Jump to content
whiskyforum

Whisky & Snooker


Recommended Posts

eftersom det redan finns en "Whisky och Ishockey" och en "Whisky och fotboll" så tycker jag det vore på sin plats med en likvärdig tråd för snooker...

 

Detta då mest för att jag själv är heeelt ointresserad av fotboll, och endast kan tänka mig kolla på hockey för att det oftast är trevligt att sitta å slöa framför det tillsammans med andra folk mer än att vad som försiggår på isen är av intresse...

Snooker däremot, det är en helt annan sak!!!

Det är ju så underbart vackert att titta på och dessutom fantastiskt passande med en god whisky till!!!

 

dessutom så sparkar http://tv.eurosport.se/snooker/international-championship_sto4445156/story.shtml igång nu på söndag så, vad bättre tillfälle än att dra igång denna tråden!

dock lite väl tidig start på första dagen (07:30 verkar vara första sändningen) så jag tror inte jag kommer få nån whisky till starten just, men, lyckligtvis med snooker så är det ju rätt mycket speltid totalt under en turnering så kommer ju hinna dricka nåt gott framför det helt klart!

 

ska bli skoj att följa!

 

som sagt, snooker gillar jag som tusan, har dock varit ett intresse som gått upp och ned beroende på tillgänglighet och tid, men, just nu så hoppas jag kunna hinna kolla på ett gäng av dessa kommande dagars matcher!

 

Mvh

/peter

 

EDIT: några fler forumiter som gillar detta och slukas av den gröna mattans förföriska färg?

Edited by pppetr
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Jag kollar på snooker. Ett skönt och avkopplande spel mellan två genier som kan räkna ut vinklar som ingen annan gör.

Och kopplar av med en god whisky. Det är ju mycket speltid som du skriver, så man hinner med en och annan dram.

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

Spelar ju själv en del, har även deltagit i några tävlingar.

I våras så var jag och min dam på Crucible Theatre i Sheffield och bevittnade

några matcher när VM spelades där (en nackdel förstås är ju att man inte kan avnjuta en malt medans man tittar).

 

Kul att det är fler som uppskattar det gröna fältets schack.

  • Like 3

Jonas Gustafsson

Link to comment
Share on other sites

Nu saknar jag Eurosport.......

Är Ken Doherty tillbaks?

I så fall får jag nog skaffa mig kanalen igen!

Christian Alfredsson - Kungälv

Link to comment
Share on other sites

Snooker är grejen!

Jag och sonen har varit över i Sheffield på ett par VM, och vi åker i april igen.

Har just läst klart O'Sullivans bok "Running". Rekommenderas. Helt klart en komplex person och den mest lysande spelaren, just nu.

Annars var det Hendry som fångade mitt intresse. I mina ögon den bäste genom tiderna.

  • Like 2

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Link to comment
Share on other sites

Jag kollar på snooker. Ett skönt och avkopplande spel mellan två genier som kan räkna ut vinklar som ingen annan gör.

Och kopplar av med en god whisky. Det är ju mycket speltid som du skriver, så man hinner med en och annan dram.

Eller hur!

helt perfekt spel för lagom kombination av underbart fascinerande avkoppling men ändå spänning!!!

sen, exakt, man hinner njuta av whiskyn utan nån som helst stress!

 

 

 

Spelar ju själv en del, har även deltagit i några tävlingar.

I våras så var jag och min dam på Crucible Theatre i Sheffield och bevittnade

några matcher när VM spelades där (en nackdel förstås är ju att man inte kan avnjuta en malt medans man tittar).

 

Kul att det är fler som uppskattar det gröna fältets schack.

Grymt imponerande spel är det!

