hellenrud Posted January 17, 2017 Report Share Posted January 17, 2017 Hej alla. Vi är 5 grabbar som ska åka till Scotland i April. Vi tänkte köpa oss varsit tågpass och åka från Edinburgh och till Elgin och ev Till Inverness. Nu till frågan. Ni som har varit i Elgin och städer runt om där.(vi tänkte ta dagen som den kommer) Behöver vi planera resan så vi bokar boende innan eller är det lätt att få tag på boende? Vi tänke bo med skaplig standard men skapligt billigt. Dela gärna med er av era erfarenheter och tips och råd är ni snälla. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted January 17, 2017 Report Share Posted January 17, 2017 Förr var det inga problem att åka och ta dagen som den kommer, det funkar inte idag speciellt om ni är 5 personer och inte vill bo i sovsalar. Detta beror helt och hållet på att nästan alla B&B bokas på webbenSå jag rekommenderar at ni bokar i förväg era boende. Är det i slutet av april och skall till Speyside så är det risk att det redan är fullbokat mht FestivalenBoka boende och ta sedan dagsutflykterHar snurrat runt i "mitt andra hemland" många gånger, bokar numera alltid allt i förväg Skall till Glasgow i februarari, Dufftown i april, skulle till Campbeltown i maj men den sket sig pga fullbokade boende, åker nog till västra sida i juli och Glasgow i novemberLycka till! 1 Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellenrud Posted January 18, 2017 Author Report Share Posted January 18, 2017 Förr var det inga problem att åka och ta dagen som den kommer, det funkar inte idag speciellt om ni är 5 personer och inte vill bo i sovsalar. Detta beror helt och hållet på att nästan alla B&B bokas på webben Så jag rekommenderar at ni bokar i förväg era boende. Är det i slutet av april och skall till Speyside så är det risk att det redan är fullbokat mht Festivalen Boka boende och ta sedan dagsutflykter Har snurrat runt i "mitt andra hemland" många gånger, bokar numera alltid allt i förväg Skall till Glasgow i februarari, Dufftown i april, skulle till Campbeltown i maj men den sket sig pga fullbokade boende, åker nog till västra sida i juli och Glasgow i november Lycka till! Tack för svar, då blir det till att förboka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts