WillyLee Posted January 14, 2018 Report Share Posted January 14, 2018 Hej! Ni är ju så galet duktiga på det här. Som titeln säger så har jag en flaska Blantons Straight from the barrel som hamnade på flaska 2006 och som sedan dess stått i min garderob. Vaxet runt korken har en liten spricka i sig och kartongen har sina skavanker (bland annat har displayplasten ramlat av. Finns det något värde i flaskan? Har försökt googla men får inga vettiga svar så jag är tacksam om ni kan hjälpa mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 14, 2018 Report Share Posted January 14, 2018 Hej! Ni är ju så galet duktiga på det här. Som titeln säger så har jag en flaska Blantons Straight from the barrel som hamnade på flaska 2006 och som sedan dess stått i min garderob. Vaxet runt korken har en liten spricka i sig och kartongen har sina skavanker (bland annat har displayplasten ramlat av. Finns det något värde i flaskan? Har försökt googla men får inga vettiga svar så jag är tacksam om ni kan hjälpa mig. Den ligger i 6-700:- på auktion, dra av ca. 20% så har du försäljningsvärdet, hade det varit en single cask så hade priset legat på ca 2000:- men nu var det inte så. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
WillyLee Posted January 14, 2018 Author Report Share Posted January 14, 2018 Tack för snabbt svar! Vad skulle du säga är det snabbaste sättet att kränga den? Skulle behöva få lös lite cash ganska fort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 14, 2018 Report Share Posted January 14, 2018 Tack för snabbt svar! Vad skulle du säga är det snabbaste sättet att kränga den? Skulle behöva få lös lite cash ganska fort. Nu är den ju " visslad " här på forumet så finns det intressenter här så försvinner den nog fort, annars så är det https://www.whiskyauction.com/ men då tar det ca 1 mån. innan du har slanten, har hört att det är stort med whiskyförsäljning på face book, du kan nog lägga ut den där och få snabbare avslut. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
WillyLee Posted January 14, 2018 Author Report Share Posted January 14, 2018 Tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 14, 2018 Report Share Posted January 14, 2018 Tack för hjälpen! Inga problem, det är ju en god whiskey så fundera på om du kan sälja några andelar till kompisar och behålla en skvätt själv Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
WillyLee Posted January 14, 2018 Author Report Share Posted January 14, 2018 Det hade ju varit något, men är nykterist sedan en tid tillbaka :-) Men som sagt, är tacksam för att hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WillyLee Posted January 14, 2018 Author Report Share Posted January 14, 2018 Det hade ju varit något, men är nykterist sedan en tid tillbaka :-) Men som sagt, är tacksam för att hjälp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts