Hakan G Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 (edited) Tittade lite på de "inte så låga" Port Ellen priserna. Den första Annual release 2165 euro Port Ellen Whiskyforums buteljering 326 euro Edited June 9, 2013 by Hakan G Quote Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 (edited) Många som sitter på whiskyauction just nu? Ropade hem en: Benrinnes The Bottlers November 1982 b.May 2009 26 years old Cask no.3229 57.4% Alc by vol, 70cl Har fått höga betyg av några här på forumet samt skall bli kul att jämföra den med OB 23yo som jag köpte med mig hem från Skottland nu sist Fick en Chivas Regal 12yo för 1€ också. Har inte provat någon så tänkte det kanske kan vara kul men betalar inte mer än Finns på whisky cask! Edited June 9, 2013 by klash57 Quote Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 Talisker SMWS och Caper Bottlers Quote Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 Finns på whisky cask! Kan ju vara så att google inte funkar om man har en Apple basbear Quote MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 Kan ju vara så att google inte funkar om man har en Apple basbear du kommer väl in på whisky cask oavsett op system!? eller vad menar du? Var endast menat som info. Lite sent men ändå Quote Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 Jag var nog lite ironisk mot Kainen eftesom han e en Apple-kille... Google är en sökmotor, inte att förväxla med en internet utforskare....nu var jag ironisk igen basbear Quote MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 Men crap! Jag gjorde en sökning men hittade den inte då... :/ aja... Öppnas och drickas ska den Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 Talisker 20år 2003 ett vettigt pris och 92p trevligt:) Quote Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 Men crap! Jag gjorde en sökning men hittade den inte då... :/ aja... Öppnas och drickas ska den Du behöver inte oroa dig Marcus, den är kanon! 1 Quote Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 Hängde inte vid datorn igår kväll, så missade en -74 jag var intresserad av. Men blev iaf en Millburn G&M -74, en mini Campbeltown Loch och en bok. Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
alezander Posted June 9, 2013 Report Share Posted June 9, 2013 (edited) Talisker 20år 2003 ett vettigt pris och 92p trevligt:) - Edited June 10, 2013 by alezander Quote Alexander Walleräng Y.N.W.A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kronvall Posted June 14, 2013 Report Share Posted June 14, 2013 Ligger fyra Alpha ute ser jag, skall bli intressant att se hur långt lite skicklig marknadsföring kan driva hypen. Quote Martin Kronvall http://swedishmaltmafia.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Talisker SMWS och Caper Bottlers Leverades igår Quote Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Ligger fyra Alpha ute ser jag, skall bli intressant att se hur långt lite skicklig marknadsföring kan driva hypen. En bra bit tydligen! Jag hade kunnat tänka mig att ta en för runt hundringen bara för att jag är nyfiken på den och inte har fått tag på en sample... men 190-195... löjligt. Blev det någonting klubbat för er igår? Blev en bok och en Benrinnes till för mig... har blivit lite av en ny favoritmalt här Har hittils inte provat en dålig Benrinnes! Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Det blev en Rosebank G& M 14år 58,8% men visst har priserna rusat iväg ! Quote Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
rc200 Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Blev inget igår priserna lite för höga på de jag var intresserad av... Quote Johan AnderssonGlenfarclas Global Family Springbank Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwe Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Glömde av det helt igår, hade velat haft Glengoyne sc 1987.. Quote Ivar Wahlstedt Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 En Lagga 16yo white horse och HP 12yo lite äldre modell var vad jag fick med mig. Quote Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetNothing Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Hur lång tid brukar det ta för att få hem flaskorna?, är det hemleverans och vad händer om man inte är hemma? skickas dom till närmaste utlämningställe då eller hur brukar det funka? Quote Victor Dauner Link to comment Share on other sites More sharing options...
rc200 Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Har iaf varit dhl innan som kommit hem med dem. brukar ringa innan iaf har de gjort det till mig å e mna inte hemma så får man hämta på dhl service point. Quote Johan AnderssonGlenfarclas Global Family Springbank Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Brukar ta 1-1,5v från att auktionen är avslutad. Som Johan skriver, är man inte hemma landar paketet på närmaste servicepoint utlämningsställe. Brukar fungera bra Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetNothing Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Okej det låter ju bra, tack för svaren! Quote Victor Dauner Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonybankhart Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Eller så ringer man bara till dom och beställer en ny tid som man vill ha paketet, så fixar dom det Quote Michael Larsson En av grundarna till Huskvarna Malt Whisky Society 1996 Friend of Laphroaig 102662 Ardbeg Committee member Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted August 31, 2013 Report Share Posted August 31, 2013 Har nu lagt bud på 49 st Port Ellen, i skrivande stund är jag " high bidder " på alla, Syrran släpar med mig på Kapten kid & det oändliga sommarlovet i morgon så det finns inte utrymme för några fler bud från mig, hoppas att det går bra för alla forummedlemmar. 3 Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oggela Posted August 31, 2013 Report Share Posted August 31, 2013 Har nu lagt bud på 49 st Port Ellen, i skrivande stund är jag " high bidder " på alla, Syrran släpar med mig på Kapten kid & det oändliga sommarlovet i morgon så det finns inte utrymme för några fler bud från mig, hoppas att det går bra för alla forummedlemmar. Är inte 50 st. en finare och rundare siffra! Quote Fredrik Jokela Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts