Jump to content
whiskyforum

Blanton’s Straight from the barrel

WillyLee
 Share

Recommended Posts

Hej!

Ni är ju så galet duktiga på det här. Som titeln säger så har jag en flaska Blantons Straight from the barrel som hamnade på flaska 2006 och som sedan dess stått i min garderob. Vaxet runt korken har en liten spricka i sig och kartongen har sina skavanker (bland annat har displayplasten ramlat av. Finns det något värde i flaskan? Har försökt googla men får inga vettiga svar så jag är tacksam om ni kan hjälpa mig.

Hej!

Ni är ju så galet duktiga på det här. Som titeln säger så har jag en flaska Blantons Straight from the barrel som hamnade på flaska 2006 och som sedan dess stått i min garderob. Vaxet runt korken har en liten spricka i sig och kartongen har sina skavanker (bland annat har displayplasten ramlat av. Finns det något värde i flaskan? Har försökt googla men får inga vettiga svar så jag är tacksam om ni kan hjälpa mig.

Den ligger i 6-700:- på auktion, dra av ca. 20% så har du försäljningsvärdet, hade det varit en single cask så hade priset legat på ca 2000:- men nu var det inte så.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Tack för snabbt svar! Vad skulle du säga är det snabbaste sättet att kränga den? Skulle behöva få lös lite cash ganska fort.

Nu är den ju " visslad " här på forumet så finns det intressenter här så försvinner den nog fort, annars så är det https://www.whiskyauction.com/ men då tar det ca 1 mån. innan du har slanten, har hört att det är stort med whiskyförsäljning på face book, du kan nog lägga ut den där och få snabbare avslut.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg