Uffe72 Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 Skall inte Ardbeg Kildalton släppas den 23 oktober på SB? Den finns ej med som webbsläpp längre på SB,någon som vet varför den är borttagen från SB? Ulf Isaksson Glommen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spetting Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 Hörde nåt om att den skulle komma 30/10 istället Martin Eriksson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uffe72 Posted October 17, 2014 Author Report Share Posted October 17, 2014 Ok tackar! Ulf Isaksson Glommen Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 Hörde nåt om att den skulle komma 30/10 istället Precis, det skulle bli en egen webblansering 30/10 för Ardbeg Kildalton. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 Då kommer jag att ladda för en flarra. Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Oj vilket pris! Halvtaskiga recensioner och NAS på 46%... Nej nu får det vara nog med tokerierna. Jag står över. 2 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonybankhart Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Får bli en flaska av den Michael Larsson En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996 Friend of Laphroaig 102662 Ardbeg Committee member Link to comment Share on other sites More sharing options...
StefanW Posted October 18, 2014 Report Share Posted October 18, 2014 Det blir väl först och främst ett samlarobjekt, som säkert dubblar sitt värde utan större ansträngning. Jag har inte smakat den, men påminner den om en nedvattnad Uigeadail? Stefan Wallin Link to comment Share on other sites More sharing options...
FarbrorFrey Posted October 19, 2014 Report Share Posted October 19, 2014 Smakade den på Nackamässan, kan säga att jämfört med Corryvreckan och Uigeadail är den ganska lågmäld. Fanns helt klart intressanta sidor (känslan av att suga på kol var påtaglig), men i ärlighetens namn köper jag hellre någon av Corry eller Uigeadail - bättre smakmässigt och långt mer prisvärda. Förmodligen en bergsäker investering, men inget jag kommer lägga mina pengar på. Finns så mycket annat skoj att ge sig på istället. 1799:-/buteljen är (minst) 1000kr för mycket i min bok. :-) 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted October 22, 2014 Report Share Posted October 22, 2014 Flyttad lanseringArdbeg Kildalton nr 11248 lanseras vid extra webblansering torsdagen 30 oktober, kl 10.00. Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted October 30, 2014 Report Share Posted October 30, 2014 Fascinerande nog ingen rusning ? Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted October 30, 2014 Report Share Posted October 30, 2014 För mig är det en lite trist/"otraditionell" Kildalton då den innehåller en del rök. Inte speciellt likt sina storebröder (1980/2004, 1981/2005). Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted October 30, 2014 Report Share Posted October 30, 2014 Efter noga övervägande så blir det ingen Kildaton i mitt skåp... ....... Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted October 30, 2014 Report Share Posted October 30, 2014 Jag hoppar också över den. Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
paer Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 Verkar som om 44,5% av flaskorna alltjämt är osålda. Tycker jag är lite intressant... Pär Högberg GBG GWS #3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 (edited) Jag velar. Kanske tar en ändå, efter att ha läst Livetsgoda.se Just nu 1281 st kvar. Edited October 31, 2014 by Complex 1 Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 Jag velar. Kanske tar en ändå, efter att ha läst Livetsgoda.se Just nu 1281 st kvar. Det finns ju tid att bestämma sig än. Jag bokade Kildalton av den enkla anledningen att jag har smakat den och jag gillar den. Även om jag tycker den är för dyr! 1 Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted October 31, 2014 Report Share Posted October 31, 2014 Gott, Kim. Håller med dig. Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uffe72 Posted November 4, 2014 Author Report Share Posted November 4, 2014 Blev en beställning i helgen av 2st Ardbeg Kildalton. 1 Ulf Isaksson Glommen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts