sida. Har nästan alltid hållit Bowmore som bästa destilleri men inte längre. Hahahahaha, jaaa, dom drog till med en "mild prishöjning" dära... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts