Jump to content
whiskyforum

Whisky resa 2017

Recommended Posts

Hej alla.

Vi är 5 grabbar som ska åka till Scotland i April.

Vi tänkte köpa oss varsit tågpass och åka från Edinburgh och till Elgin och ev Till Inverness.

Nu till frågan. Ni som har varit i Elgin och städer runt om där.(vi tänkte ta dagen som den kommer)

Behöver vi planera resan så vi bokar boende innan eller är det lätt att få tag på boende?

Vi tänke bo med skaplig standard men skapligt billigt.

Dela gärna med er av era erfarenheter och tips och råd är ni snälla.

• Like 2

Förr var det inga problem att åka och ta dagen som den kommer, det funkar inte idag speciellt om ni är 5 personer och inte vill bo i sovsalar. Detta beror helt och hållet på att nästan alla B&B bokas på webben
Så jag rekommenderar at ni bokar i förväg era boende. Är det i slutet av april och skall till Speyside så är det risk att det redan är fullbokat mht Festivalen
Boka boende och ta sedan dagsutflykter
Har snurrat runt i "mitt andra hemland" många gånger, bokar numera alltid allt i förväg

Skall till Glasgow i februarari, Dufftown i april, skulle till Campbeltown i maj men den sket sig pga fullbokade boende, åker nog till västra sida i juli och Glasgow i november
Lycka till!

• Like 1

Slainte mhath

Lasse Holm

Förr var det inga problem att åka och ta dagen som den kommer, det funkar inte idag speciellt om ni är 5 personer och inte vill bo i sovsalar. Detta beror helt och hållet på att nästan alla B&B bokas på webben

Så jag rekommenderar at ni bokar i förväg era boende. Är det i slutet av april och skall till Speyside så är det risk att det redan är fullbokat mht Festivalen

Boka boende och ta sedan dagsutflykter

Har snurrat runt i "mitt andra hemland" många gånger, bokar numera alltid allt i förväg

Skall till Glasgow i februarari, Dufftown i april, skulle till Campbeltown i maj men den sket sig pga fullbokade boende, åker nog till västra sida i juli och Glasgow i november

Lycka till!

Tack för svar, då blir det till att förboka