Fingal Posted October 9, 2017 Report Share Posted October 9, 2017 Detta trodde jag inte skulle hända. http://www.bbc.com/news/uk-scotland-glasgow-west-41550326 4 Jan Quiding Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartguld Posted October 10, 2017 Report Share Posted October 10, 2017 Nej det var det nog inte många som trodde, och nu även Rosebank.Roligt och spännande att se vad det blir av det.http://tastecommunications.co.uk/media-room/ 2 Ronny WettervikUppsalaSöker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted October 13, 2017 Report Share Posted October 13, 2017 Nej det är en whiskyälskares våta dröm, det trodde man aldrig var möjligt, det väcker ju en hel del frågor men hur som helst, det skulle vara väldigt roligt att få möjlighet att prova de nya destillaten, att de skulle likna eller påminna om sina original i doft och smak ter sig inte troligt men som sagt, spännande och trevligt är det, hoppas man har möjlighet att följa de här projekten. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan G Posted October 17, 2017 Report Share Posted October 17, 2017 Nu väntar jag bara på önskenyheten att Maltmill ska öppna igen 2 Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
FarbrorFrey Posted October 23, 2017 Report Share Posted October 23, 2017 Spännande tider detta, blir roligt att se hur nära de kommer komma originalen i slutändan. Rimligtvis kommer de försöka att replikera den forna utrustningen i möjligaste mån. Min förhoppning är att de samtidigt väljer att satsa på en mer hands on-approach på destillerierna, med mer påverkan av personalen på slutprodukten, än datorstyrning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted October 26, 2017 Report Share Posted October 26, 2017 Spännande tider detta, blir roligt att se hur nära de kommer komma originalen i slutändan. Rimligtvis kommer de försöka att replikera den forna utrustningen i möjligaste mån. Min förhoppning är att de samtidigt väljer att satsa på en mer hands on-approach på destillerierna, med mer påverkan av personalen på slutprodukten, än datorstyrning. Det kan man ju hoppas. Dock så är det halvt omöjligt att få till rätt destillat om man inte har koll på mängder, tider osv även om man har identisk utrustning... så jag hoppas att detta år väl dokumenterat öven om jag är skeptisk. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts