Dankeschon Posted June 16, 2023 Report Share Posted June 16, 2023 Hej jag har bara förut provat lite tråkiga IB Macleods typ och Finlaggan som egentligen var rätt bra. Tänkta steppa upp lite i kvalitet och har beställt en Elements of Islay Sherry Cask och väntar på en Coopers Choice. Är dessa ok at börja med? Har provat massa av OB genom åren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted June 16, 2023 Report Share Posted June 16, 2023 De är ett bra val. Det finns många IB som är bättre än OB enl. min mening. En som jag håller väldigt högt är Adelphi. De blir man inte besviken på. Lycka till! _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacLeod Posted June 30, 2023 Report Share Posted June 30, 2023 Håller fullständigt med Benke, Adelphi blir man sällan besviken på. 1 Lennart HanssonSpecial cousin to AnCnocFriend of the Classic Malts HP Inner circle Cask owner Box Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benriach1 Posted August 6, 2023 Report Share Posted August 6, 2023 Håller med om att Adelphi är bra. Här kommer några tips till: Gordon & Mcphails senaste cask strenght serie är makalös. Signatory med styrka över 46% Cadenheads buteljeringar gör en inte besviken så ofta heller. Coopers Choice brukar vara ett bra val, hoppas att den du köpt blir bra.. Kent Johansson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts