+Benke Olsson Posted February 25, 2019 Report Share Posted February 25, 2019 Hej alla (om det finns några kvar här ). Vilken är Er bästa webbshop? Mitt favoritställe säljer inte till Sverige längre . Svar i tråden om ni vill, annars mottages PM tacksamt! /Benke _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacare Posted February 25, 2019 Report Share Posted February 25, 2019 1. whiskysite.nl 2. whizita.de Har handlat av båda utan problem, hört att whiskysite ej längre skickar till Sverige, mycket tråkigt. Samuel Bohlin Link to comment Share on other sites More sharing options...
BosseK Posted February 26, 2019 Report Share Posted February 26, 2019 www.thewhiskycask.de även om dom börjat slira in lite mycket på rom på sista tiden...... Bosse Kilåker, 123/123 Chan eil mi a' cruinneachadh uisque-beatha, tha mi ag òl cur socair Delägare Kilchoman Cask 2006/45 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThKa Posted February 26, 2019 Report Share Posted February 26, 2019 Master of Malt Whisky-Doris - lite begränsat utbud, men helt underbara att ha och göra med Thomas Karman Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted February 27, 2019 Report Share Posted February 27, 2019 www.thewhiskycask.de även om dom börjat slira in lite mycket på rom på sista tiden...... De har också slutat leverera till Sverige tyvärr :/ Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted March 2, 2019 Author Report Share Posted March 2, 2019 Tack för era svar. Kan tyvärr meddela att www.thewhiskycask.de och whiskysite.nl inte levererar till Sverige längre Får testa någon av de andra. Mvh /Benke _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted March 2, 2019 Report Share Posted March 2, 2019 Sista shopparna jag handlat av var whizita, whiskydoris och master of malt men det går säkert snabbt när förbudsängelen går. Lyssna på Metallica för tusan comrades, det är i alla fall bra musik haha... Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted March 3, 2019 Report Share Posted March 3, 2019 TWE är lugnt, de beskattar dig och skickar spriten till dörren Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunkan Posted March 3, 2019 Report Share Posted March 3, 2019 (edited) Läser med sorg! Öerhört tråkigt att behöva konstatera, att vi snart inte har många butiker att handla ifrån. Systembolaget i all ära, men vart är vi på väg!? Själv blir mina inköp oftast via whiskyauction.com numera.Sverige som en Single malt älskande nation, verkar bli mer och mer isolerad och begränsad av byråkrati. Jag älskar min malt dryck, och hoppas på bättre möjligheter till inköp i framtiden. Och till sist Benke, några få tappra finns fortfarande här ? Slaint'e på er alla underbara whisky entusiaster Edited March 3, 2019 by Lunkan 4 Peter lundqvist Söker whisky från 71. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robain Posted March 4, 2019 Report Share Posted March 4, 2019 Oftast blir det på Scotchwhiskyauction, men har även erfarenheter från whizita även om det var ett tag sen. Annars gillar jag whiskybase av privatpersoner eller ebay. Så ren butik är väl då whizita.. Robin Andersson Westerås Whisky Wenner Nordic Whisky Society Club Whiskyklubben Slainte Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted March 6, 2019 Report Share Posted March 6, 2019 Var har ni fått det i från att whiskycask inte skulle leverera till Sverige? Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted March 6, 2019 Report Share Posted March 6, 2019 Var har ni fått det i från att whiskycask inte skulle leverera till Sverige? Genom att försöka beställa därifrån, och mailat med dem, senast förra veckan. Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted March 6, 2019 Report Share Posted March 6, 2019 Hämtade ut en beställning senast i dag! Står inget om att dom inte levererar till Sverige på hemsidan! 1 Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusNilsson Posted March 8, 2019 Report Share Posted March 8, 2019 Hämtade ut en beställning senast i dag! Står inget om att dom inte levererar till Sverige på hemsidan! När jag provar nu så ser jag att under ett visst antal flaskor funkar det att välja leveranssätt i steg två i kassan. Men med det antal flaskor jag hade lagt i varukorgen fanns det inget fraktalternativ. Det blir nog att maila en vända till med dem.. Markus Nilsson Whiskynörd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts