Lemmy Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Ett av många band som brukar spisas hemmavid. Len röst var det... Tänk scenariot: Angela sitter i soffan o vrålar "häll upp en PE till mej snarast!" Rätt ball tanke......*asg* Quote Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Tänk scenariot: Angela sitter i soffan o vrålar "häll upp en PE till mej snarast!" Rätt ball tanke......*asg* Ja, vilken tanke. Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
berra72 Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=go9LZ8hoqK8&feature=related Quote Patrik Bengtsson The Diurach, Isle of Jura Friends of Laphroaig, plot 404230 Ardbeg Commitee Link to comment Share on other sites More sharing options...
berra72 Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Quote Patrik Bengtsson The Diurach, Isle of Jura Friends of Laphroaig, plot 404230 Ardbeg Commitee Link to comment Share on other sites More sharing options...
berra72 Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Bröderna Hårdrock http://www.youtube.com/watch?v=NyOII588Lcg&feature=related Quote Patrik Bengtsson The Diurach, Isle of Jura Friends of Laphroaig, plot 404230 Ardbeg Commitee Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxna Posted March 26, 2011 Report Share Posted March 26, 2011 vilken härlig stämning http://www.youtube.com/watch?v=9WFw7rgPumY Quote håkan woxblom orminge,stockholm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted March 26, 2011 Report Share Posted March 26, 2011 Ett mycket bra band där låtskrivaren (Adam) samt den 1:a sångaren från Killswich Engage strålat samman igen i en underbar harmoni. Times of Grace http://www.youtube.com/watch?v=q59jzir_BLw En Longmorn 15 OB på denna En Uggla på denna kanske Quote Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted March 26, 2011 Report Share Posted March 26, 2011 Tänk scenariot: Angela sitter i soffan o vrålar "häll upp en PE till mej snarast!" Rätt ball tanke......*asg* hehe, ja då satt man nog som en blöt fläck under taket. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted March 26, 2011 Report Share Posted March 26, 2011 I väntan på Bourne Ultimatum...jisses vilken fantastisk trilogi Jason Bourne-rullarna är!!! ...sitter o kikar på u-tuben så länge...underbar musik till underbar wirre. Inte mycket slår det mina vänner!!! håll till godo: MUDVAYNE-Death Blooms http://www.youtube.com/watch?v=9nVvojfQVBY Quote Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted March 30, 2011 Report Share Posted March 30, 2011 På tal om popband... Quote Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Undrar om man skulle ta o ställa till med sånt här barnkalas för lillgrabben i höst kanske..... ...... Quote Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordArdbeg Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Bra gung Undrar om man skulle ta o ställa till med sånt här barnkalas för lillgrabben i höst kanske..... http://www.youtube.c...h?v=oqdZpxkzNvc ...... Quote Jens Carlsson ardbeg committee member www.persuader.nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 Undrar om man skulle ta o ställa till med sånt här barnkalas för lillgrabben i höst kanske..... ...... hehe, varför inte, bra musik går alltid hem........ ... Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 (edited) Ruskigt bra grejor här, premiär för Rolle med The Unguided, jag har ( ni tror mig väl inte, men ! ) lyssnat 12-14 ggr på dessa låtar och de är så sjukt (censurerat) bra, har kört Filip och Tappens kalender 8-24 till dessa två låtar, ruskigt bra musik och ruskigt bra bra whisky, det kan inte gå fel, Gratulerar Roland, nu drar det igång igen, skicka gärna några friplåtar vid tillfälle....... ... Green Eyed Demon Pathfinder Edit: Klippen är borta nu men de finns på iTunes bla. Edited April 3, 2011 by whiskystore Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted April 3, 2011 Report Share Posted April 3, 2011 Ruskigt bra grejor här, premiär för Rolle med The Unguided, jag har ( ni tror mig väl inte, men ! ) lyssnat 12-14 ggr på dessa låtar och de är så sjukt (censurerat) bra, har kört Filip och Tappens kalender 8-24 till dessa två låtar, ruskigt bra musik och ruskigt bra bra whisky, det kan inte gå fel, Gratulerar Roland, nu drar det igång igen, skicka gärna några friplåtar vid tillfälle....... ... Green Eyed Demon Pathfinder Jag tackar för de värmande orden. Kommer dock hålla det på en mer sansad nivå denna gång jämfört med hur det va i Sonic Syndicate. Dock inte menat att vi inte kommer lira live Självfallet löser jag friplåtar till dig när tillfället dyker upp. Och även se till att det finns annat än Jack'n Coke att bjuda på Låtarna finns även nu på iTunes för den som är intresserad. Än en gång, Tackarrr Kjell Roland Quote Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 (edited) Länge sedan jag skrev i denna tråd.. Sitter just nu och värmer upp inför helgens besök på Wexiö Whisky Festival, med ett gäng Caol Ila lyssnandes på Kiss. Destroyer just nu, men kvällen är ung och plattorna och whiskyn många. Edited April 7, 2011 by Pedda Quote Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 Dom där gamla KISS plattorna e' grymma! Första plattan "Kiss" är en klar favorit. Men är det bara jag som tycker att dom förlorade sin själ när sminket försvann där på 80 talet? (även om dom tagit tebaks sminket nu...) Personligen så tycker jag att efter Creatures Of The Night så har det varit rätt kass musik från dem! Quote Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 Dom där gamla KISS plattorna e' grymma! Första plattan "Kiss" är en klar favorit. Men är det bara jag som tycker att dom förlorade sin själ när sminket försvann där på 80 talet? (även om dom tagit tebaks sminket nu...) Personligen så tycker jag att efter Creatures Of The Night så har det varit rätt kass musik från dem! Medhåll från mig. Toppen för min del kom med "Destroyer". Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 Dom där gamla KISS plattorna e' grymma! Första plattan "Kiss" är en klar favorit. Men är det bara jag som tycker att dom förlorade sin själ när sminket försvann där på 80 talet? (även om dom tagit tebaks sminket nu...) Personligen så tycker jag att efter Creatures Of The Night så har det varit rätt kass musik från dem! Håller med helt och hållet. Första plattans höjdarspår Strutter och Deuce är utan tvekan bland det bästa de gjort. Fram till Love Gun tycker jag att det var jämn och hög kvalitet, Dynasty, "Elders", Unmasked och Creatures är också jäkligt bra, men lite annat sound än de tidigare. Efter det har det varit rätt kasst, med undantag för Revenge och Psycho Circus som väl får räknas som ganska ok album...tycker jag då..;-) Just nu är det Love Gun-plattan och Caol Ila Sherrywood 1997 G&M 50% som gäller. Quote Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
berra72 Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 Dom där gamla KISS plattorna e' grymma! Första plattan "Kiss" är en klar favorit. Men är det bara jag som tycker att dom förlorade sin själ när sminket försvann där på 80 talet? (även om dom tagit tebaks sminket nu...) Personligen så tycker jag att efter Creatures Of The Night så har det varit rätt kass musik från dem! Håller med på det, Kiss har varit, och är fortfarande en av mina favorit grupper, som fyraåring fick jag min första skiva av Farsan och det var Destroyer Quote Patrik Bengtsson The Diurach, Isle of Jura Friends of Laphroaig, plot 404230 Ardbeg Commitee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 [Just nu är det Love Gun-plattan och Caol Ila Sherrywood 1997 G&M 50% som gäller. Ruggig combo där Pedda! WELTKLASSE!!! Quote Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merlinn Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 (edited) Här lyssnas det på Hotter Than (censurerat) till en Ardbeg Corryvreckan. Tungt för kropp o gött för gom. Vart censur där , men ni vet nog vad det ska stå Edited April 7, 2011 by Merlinn Quote Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 Bryter mönstret med jazz, Lars Jansson trio och Port Ellen Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 äntligen stilla i huset så att man kan va sig själv för en stund, talisker 25 i glaset, hörlurar på, The Unguided i cd:n, justerar in volymen, yeesss, perfekt. köp skivan eller en låt, det kan aldrig bli fel. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 Håll i er musik lovers, ni som vet vem Bob Log III är kan välja, ni som inte vet vem det är bör gå vidare, denne man med sin hjälm och telefonlur kan verka ganska läbbig, har ni inte hoppat av än så spelar vi den här skitiga musiken nu Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts