Jump to content
whiskyforum

Hamburg


Recommended Posts

Nu skall vi dra till Hamburg! Men det är i och försig inte förän i mars men jag undrar om det finns någon bra butik där? :unsure: Nu har jag säkert lagt den här tråden i fel ämne men det fixar ni säkert bullie eller Jenz! ;)

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit på Weinquelle ett par gånger. Lysande butik, bra priser gigatiskt utbud, finns ingen anledning att leta efter någon annan.

Det låter ju kanon! :D Då kommer plånboken bli tom igen då låter det som! ;) Ligger den butiken i centrum?

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Nei, den ligger ikke i sentrum, men det er fullt mulig å gå dit. Vær oppmerksom på at de ikke tar kredittkort. Jeg var der i sommer og de har veldig bra utvalg.

Edited by IvarA
Link to comment
Share on other sites

Måste i detta sammanhang berätta en anekdot. Det finns ett fotbollslag som heter Öster som jag hjälper med lite mediafrågor. Som tack blevjag medbjuden på en fotbollsresa till Hamburg häromåret. Jag tackade ja mest med anledning av att jag ville till Weinquelle. Det första jag gör när jag kommer till hotellet är att fråga efter vägen till butiken. Den ligger där säger damen och pekar, 300 meter att gå. Snacka om tur, det var ändå tillräckligt långt för att armmusklerna skulle ta slut.

 

Från centrum, inte så långt vill jag minnas, en hundring med taxi kanske

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

ska göra en blixtvisit i hamburg snart. hoppas att det ska finnas tid till denna butik, vilket tyvärr inte är helt säkert. då vi måste checka in och sen sticka till matchen och sen är där stängt på söndag.. men men det ska nog ordna sig..

Magnus Rönnerup, Malmö
www.livingdeadbrewery.se

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett fotbollslag som heter Öster som jag hjälper med lite mediafrågor. Som tack blev jag medbjuden på en fotbollsresa till Hamburg häromåret.

 

Tror att om du låter spelarna vara i fred och inte lura i dom en massa whisky så blir nog resultaten på gräsmattan bättre :D

Magnus J

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...