Jag har ju själv (tyvärr) enbart testat spela en enda gång, och det var ett par år sen nu, men det gjorde min redan stora respekt för de duktiga spelarna ännu större... orimligt svårt!

synd att man inte har (eller vet inte av nåt i alla fall) möjligheten att spela snooker här hemmavid nånstans, hade varit grymt skoj om man hade kunnat spela lite ihop med ett glatt gäng, oavsett hur dålig man nu kommer vara... om inte annat så brukar det ju ändå ofta vara på nån bar eller liknande som man hittar borden så man borde ju kunna trösta sig med en god dram under spelets knaggliga gång om inte annat...

hade varit grymt skoj att åka över till Crucible nån gång och uppleva en match dära!

 

Stephen Hendry har lagt av, har följt honom sen mitten på -90 talet

Men O sullivan är ju en härlig lirare

Jo, hendry var ju verkligen grym att kolla på!

O'sullivan och massor av andra tycker jag ändå ser till att hålla spelet högst intressant även numera!

 

Nu saknar jag Eurosport.......

Är Ken Doherty tillbaks?

I så fall får jag nog skaffa mig kanalen igen!

Jag har varit lite för dåligt insatt i snookerspelarnas hit&dit under de senaste åren, men Doherty kör väl på ännu, dock verkar han INTE vara på denna turneringen, i alla fall inte om man tittar på spelschemat hära:

http://livescores.worldsnookerdata.com/SessionList/Tournament/13776

 

Gör så, Christian.

indeed!!! är ju värt de oavsett!!! kanske... på sätt och vis är det i alla fall för min del egentligen väldigt ovärt, då jag inte annars tittar på TV alls annat än just snooker (jo, anledningen till att jag ens skaffade nån sån där digitalbox etc till att börja med var just snookern och egentligen också ESPNamerica för baseball, men, den kanalen tog dom bort ur deras utbud så de hann jag bara ha några år, måste troligen skaffa MLB.TV istället då men det är lite dyrt för "bara" baseball kan jag tycka).

 

Annars brukar det ju (om man orkar leta) finnas olika streamade sändningar över nätet på de olika turneringarna... men, jag vet inte, just snooker så vill jag väldigt gärna titta det på just eurosport och höra Hartman kommentera... :D

 

Snooker är grejen!

Jag och sonen har varit över i Sheffield på ett par VM, och vi åker i april igen.

Har just läst klart O'Sullivans bok "Running". Rekommenderas. Helt klart en komplex person och den mest lysande spelaren, just nu.

Annars var det Hendry som fångade mitt intresse. I mina ögon den bäste genom tiderna.

JA!

låter otroligt kul att åka över och kolla på riktigt, som jag skrev tidigare, är väl nåt man borde se till att göra nåt år!!!

 

O'Sullivans bok skulle vara skoj att läsa, får ta och göra det minsann!

 

En bok som är sjukt underhållande att läsa är ju annars "Behind The White Ball" av Jimmy White, riktig rövarbok de! skoj å ösig bok samt lite lätt sorglig här och dära!

 

aaah, Hendry, ja, sjukt duktig var han...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

som sagt, det är i full gång nu, spelschemat som det ser ut nu finns hära:

http://livescores.worldsnookerdata.com/SessionList/Tournament/13776

 

just nu följer jag en lite skakig J. Higgins (1) mot Li Hang (3) vilket är det som erbjuds på Eurosport2 för tillfället!

skön start på morgonen med en termos kaffe å Hartmans röst! :D

Link to comment
Share on other sites

som sagt, det är i full gång nu, spelschemat som det ser ut nu finns hära:

http://livescores.worldsnookerdata.com/SessionList/Tournament/13776

 

just nu följer jag en lite skakig J. Higgins (1) mot Li Hang (3) vilket är det som erbjuds på Eurosport2 för tillfället!

skön start på morgonen med en termos kaffe å Hartmans röst! :D

 

En sak man kan säga om Kim Hartman är att han INTE direkt pratar sönder matcherna!

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Link to comment
Share on other sites

hahahaha! näe, Hartman snackar inte i onödan direkt! :D något jag tycker är skönt, skön stämning liksom tycker jag som han bjuder in till i TVrutan! :D

Link to comment
Share on other sites

denna kan ju också vara på sin plats att länka om man undrar:

http://tv.eurosport.se/tvschedule.shtml

 

sen kan det ju vara värt att nämna att O'Sullivan nu är den som står för underhållningen på bordet i eurosport2

Link to comment
Share on other sites

Ronnie O'Sullivan / Li Hang nu, blir nog en spännande match då båda verkar vara i god form!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just Nu : Zzzzappar man.. :blush:

 

EuroSport : M Allen vs M.Bingham

EuroSport2: R O`Sullivan vs Li Hang.

 

+ en liten Lagga 16

  • Like 1

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Link to comment
Share on other sites

jag slipper zappa jag då jag redan lyckligt nog kunde se O'Sullivan/Hang tidigare idag, istället sitter jag fastklistrad framför Allen/Bingham med en Nikka Taketsuru i näven! skön onsdag!!!

 

badvattnet har varit upptappat och redo bra länge nu, men, Allen/Bingham har en hård och långdragen dust hära!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sjukt bra match just för tillfället;

R. O'Sullivan / M. Williams

 

riktigt spännande!

måste nog ta mig en dram efter jag ätit klart lunchen för å stilla nerverna! :D

Link to comment
Share on other sites

Såg precis sammandraget av matchen, R. O'Sullivan mot M. Williams.

Kan nöjt konstatera att mannen från Wales (Mark W.) drog det längsta strået.

Senast han slog "The Rocket" var ju 2002.

Måste ändå säga att O'sullivans nya lugna spel kommer att skänka honom fler

segrar framöver, troligtvis en VM-titel till våren.

  • Like 1

Jonas Gustafsson

Link to comment
Share on other sites

Såg precis sammandraget av matchen, R. O'Sullivan mot M. Williams.

Kan nöjt konstatera att mannen från Wales (Mark W.) drog det längsta strået.

Senast han slog "The Rocket" var ju 2002.

Måste ändå säga att O'sullivans nya lugna spel kommer att skänka honom fler

segrar framöver, troligtvis en VM-titel till våren.

håller med! Kul med vinst för Williams!!!

 

Ska bli kul att se M.Williams imorgon (i match mot mark allen).

Jag blev väldigt lycklig av att se hans spel mot O'Sullivan där igår, mycket kul att se honom i denna form, samt, trevligt och väl värd, som du säger, att till sist få vinna över O'Sullivan efter så lång tid...

 

 

sen håller jag med om att det kommer bli mycket intressant å se en sån sjuk spelare som O'Sullivan när han ändå utvecklas framåt. Den nya lugna spelstilen t ex känns mycket riktigt som den kommer addera mycket till hans redan starka repertoar.

 

 

 

 

 

dagens match blev ju snopet kort och Milkins kraschade ihop i en snabbt avverkad förlust mot Walden.

EDIT:

Man hann ju inte ens hälla upp virren innan det var över... :D

Edited by pppetr
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bra frukost-TV. Allen / Williams.

jo, blev ju dock även denna gång kort, men, som tur är i alla fall så är matchen inte över än, bara det att man inte fick se så mycket innan middagsvilan för dom...

trist det, hade varit kul om sändningen hade börjat tidigare en dag som denna, gick sjukt fort detta...

 

jag håller ju ändå tummarna för Williams efter middan... han e kanske lite seg i starten bara idag?

gjorde ju å andra sidan mycket bra redan nu, så, som sagt, jag hoppas på att han kommer igen senare ida!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vilken rysare det blev! Och vilken underhållning! Några droppar Bunnahabhain Svenska Eldvatten #5452 var lämplig till den här matchen. Kul att Mark Williams är tillbaka i gott slag.

  • Like 2

Lars Gunnar Samuelsson
Alingsås.

Slainte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...