kungdom Posted July 15 Report Share Posted July 15 Har tänkt göra mig av med några flaskor i min gamla samling. Akashi Sherry cask #61071 5y.o 50% Ben Nevis Single cask 11 y.o 581/766 46% Blackadder Raw cask Braeval 24y.o 1989 53,4% Kavalan oloroso sherry single cask #S090123003 80/444 57,1% Några tips om smidigaste väg att gå? John David Klasbäck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malten Posted July 16 Report Share Posted July 16 FB brukar väl funka 👍🏻🙂 //Thomas Blomström Link to comment Share on other sites More sharing options...
kungdom Posted July 16 Author Report Share Posted July 16 Vilken grupp? John David Klasbäck Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacLeod Posted July 28 Report Share Posted July 28 Hej, Det finns ju flera möjligheter om du vill bli av med några flaskor. Du kan ju lägga ut dem här på forumet, alternativt kan du prata med Bukowskis som håller auktioner 6 gånger om året, tror inte det är fler. De har auktionerna tillsammans med Systembolaget, där får du förslag på priser som flaskorna läggs ut för och ett minsta acceptpris. Där har du en fast avgift samt provision som ska betalas. Det finns många andra auktionsställen utomlands, men det är samma sak där, du betalar provision på alla försäljningar. Har inte FB själv och kommer aldrig att skaffa det heller, så personligen tycker jag inte man ska göra någonting med whisky alls på det forumet (men det är mina egna högst privata tankar). Hur som helst, vill du lägga ut dem så gör det, annars finns det ju alltid möjligheten att avnjuta dem själv, eller lägga ut samples till försäljning här på detta forum. Lycka till hur du än gör! /Lennart Lennart HanssonSpecial cousin to AnCnocFriend of the Classic Malts HP Inner circle Cask owner Box Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts