Jump to content
whiskyforum

Laphroaig Lore


Recommended Posts

Ett ok pris OM den e bra trots allt.Men det vet man ju inte! Jag gamblade,beställde 2 pavor....

Laffetorsk som jag är. :drool2:

  • Like 2

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Ett ok pris OM den e bra trots allt.Men det vet man ju inte! Jag gamblade,beställde 2 pavor....

 

Laffetorsk som jag är. :drool2:

Jag beställde också 2 flaskor av den!

  • Like 1

Seppo Hellström

Link to comment
Share on other sites

Klippt ifrån Laphroaigs officiella hemsida:

 

Lore is a marriage of classical Laphroaig styles and many ages of Laphroaig; some as old as vintage 1993.

 

Är detta tillåten marknadsföring? Jag trodde att reglerna bara tillät att om man anger något om åldern för en whisky komponerad av fat av olika åldrar så skall det vara den yngsta åldern som anges. Rätta mig gärna om jag har fel.

Johan Larsson

Landskrona

Link to comment
Share on other sites

Marknadsföringsregler är väll en sak, men att det får inte stå på flaskan är en annan........ :wacko:

 

basbear

MVH Björn Scholz

Ardbeg Committee Member
Friends of Laphroaig

Link to comment
Share on other sites

Qa Cask ell Select hadde sikkert vært bedre nonchill og 48%.

 

Dersom Laffe Lore kommer på systemet så gissar jag en mycket bettre pris.

 

Sej ifrån va ni tycker om Lore...

Edited by Danke
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Nå er det vel noen som har testet Lore fra Laphroaig, hva synes dere?

 

 

Ok men inget att hoppa jämfota över, 86-87p

 

Jag kan sälja en flaska för 750:- inklusive frakt.

Edited by whiskystore

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel noen som har testet Lore fra Laphroaig, hva synes dere?

Tyckte den var bra, provade den i mars på två mässor och på destilleriet ett flertal gånger i maj då jag även köpte

My points 89

 

Slainte mhath

Lasse Holm

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 

Hvordan gjør de det med skatt og sånt, de fikser dette for deg eller?

 

De lägger inte på skatt, passa på att beställa merchandise när du liks beställer, eller utnyttja dina intjänade poäng, frakten är på £26

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

 

De lägger inte på skatt, passa på att beställa merchandise när du liks beställer, eller utnyttja dina intjänade poäng, frakten är på £26

 

 

Vet du om man kan hente varene på Post-Ombud/butik eller får man hemleverat på dørren?

 

Jeg foretrekker hente på Ombud....

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vet du om man kan hente varene på Post-Ombud/butik eller får man hemleverat på dørren?

 

Jeg foretrekker hente på Ombud....

 

Är du inte hemma så går det automatiskt till närmaste ombud, ingen extra kostnad för det.

Förövrigt så skickar Postnord det mesta direkt till ombud trots att kunden betalat för utkörning, åtminstone i mina trakter.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

 

Är du inte hemma så går det automatiskt till närmaste ombud, ingen extra kostnad för det.

Förövrigt så skickar Postnord det mesta direkt till ombud trots att kunden betalat för utkörning, åtminstone i mina trakter.

 

Postnord er håpløse på alt som har med leveranse å gjøre. Det er derfor at jeg heller vil ha ombud ved vanlig post eller DHL om det skal leveres hjem.

 

 

Tack for hjelpen, jeg har vel det fra Norge att jeg er bekymret for å bestille whisky på nett...

 

Men Norge er jo ikke EU land heller da...

Edited by Danke
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Är du inte hemma så går det automatiskt till närmaste ombud, ingen extra kostnad för det.

Förövrigt så skickar Postnord det mesta direkt till ombud trots att kunden betalat för utkörning, åtminstone i mina trakter.

En liten fråga till från nordmannen i Sverige. Er det ok at beställa fler flaskor samtidigt? Kunna gärna tänkt mej Lore och Cairdeas Quartercask Cask strength...

 

Tror detta är mycket bättre än alt taxfree jag får tak på.

 

Talisker Dark Storm Tex värkade bra med ljus, men i mörkret ser den ut somm en julebrus eller usj Sangria.. helt tok e150 vansinnigt..

 

En whisky ska inte vara röd oavsett hur mycket kolsorta fat den har..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...