Jenz Rönnow Posted April 5 Report Share Posted April 5 Jag har tagit fram stora släggan och täppt till registreringen. Detta kommer medföra att konton manuellt måste godkännas innan det går att posta något på forumet, men å andra sidan så slipper vi lägga tid på att rensa bort och stoppa alla spammare. Hoppas det blir bättre nu framöver. Hojta till om ni ser att det finns något konto kvar som inte blockerats ännu och som sprider dynga här på forumet. Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 6 Report Share Posted April 6 Bra jobbat Jenz, vad är de här kisarna egentligen ute efter, känns inte som vanligt spam, då brukar man anpassa språket. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 6 Report Share Posted April 6 Jag blev fasiken i mig skraj, tog bort mitt inlägg från förra veckan, fick en notis på min iphone om att 28 st av mina lösenord var hackade i samband med det inlägget, får förfrågningar om friendship från rys sar på whiskybase i samtid, det här är ju läskigt gånger tre, min whiskyforum inloggning var hackad, jag har bytt lösenord till omöjlig nu ( tror jag ) men vad fasiken är det som händer, vad är de egentligen ute efter. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benriach1 Posted April 6 Report Share Posted April 6 Fy (censurerat) vad läskigt...Jag undrade också varför det var på ryska.... Hoppas att det ordnade sej med allt Kjell. //Kent Kent Johansson Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 6 Report Share Posted April 6 Ja alltså, normalt har hackern ingen nytta av mig eller min inloggning på whiskyforum men de kommer åt en del uppgifter, plussar i hop det med lite andra uppgifter och helt plötsligt ( jäv.lar anamma ) så har jäklarna en hel del uppgifter, byt lösenord till fjantiga och långa, ju löjliga och långa desto bättre. Jag har tänkt så här, kommer de inte åt min ekonomi så är det inga problem men det är större än så, varför hacka struntkonton om du inte har någon nytta av det, mitt tips till alla forumiter, byt era lösenord på allt, skaffa löjliga, långa och krångliga lösenord, nu är det 2024 och en helt ny tid. Jag tror att Jenz har stenkoll på de här problemen, så forumet är skyddat men som sagt, se över era lösenord. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted May 26 Author Report Share Posted May 26 Verkar som att det blivit lite bättre med tanke på spammarna eller? Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 27 Report Share Posted May 27 8 hours ago, Jenz Rönnow said: Verkar som att det blivit lite bättre med tanke på spammarna eller? Det är klockrent, har inte sett ett spam sedan din åtgärd. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts