pppetr Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 Ptja, kanske en udda fråga? men, tänkte bara höra mig för om nån av ni forumiter har erfarenhet av att springa på nån äldre buteljering av Jack Daniel's? Jag antar att man tyvärr inte ofta stöter på så gamla buteljeringar så att man hittar den i 45% utförande här i sverige (eller i så fall kanske till ett hutlöst pris) men det känns som att det i alla fall borde finnas potential att hitta den i den 43% som väl ändå var standard fram till typ ??? 2002 eller nåt sånt? Jag vet ju att jag själv har druckit den i 43% utförande som yngre, dock så kan det ju ha hänt att det skedde innan jag ens fick handla på systemet visserligen, men, har för mig jag har läst 2002, eller 2004? nånstans om nedvattningen från 43-40%, sen vattningen från 45-43 har jag ju för mig var typ -87 eller nåt så den har ju jag som -82a tyvärr inte haft chansen att smaka... Men, så, kort och gott? är det möjligt att hitta nån gammal buteljering av Old No.7 med 43% här i svea? eller är det nåt som inte ens är värt att hoppas på nånsin... Tänker mig att JD har ju aldrig kanske direkt varit nån sån där exklusiv premium-dricka som man köpte för å spara på så kanske är det lite så att det som fanns då har druckits upp helt sonika... men, samtidigt å andra sidan så just därför så känns det även som det kunde råka stå nån oöppnad flaska eftersom man köpte en låda eller nåt nån gång liksom... Visst, det finns ju 43%iga utgåvor nu också, men, det hade varit roligare att få tag på just 43% Old No.7 och inte nån av deras liksom nya specialutgåvor... Klart en 45% hade varit roligast, men, det känns inte rimligt om man inte är å gräver i nån lada i USA å råkar hitta en gammal dammig låda flaskor stående Tar mig en Jack nu å njuter av fredag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted January 16, 2015 Author Report Share Posted January 16, 2015 passar på och tipsar om denna (lite off topic visserligen men ändå inte helt off ) som lämplig film att kolla på med en whiskey eller bourbon i näven! http://www.ket.org/promos/kentucky/meet-folks-make-bourbon/ trevlig helg på er allihopa! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 passar på och tipsar om denna (lite off topic visserligen men ändå inte helt off ) som lämplig film att kolla på med en whiskey eller bourbon i näven! http://www.ket.org/promos/kentucky/meet-folks-make-bourbon/ trevlig helg på er allihopa! Nice! Tack för tipset. Intressant film. _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted January 21, 2015 Report Share Posted January 21, 2015 Har för mig att jag sett äldre JD buteljeringar på Whisky Exchange i England. Minns inte exakt priset, men det var nog en bit över tusenlappen iaf. 1 Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted January 22, 2015 Author Report Share Posted January 22, 2015 Nice! Tack för tipset. Intressant film. Jo, den är som rätt trevlig! schyssta gubbar liksom med sköna röster att lyssna på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted January 22, 2015 Author Report Share Posted January 22, 2015 Har för mig att jag sett äldre JD buteljeringar på Whisky Exchange i England. Minns inte exakt priset, men det var nog en bit över tusenlappen iaf. Ah! tack för infon! inte så illa då egentligen kostnadsmässigt... men, heller inget som man kanske orkar kämpa för att komma över direkt, inte just nu i alla fall... om jag råkar bli rik nån dag då helt enkelt... då låter det ju (tyvärr) både enklare och billigare att köpa nån av deras "distillers edition" på 43% även om det nu inte är samma sak som att komma över en gammal OldNo.7... man får se om det råkar bli nån USAresa där man lyckas ramla över nåt kul annars... tillsvidare får jag väl nöja mig med att ta en 4a JD i badkaret nu då! Link to comment Share on other sites More sharing options...
GlenScotiaLasse Posted May 12, 2015 Report Share Posted May 12, 2015 Finns en 45% på WhiskyAuction just nu. Har kollat mina källarböcker och foton, och den liknar precis en som jag haft hemma, och som jag köpte 1982. Och den verkar inte bli dyr! 1 Lars Gunnar SamuelssonAlingsås.Slainte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted May 13, 2015 Author Report Share Posted May 13, 2015 Finns en 45% på WhiskyAuction just nu. Har kollat mina källarböcker och foton, och den liknar precis en som jag haft hemma, och som jag köpte 1982. Och den verkar inte bli dyr! stort tack för det tipset!!! shit vad sugen man blev... men, tyvärr så är det så att just nu så finns det ingen chans för mig till att göra några inköp... oavsett hur billigt det än blir...tyvärr för utfattig... men, den såg mycket riktigt ut att ha potential att bli snorbillig (antar du menar den som har startbudet 5€ och hittills inga bud?) men, mycket stor tack för tipset!!! hade varit sjukt kul att få smaka nån sån gammal Jack annars! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts