larced Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Hade tänkt ropa in en Glengoyne 98 MoS, men den gick för 250 € så jag lade ner. Minns att jag gav 65€ för den när den släpptes... Var också sugen på den. Ett litet tag, sen drog den. Bra också att jag låg en timme snett och tog det lugnt och planerade, bara för att märka att 75% av auktionen redan stängt när jag skulle börja bjuda :-). Rookie misstake. Lars Cederbro Box Destilleri fatägare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pectel Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Blev bara en springbank som present och 2/6 laggor fick jag bara Sven-Eric Wennerbert köper gärna äldre lagavulin Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 3 flaskor ikväll prio på HP 21yo 1959. 5 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mankan Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Min prenumeration hoppade lägligt igång igen. Två pavor, Caol Ila 10 Unpeated och PC8. Marcus Gustafsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Blev två Oban till klubb provning. Om någon sitter på en Oban som man vill bli av med så hör av er. Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbank Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Var också sugen på den. Ett litet tag, sen drog den. Bra också att jag låg en timme snett och tog det lugnt och planerade, bara för att märka att 75% av auktionen redan stängt när jag skulle börja bjuda :-). Rookie misstake. Jag söker ständigt efter Glengoyne 1998 Mos #1133, men 250 Euro var löjligt. Nåväl, jakten går vidare... Stefan Lööf Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Hur gick det här till, jag fick inte någon av de fem jag ville ha, ändå köpte jag fyra flaskor? Hm, kass disciplin. 1 Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Hur gick det här till, jag fick inte någon av de fem jag ville ha, ändå köpte jag fyra flaskor? Hm, kass disciplin. Vad har du i glaset Markus. 2 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Vad har du i glaset Markus. Hmm du har rätt, vi var och hälsade på en vän och jag fick serverat en spendrups och en Staropramen. Det här är på hennes ansvar. 1 Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosken Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Hmm du har rätt, vi var och hälsade på en vän och jag fick serverat en spendrups och en Staropramen. Det här är på hennes ansvar. Otrevlig kompis?? Var det några flaskor som verkade bra att ha? Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Otrevlig kompis?? Var det några flaskor som verkade bra att ha? Tja någon PE har väl aldrig skadat? Laffen vette tusan.. Men Mortlach'en såg riktigt god ut så den ångrar jag inte. Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosken Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Tja någon PE har väl aldrig skadat? Laffen vette tusan.. Men Mortlach'en såg riktigt god ut så den ångrar jag inte. Det verkar inte vara några dåliga köp direkt! Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted April 13, 2014 Report Share Posted April 13, 2014 Bidde 3 stycken igår utan att jag satt vid datorn Talisker, Lochside o Black Bull Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted April 13, 2014 Report Share Posted April 13, 2014 Fick bl.a. en HP 25yo 1 Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam gutenwik Posted April 13, 2014 Report Share Posted April 13, 2014 Sålde 8 flaskor och köpte inget, duktig ponke 4 Sam Gutenwik Köper/byter gärna Brora och Yoichi Om du är intresserad av samples, skicka pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogstorp Posted April 13, 2014 Report Share Posted April 13, 2014 Blev 3 flaskor igår bla en Convalmore OB 1977 28 år Jimmy Landin, Mariestad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 Här var det tyst.. Brukar ju vara lite aktivitet här med en blandning av vilka flaskor man fick och vilka som blev för dyra:) Blev själv utan men har över ett dussin flaskor som är med på auktionen som börjar idag så jag hoppas få ok betalt så jag kan shoppa nya godbitar;) Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovikavante Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 Här var det tyst.. Brukar ju vara lite aktivitet här med en blandning av vilka flaskor man fick och vilka som blev för dyra:) Blev själv utan men har över ett dussin flaskor som är med på auktionen som börjar idag så jag hoppas få ok betalt så jag kan shoppa nya godbitar;) Faktum är att jag somnade... Under tiden gled en riktigt eftertraktad flaska ur händerna som dessutom verkade gå himla mycket billigare än senast.. Ja, ja, sånt är livet, och fler chanser dyker upp! Johan GarlandFriends of Laphroaig 310219Ardbeg Committee-De gustibus non est disputandum- Link to comment Share on other sites More sharing options...
larced Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 Jag köpte 5 sunkiga blends och en klocka :-) Lars Cederbro Box Destilleri fatägare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 Fick inget, jag sitter inte o budar 1 sekund innan så två smet Jag lägger mitt maxbud går det inte hem so what 2 Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 Hade ett par bud men dom drog iväg så jag hoppade dom. 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted May 12, 2014 Report Share Posted May 12, 2014 Blev två trevliga Rosebank. En som man försökt på ett tag och den blev billigare denna gång !? Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
pectel Posted May 14, 2014 Report Share Posted May 14, 2014 Skulle bara buda på en lagga men råkade blir 3 st vilket märkes på konto haha 1 Sven-Eric Wennerbert köper gärna äldre lagavulin Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted May 14, 2014 Report Share Posted May 14, 2014 Blev två trevliga Rosebank. En som man försökt på ett tag och den blev billigare denna gång ! Hrrrrmmm. Rosebanken har ju jag "paxat" för all framtid . Nu tyckte jag att de blev väl dyra denna gång, men det är kanske inte annat att vänta Kommer ihåg när man fick en Signatory för 450:- på bolaget. _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted June 8, 2014 Report Share Posted June 8, 2014 Blev utan köp denna gången (också) Men fick sålt 14 flaskor så nu kan man handla nya godsaker, om det blir något kvar efter att ha renoverat källaren/tvättstugan..:/ Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts