Vickan Posted November 19, 2014 Report Share Posted November 19, 2014 Tja! Jag har varit här och läst en del om whisky, nu är jag dock på jakt efter glögg men hittade ingen tråd om det. Så här har vi en tråd vi kan samla in recept och tipsa om olika sorters glögg. Glögg ska helst vara starkt enligt mig, jag tycker om Blossas men i år så har jag även tänkt prova Per Morbergs glögg som släppts på Systembolaget. Någon som har hunnit att testa det än? Är det någon som besitter ett gudomligt glöggrecept eller ett tips om en riktigt bra glögg? Må väl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vickan Posted November 28, 2014 Author Report Share Posted November 28, 2014 Här kan ni beställa den: www.supremewine.se/jul Men den finns nog på alla bolag nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vickan Posted December 2, 2014 Author Report Share Posted December 2, 2014 Nu har jag testat lite fler olika sorter. Ripa Zinfandel var en bra glögg. Men Goder Afton glöggen var ingen hit tyvärr! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsenal Posted December 16, 2014 Report Share Posted December 16, 2014 Tar mig en glögg i form av Auld Rare Whiskys Lutendrank 2013 17,5% passande nog till måndagens avsnitt av historieätarna. God, men knappast prisvärd. Henrik Jonsson, Karlstad --------------- The John Cor Whisky Society Friend of Laphroaig Ardbeg Committee Bladnoch Forum Söker sample av buteljeraren, The Bottlers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted December 16, 2014 Report Share Posted December 16, 2014 (edited) Svenska eldvatten glögg -2014 med rom från Hampden distillery var mycket god, men jag tycker ju också att blossas suger alldeles för sockersliskig Så jag kanske inte är det säkraste kortet i leken när det gäller glögg och ripas peppar/chili går ner. Har kvar S-vatten med islay whisky kvar att prova, islay glögg hur kan det gå fel Edited December 16, 2014 by Bola Bosse Fagerman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenlai Posted December 16, 2014 Report Share Posted December 16, 2014 Tycker att Vinfabrikens Starkvinsglögg spetsad med Whisky var bland det bättre jag provat ej så söt, väl värd 79 kr för 500ml http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=vinfabriken&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=861028&varuNr=96039&filters=searchquery%2c Kenneth Jonsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts