Jump to content
whiskyforum

Cinderella whiskymässa 2015


Mankan
 Share

Recommended Posts

Jag minns en varm kväll i sommras då Vi provade minst 5 ardbeg (lite suddigt) men du har helt rätt. Komma till cinderella med standard sortement för vad är det 3 eller 4 året i rad?! Otroligt tråkig utveckling, eller kanske stagnering. Tidigare släpp runt 7-800kr var hyffsat prisvärda. Men över detta kom igen!!! Jag betalar gärna för bra whisky, men inte för namnet på flaskan. Men visst! Värdet på tidigare inköp har ju stigit nästan löjligt mycket, kanske dax att sälja lite?.

Ja vi får se om den uppdateras eller om vi ska hoppas in i det sista :whistling:

kommer att gå åt en del octomore tror jag..

 

Varför kan inte Ardbeg komma med nåt nytt nån gång..??

Bara hyperprisade utgåvor på bolaget som smaken inte lever upp till..nä nu bojkottar jag dom.

Tur att det finns bättre Whisky för slantarna.

 

Edited by Lunkan
  • Like 1

Peter lundqvist

Söker whisky från 71.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att listan kännetecknar mycket väl hur marknaden har utvecklats de senaste åren, stort utbud av whisky runt 1000-lappen och där under men om du ska något bättre och äldre får du kan fram den tjocka plånboken och då menar jag tjock tjocka plånboken :angry:

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Så talar en vis man ! ?

Jag tycker att listan kännetecknar mycket väl hur marknaden har utvecklats de senaste åren, stort utbud av whisky runt 1000-lappen och där under men om du ska något bättre och äldre får du kan fram den tjocka plånboken och då menar jag tjock tjocka plånboken :angry:

Edited by Lunkan

Peter lundqvist

Söker whisky från 71.

Link to comment
Share on other sites

Men kan man lita på att denna lista är korrekt? Jag tycker att det är många flaskor som sades ta slut i fjol. Jag har inte fjolårets lista tillgänglig nu för att jämföra, men det känns som en del bara är kopierat från förra året.

Jag är beredd att hålla med dig, men det var länge sedan jag åkte pga. whiskyn

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Vilken dag åker du Sam?

 

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Guardians of the Glenlivet
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Självklart :-) Alltid torsdag...

  • Like 1

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Guardians of the Glenlivet
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Huvudet på spiken! Syns..

  • Like 1

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Guardians of the Glenlivet
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Nu går det att boka provningar! Det står i o f s att förhandsbokning kommer inom kort, men jag ringde 08 - 452 40 00 och bokade alldeles nyss.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Men kan man lita på att denna lista är korrekt? Jag tycker att det är många flaskor som sades ta slut i fjol. Jag har inte fjolårets lista tillgänglig nu för att jämföra, men det känns som en del bara är kopierat från förra året.

 

NEJ! Det är så mycket fel i denna lista att man får ta den för vad den är... ett hopklipp av saker som troligtvis kan finnas på båten, Priserna får man ta med en stor nypa salt. Att du kommer få en Octomore för runt 500,- tror jag först när jag ser det på plats. Även runt 1000,- flaskan kommer dom enstaka flaskorna dom fått plocka med sig på båten ta slut i en grisblink!

 

För mig kommer nog shoppingen i andra hand. Åker dit för att umgås med andra nördar, surra med utställarna, provsmaka och ha kul. Visst finns det en del som står på inköpslistan, men vad som finns på plats får man se när man är där.

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Ni som brukar åka flera dagar i rad på Viking Lines whiskykryss, hur funkar det? Behöver man köpa mässentré för varje dag? Får man flera uppsättningar glas och samplepengar då?

 

Anledningen till att jag frågar är att jag just lade till en hytt även för fredagsturen, och då bokade inte Viking Line med någon mässentré i informationen.

Har dom missat den och jag kommer få åka båten men bli portad från mässan? Eller är det bara att knalla ner dag 2 med sitt glas från första dagen? :-)

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar bara åka en dag men du lär behöva mässentré för alla dagar om du ska komma in!?

 

Kikar på Master Classes, vad ska ni gå på? Jag ska nog boka William Grant's provning på fredagen och prova lite Ladyburn, Girvan, Kininvie & Ailsa Bay. Jag missade Ailsa Bay-samplingen så man får så lov... :)

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar bara åka en dag men du lär behöva mässentré för alla dagar om du ska komma in!?

 

Kikar på Master Classes, vad ska ni gå på? Jag ska nog boka William Grant's provning på fredagen och prova lite Ladyburn, Girvan, Kininvie & Ailsa Bay. Jag missade Ailsa Bay-samplingen så man får så lov... :)

Det finns lite Ailsa Bay kvar :-)

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag kom banne mig inte i väg i år heller men är nyfiken på Karuizawa flaskorna från Cask Sweden, var det någon forumit som fick tag på någon Noh 3565 eller 8529 ( eller var de slutsålda alla dagar ) samt den nya Cask by Cask 1984, vad var det för uppgifter på den, cask nr, procent och antal mm, någon som provade den och vill dela med sig av sina synpunkter.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

De två tidigare buteljerade Kurrarna fanns aldrig på båten, fel i listan som man kunde misstänka. Den nya ska de ha haft 12 flaskor av, jag hann inte fram i tid men några mer aggressiva karaktärer kom över den. Den fanns inte för provsmakning.

Edited by MarkusNilsson

Markus Nilsson

Whiskynörd

Link to comment
Share on other sites

Jag lyckades nypa en Kurre på Cinderella.

 

Kjell, här kommer lite info:

 

Olorosso sherry butt #7802

577 flaskor

19 nov. 1984 / 13 okt. 2014

29 år gammal

56,7%

Selected by: Richard Keller, Marius Vestnes och Martin T. Smith

Edited by Pedda
  • Like 2

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Jag lyckades nypa en Kurre på Cinderella.

 

Kjell, här kommer lite info:

 

Olorosso sherry butt #7802

577 flaskor

19 nov. 1984 / 13 okt. 2014

29 år gammal

56,7%

Selected by: Richard Keller, Marius Vestnes och Martin T. Smith

 

Tack Peter, vad gick den lös på ?

Om jag förstått det rätt så är det densamma som släpptes i Norge den 9/1 och som kommer till SB på ett tag.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Det skall vara samma som kommer släppas på SB.
Smakmässigt hinta Laholm om att det var betydligt mer svavel i #7802 än t.ex #3565.

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...