Jump to content
whiskyforum

Ardbeg Supernova 2014


Peejay
 Share

Recommended Posts

Fick 2st... bekräftat och klart från ett hotellrum i Kalifornien.

 

Tur att inte så många använder hotellets internet kl 1 på natten ;)

 

Tror inte att det är något fel alls i detta släpp... Ardbegintressenter finns det gott om. Eller ja ett fel finns ju... varför var kvoten satt till 2 flaskor per person?

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Hann inte bekräfta...:'(

Hann inte boka menar du? Bekräfta kan du göra i några dagar så länge du har bokat.

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Någon som kommer sampla? Sätt mig på 9cl :whistling:

Jag kommer att sampla upp en flaska om det inte skiter sig med min beställning. Även en del andra roliga flaskor kommer ut på sampling om några dagar. Men inga bokningar i denna tråd!

  • Like 1

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Hann inte boka menar du? Bekräfta kan du göra i några dagar så länge du har bokat.

Tryckte på grön knapp,men var väl 2 tiondelar för sen antagligen,för det gick inte att bekräfta.

Niklas Carlsson.WarbergSingleMaltSällskap.

Link to comment
Share on other sites

Hann inte heller. Men håller med om att det verkar skumt att 1200 flaskor tog slut på en sekund? Speciellt när kvoten var 2?

Tja, fler än 600 "Ardbegianer" som vill ha "sin" andel, samt har möjlighet att vakta en grå knapp bli grön, lär det ju finnas i Sverige!? :g:

Dessutom är de/vi ju vana vid SBs ..hmmm..digitala förmåga/kapacitet.

Citerar forumiter i saken; tror det när flaskan står på bolaget :winner: / :doh:

Link to comment
Share on other sites

Det är ju jävl..t konstigt att en comitee flaska kan ligga ute på varenda site med bes nr

så att dom som är comitee inte ens får chans att beställa den...!!!??

  • Like 2

mc.gif

 

Bosse Fagerman.

Link to comment
Share on other sites

Det är ju jävl..t konstigt att en comitee flaska kan ligga ute på varenda site med bes nr

så att dom som är comitee inte ens får chans att beställa den...!!!??

 

Tror tyvärr det finns mer än 600 svenskar som är med i committeen. Beställer alla minst 2 st så tar de slut innan du hinner stava till committee :)

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Link to comment
Share on other sites

Tror tyvärr det finns mer än 600 svenskar som är med i committeen. Beställer alla minst 2 st så tar de slut innan du hinner stava till committee :)

tyvär är det nog så....

kanske inte tyvär men det var ju så många fler som fick chansen.

Edited by Bola

mc.gif

 

Bosse Fagerman.

Link to comment
Share on other sites

"

Hej Philip!

Nu har jag fått uppgifter på hur snabbt de 1260 flaskorna av 10313-01 Ardbeg Supernova blev fullbokad och det var 10:00:05, det vill säga på en halv sekund. Sista möjligheten att få en köplats var 10:00:26. Så vid vissa riktigt heta produkter går det extremt snabbt.

Välkommen att kontakta oss igen.

"

Link to comment
Share on other sites

"

Hej Philip!

 

Nu har jag fått uppgifter på hur snabbt de 1260 flaskorna av 10313-01 Ardbeg Supernova blev fullbokad och det var 10:00:05, det vill säga på en halv sekund. Sista möjligheten att få en köplats var 10:00:26. Så vid vissa riktigt heta produkter går det extremt snabbt.

 

 

"

Ööh... 10:00:05 borde vara 5 sekunder och inget annat. Annars hade det stått 10:00:005.

  • Like 1

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Ööh... 10:00:05 borde vara 5 sekunder och inget annat. Annars hade det stått 10:00:005.

Haha. Ja absolut, men det jag ville få fram var tiden det tog. Har svårt att tro att verkligen alla tog slut så snabbt. Shit jag längtar inte tills Devil's Cask 2 kommer ut.... Kommer hijacka internet:D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Loggade in 10min i förväg, låg och lurpassade. Tryckte på knappen när den blev grön, hände inget mer än att saldo uppdaterades ca. 600 flaskor kvar, tryckte en gång till, nu 53 flaskor kvar - fortfarande händer ingenting, trycker igen. Nu är det köplats som gäller. Händer inget. Slut.

 

Roligt att beställa via SB... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Själv trodde jag att jag var taktisk när jag valde att sätta mig vid ett universitet för att ha en snabb uppkoppling, för att sedan spamma bokningsknappen den sista minuten innan den blev aktiv … men vad hjälpte det när SB web bokningssystem verkar bugga ur. Direkt när knappen blev grön, eller till och med innan jag såg att det blev grön så fick jag en bokning, dessvärre noterade jag att saldot låg på 2000:- och hade jag hade fått vinet som låg raden under … och innan jag visste ordet av var whiskyn slut :D. Noterade samtidigt att just detta vin blev fullbokat direkt för att därefter få hela kvoten tillgänglig igen, men andra ord var det fler som råkade ut för samma bugg. Vet inte om det har att gör med om att knapparna blir aktiva i en viss sekvens eller om det helt enkelt blir en förskjutning i webläsaren, inget jag hann med att se dock.

 

Tips: Massklicka inte på bokningsknappen innan den blir aktiv, annars vet man aldrig vad man får :/

 

Skickade ett frustrerande mail till SB, har inte hört nått ännu :P

Link to comment
Share on other sites

Någon som kan förklara vad detta innebär??

Min bokning

Din köplats har bekräftats.

Vald Köplats

Namn Förpackning Leveranstid Antal Pris Pris totalt Ardbeg Supernova
(nr 10313)
Helbutelj (700 ml) ca 8 arbetsdagar 2 1 499,00 2 998,00

Christer Sjölin

Lindmätargatan 9

72346 Västerås

0705455745

 

Aros Uisge Beatha Society

Slainte

 

Intresserad av Glenfarclas Family casks

Kontakta mig om du vill sälja

Link to comment
Share on other sites

Har förstått nu efter samtal med systembolagets kundservice att det bara innebär att jag fått en köplats ifall någon väljer att inte hämta ut sin/sina flaskor.... Galet verkligen, den tog slut på 0.5 sekunder enligt uppgift. Hur långt ska det gå egentligen? Någon som vet ifall det går att få tag på den?

Christer Sjölin

Lindmätargatan 9

72346 Västerås

0705455745

 

Aros Uisge Beatha Society

Slainte

 

Intresserad av Glenfarclas Family casks

Kontakta mig om du vill sälja

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...