Jump to content
whiskyforum

Värt att köpa i USA

t4bb3
 Share

Recommended Posts

Hej,

Besöker USA, närmare bestämt Florida under nästa vecka och undrar om det är något särskilt man borde köpa med sig därifrån som är gott och svårt att få tag på här hemma?

Någon bourbon hade varit kul att prova.

Van Winkle är ju given om du lyckas hitta någon, helst 15 åringen.

Annars är Hudson baby bourbon och four grain bra enligt mig och mycket bättre pris på i staterna. Köpte själv med en flaska four grain.

Hirsch och Sazerac är andra märken som brukar hålla högre kvalitet på sina dyrare flaskor, kan tyvärr inte tipsa om nåt särskilt där. Köpte en flaska Henry McKenna 10yo som dracks upp på resan som jag gillade, ca $30.

• Like 1

Kim Nilsson

mc.gif

En bra som du garanterat hittar där borta är Bookers bourbon. Det är en small batch i fatstyrka som inte kostar några stora slantar och smakar riktigt bra. Jag skulle själv välja denna över allt från Hudson.

Van winkle kan du nog tyvärr glömma, den är svindyr i USA och enklare att få tag på i Europa.

• Like 1

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

De mesta i high end från Buffalo trace är avsevärt billigare i staterna.

Gillar du rye är det Thomas H Handy och bourbon George T Stag.

Håller även med om Pappy Van Winkle.

Detta finns dock inte i alla spritbutiker så du får nog googla lite först och hitta ett par adresser som säljer dessa.

Edited by Mickeman

Mikael Weisz - Växjö

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Michter´s tycker jag är riktigt trevlig och kostar inte nämnvärt mycket där borta... snorbilligt om man jämför med SB.

Hudson gillar jag, också väldigt mycket billigare i staterna, men priserna kan variera mellan $40-50 / 35cl flaska.

Annars hittar du en hel del roligt i prisklassen $50-100. Tycker Balcones släpper i från sig en del bra också även om jag inte var så förtjust i just Brimstone som smakade lite bränd plast.

Jonas Carlsson