+Mattias Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 Fick bara två av sju flaskor jag lagt bud på. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Livsnjutaren Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 Fick bara två av sju flaskor jag lagt bud på. Oj vad pengar du sparade då :-) Emanuel Ringbom Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 En funktion jag skulle önska för egen del, är möjligheten att "deleta" objekt från min outbid-lista som jag tycker sprungit iväg i pris. Skicka förslaget till Krüger. De är lyhörda för användarnas intressen i sidan. _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 Fick tre av fyra. Lyckades tom höja ena budet trots att jag befann mig på mässa Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laholm Posted April 16, 2013 Report Share Posted April 16, 2013 Mini på Kurre 64an Denna WA Lite pinsamt då dessa är gåvor till utvalda personer Hasse Peters Laholm Port Ellen forever Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovikavante Posted April 16, 2013 Report Share Posted April 16, 2013 Skicka förslaget till Krüger. De är lyhörda för användarnas intressen i sidan. Sagt och gjort! Johan GarlandFriends of Laphroaig 310219Ardbeg Committee-De gustibus non est disputandum- Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonybankhart Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Bra fart på budgivningen ikväll, kanske lite för bra för plånboken.... Michael Larsson En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996 Friend of Laphroaig 102662 Ardbeg Committee member Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovikavante Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Kom undan med en Tomatin jag ville ha och en Glenlossie. Johan GarlandFriends of Laphroaig 310219Ardbeg Committee-De gustibus non est disputandum- Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirj Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Fick en av de Glengoyne 1972or som jag var ute efter... tycker dock att priserna rusade iväg. Ett par andra flaskor letade sig oxå "hem" till varberg, men de är föremål för en kommande provning på jobbet. // Jörgen Jörgen Andersson Warbergs SingleMalt Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mankan Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Fick ett gott gäng Eidora-buteljer :-) Marcus Gustafsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommbjor Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Fick en av de Glengoyne 1972or som jag var ute efter... tycker dock att priserna rusade iväg. Ett par andra flaskor letade sig oxå "hem" till varberg, men de är föremål för en kommande provning på jobbet. // Jörgen Ja, denna auktion verkade att ha landat i högsta snittpris per objekt, € 179 per objekt. Denna auktion nästan € 375000. tommbjor Tommy Björk Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Det märks att nya aktörer är på banan, Kina med fler, har koll på mina favoriter och kan konstatera att priserna på PE, Brora och gamla Clynelish rusar. Köpte på mig en lot där Linkwood Signatory 1988-1998 cask 2763 ingår, 1998-1999 sa jag att det var den bästa whiskyn jag provat, jag har sökt den sedan dess och nu äntligen hittar jag den, det skall bli kul att se hur den står sig i dag och hur jag står i förhållade till den haha... Det blev även några fyrkantiga 8 åriga Aberlour, har de där på 93-94p så jag ropade in alla för säkerhets skull, HM 005, HM 006 och HM 007 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pandan Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 (edited) Bidde 3 st Glengoyne Choice, Billy´s, Jim´s, & Deek´s samt Highland Park´s Thor Edited May 11, 2013 by Pandan Peter Åsén, MärstaFatägare Kilchoman är buteljerat, 2 fat kvar: Bruichladdich, Glengoyne Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Jo, priserna ligger högt nu. Det blev i alla fall en Caol Ila Feis Ile 2012. Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam gutenwik Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Som sagt höga priser trots det blev det 4 flaskor bl.a. 2 st Yoichi Sam Gutenwik Köper/byter gärna Brora och Yoichi Om du är intresserad av samples, skicka pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Idag blev jag utan, men det har ju varit en bra vecka ändå.Brora och Pe har ju hittat hem:) Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oggela Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Det blev en dyr födelsedagspresent till mig själv, Clynelish 1974 Whiskyfair. Jag tycker dock den är förbannat bra så den ska avnjutas i framtiden. 1 Fredrik Jokela Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Det blev även några fyrkantiga 8 åriga Aberlour, har de där på 93-94p så jag ropade in alla för säkerhets skull, HM 005, HM 006 och HM 007 Dom säljer dem på destilleriet. Under 100 Pund/flaskan (kommer ej ihåg exakt pris men 97, 99 eller nått sånt). Dom kallar dem för "collectors bottle ca 1982-83" om jag inte minns fel. Synd att jag inte visste detta när jag var där igår! Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Dom säljer dem på destilleriet. Under 100 Pund/flaskan (kommer ej ihåg exakt pris men 97, 99 eller nått sånt). Dom kallar dem för "collectors bottle ca 1982-83" om jag inte minns fel. Synd att jag inte visste detta när jag var där igår! Nope, har varit där och köpt, den de har i shopen ligger på 80-82p har köpt och provat många liknande, det är inte samma buteljering, det skall vara Gradi 50, inte Gradi 43, speciell etikett och speciell kapsyl, jag är inte ens säker på att det här är de rätta, det får jag upptäcka när jag korkar upp. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Aaah... Nope, har varit där och köpt, den de har i shopen ligger på 80-82p har köpt och provat många liknande, det är inte samma buteljering, det skall vara Gradi 50, inte Gradi 43, speciell etikett och speciell kapsyl, jag är inte ens säker på att det här är de rätta, det får jag upptäcka när jag korkar upp. Aaah... bökigt att veta alltså. Men kunde du inte se på bilderna på WA om det var rätt grejer då? Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommbjor Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Är det någon som hämtar hem pesionspengar?Jösses vad som är med på denna auktionen med avslut nu i juni. Kanske någon som känner för att sampla något..... tommjor Tommy Björk Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Jag lyckade ro hem tre flaskor igår. Var tvungen att stå och buda mitt under Springsteenkonserten, vad gör man inte... 4 Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhiskyPete Posted May 13, 2013 Report Share Posted May 13, 2013 Ni som säljer på WA, hur gör ni med frakt ner? Vilken speditionsfirma är bäst att använda och hur packar ni smidigast? Tack på förhand! Peter Grönlund Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted May 13, 2013 Report Share Posted May 13, 2013 Ni som säljer på WA, hur gör ni med frakt ner? Vilken speditionsfirma är bäst att använda och hur packar ni smidigast? Tack på förhand! Kör ner till Rendsburg, liten utflykt, eller lämnar direkt till Herr Krüger när man är i Limburg 1 Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhiskyPete Posted May 13, 2013 Report Share Posted May 13, 2013 Kör ner till Rendsburg, liten utflykt, eller lämnar direkt till Herr Krüger när man är i Limburg Haha, ja den varianten är nog svårslagen Peter Grönlund Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts