whiskystore Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 Den här skall vara något i hästväg, har inte provat den själv men har hör att den skall vara ruggigt bra. http://www.thegoodspiritsco.com/islay/29449-ralfycom-meteorite-port-charlotte-12-year-old-cask-0941-562.html 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 Den här skall vara något i hästväg, har inte provat den själv men har hör att den skall vara ruggigt bra. http://www.thegoodspiritsco.com/islay/29449-ralfycom-meteorite-port-charlotte-12-year-old-cask-0941-562.html Jodå den är s-tan så smakrik Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 14, 2017 Author Report Share Posted May 14, 2017 Det vore kul att veta om någon beställt en flaska, de lär ta slut ganska fort när det blir känt var de finns att köpa. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted May 20, 2017 Report Share Posted May 20, 2017 En flaska beställd, lovande smaknoter av Angus idag. Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunkan Posted May 20, 2017 Report Share Posted May 20, 2017 Får du en skvätt över, så står jag gärna till tjänst med riksdaler för sveda värk och huvudbry. /lunkan 1 Peter lundqvist Söker whisky från 71. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 26, 2017 Author Report Share Posted May 26, 2017 Jag är gärna med på ett smakprov Gunnar, har hört mycket gott om den här Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted May 27, 2017 Report Share Posted May 27, 2017 Smakprov fixar vi till veckan, får hem flaskan på måndag eller tisdag. Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
FarbrorFrey Posted May 27, 2017 Report Share Posted May 27, 2017 Sen till festen är man till synes... men även jag är intresserad av att prova om det finns möjlighet. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThKa Posted May 30, 2017 Report Share Posted May 30, 2017 Jag är gärna med på en 4cl Thomas Karman Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted May 30, 2017 Report Share Posted May 30, 2017 Peter, Kjell, Hannes & Thomas, skicka PM med adress och hur mycket ni vill ha av Ralfys Port Charlotte. Den går på 25:-/cl. Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunkan Posted June 7, 2017 Report Share Posted June 7, 2017 Blått i lådan, tusen tack för att du låter oss smaka denna nektar!!! 2 Peter lundqvist Söker whisky från 71. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan1975 Posted June 8, 2017 Report Share Posted June 8, 2017 Drack Ralfys PC igår och gillade den skarpt. 90p. Tack för samplet Gunnar. 2 Johan Larsson Landskrona Link to comment Share on other sites More sharing options...
coldplayer Posted November 2, 2017 Report Share Posted November 2, 2017 Någon som beställt Ardbeg twenty something för brutala 4600kr?? Är sugen men på tok för dyr, eller är det bara min plånbok som inte vill?! Christian Eksten, Vellinge Söker whisky från 1974 Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted September 20, 2018 Author Report Share Posted September 20, 2018 (edited) Den här släpps i dag https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/longrow-110301 Exklusiv för Sverige Fanns 45 st kl. 10.20 Slut kl. 11.06 Edited September 20, 2018 by whiskystore 3 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted December 12, 2020 Author Report Share Posted December 12, 2020 Fick hem den här i fredags https://www.whisky.fr/caol-ila-2008-hogshead-cask-strength.html Jäklar vad bra den är, rekommenderas verkligen, 91p i min bok. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted July 9, 2022 Author Report Share Posted July 9, 2022 På måndag 11/7 släpps Svensk Whisky för Ukraina https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/svensk-whisky-for-ukraina-5752101/ den är jag våldsamt nyfiken på, kommer att köpa 5-6 stycken just for the sake. Fantastiskt fint av de inblandade. https://www.livsmedelsnyheter.se/produktnyheter/svenska-whiskyproducenter-gar-samman-for-ukraina/ 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted July 10, 2022 Report Share Posted July 10, 2022 Kommer också att köpa ett par. Bra initiativ tycker jag. Hade staten kunnat lyfta bort momsen också så hade det blivit mer pengar till de behövande. _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted October 29, 2022 Author Report Share Posted October 29, 2022 Angus ( Whisky Sponge, Decadent Drinks ) buteljerar och säljer väldigt fina drycker, whisky, rom och cognac, kvaliteten ligger mellan hög och mycket hög men jag vill påtala att frakten kostar en del, min sista flaska gick på ≈ £75 i frakt plus införselavgifterna som jag totalt glömt men jag tror det var kring 200-300 sek. Säger detta som en fingervisning vad ni måste räkna med när ni shoppar, räkna med ca 1200 sek i frakt och avgifter för en flaska. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts