anotherdeadhero Posted January 3, 2015 Report Share Posted January 3, 2015 Hej bullen, jag har ett litet problem Så här ligger det till. Vi är ett gäng på fyra som tänkte fara till Islay i år, men några av oss vill gärna gå på Feis Ile och alla B&B är fullbokade. Är det då "värt" att vänta till 2016 eller "räcker" det med ett vanligt besök på ön i år? Är det så speciellt med Feis Ile att det är värt att vänta på? Tack på förhand, Dennis Dennis Tencic Link to comment Share on other sites More sharing options...
FarbrorFrey Posted January 3, 2015 Report Share Posted January 3, 2015 (edited) Ni kan ju alltid göra som ett tyskt par vi stötte på där förra året, de beslöt sig för att campa utanför Port Ellen för att ha mer pengar att spendera på whisky... En möjlighet kan ju vara att bo på Jura och "pendla" till Islay över dagen om det är fullt på andra sidan sundet. Edited January 3, 2015 by FarbrorFrey 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted January 4, 2015 Report Share Posted January 4, 2015 Eftersom det är jubileumsår både 2015 o 2016, blir det svårt med Feis Ile-boende båda dessa år, om man inte har bra kontakter Är själv inbokad 1 Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartguld Posted January 4, 2015 Report Share Posted January 4, 2015 Jag har inte varit där under Feis Ile någong gång, men var där under Jazz Festivalen 2013. Då det antagligen kryllar av massa folk under Feis skulle jag inte vänta 1,5 år till på att komma iväg. Dra en kortare sväng i år och förrsök sen att komma iväg Feis -16 också. Fies är säkert underbart roligt, vilket jag själv har förmånen att få upptäcka i år, men det lär vara trångt och mycket köande.Samma här Lazze, fick boende -16 bekräftat igår 2 Ronny WettervikUppsalaSöker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
anotherdeadhero Posted January 4, 2015 Author Report Share Posted January 4, 2015 Tack för samtliga svar! Galet att det redan börjar att bokas upp inför 2016. Då får det kanske bli en trip i början av maj i år då. Dennis Tencic Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 10, 2015 Report Share Posted January 10, 2015 Jag vill nog säga att det finns kvar boende, kolla lite här http://www.islayinfo.com/menu-islay-accommodation.html och ring runt, det brukar alltid finnas plats. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts