Jump to content
whiskyforum

Bästa whisky musiken!


mejparn
 Share

Recommended Posts

Lite Testament tillsammans med Ardbeg på fredagskvällen funkar utmärkt.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Ulf Lundell kväll och Mackmyra! Uffe vann klart! :rolleyes:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Lite Pink Floyd till Laphroaig sitter inte fel.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Immortals "One by One" och Talisker 20 funkar klockrent ihop. Det bästa från 2 länder. (Norge och Skottland)

 

Ajaj Johan, du vet att det är Mortis och Mortiis som gäller. Eller varför inte Mannochmore och Manowar.

Markel Månson

 

Stockholm Whisky Enthusiasts - Scootersektionen

Scootörheads Stockholm - Maltsektionen (Don´t drink and drive!)

 

"Nulla Dies Sine Aqua Vitae!"

Link to comment
Share on other sites

Ajaj Johan, du vet att det är Mortis och Mortiis som gäller. Eller varför inte Mannochmore och Manowar.

 

Hahaaa, jo jag vet. Fast jag e inte så förtjust i det norska självutnämnda trollet Mortiis. Den skotska "nästan-namnen" är däremot kanon. Hoppas våra nybeställda Mortisar håller måttet.

 

Vad lyssnar jag på när jag dricker Clydesdales BEN NEVIS??? Måste säga att jag har svårt för just det namnet, Ben är inte coolt helt enkelt.

 

/J

Johan Engman

Stockholm, Tyresö

Stockholm Whisky Enthusiasts

http://www.stockholmwhisky.se/

Link to comment
Share on other sites

Hahaaa, jo jag vet. Fast jag e inte så förtjust i det norska självutnämnda trollet Mortiis. Den skotska "nästan-namnen" är däremot kanon. Hoppas våra nybeställda Mortisar håller måttet.

 

Vad lyssnar jag på när jag dricker Clydesdales BEN NEVIS??? Måste säga att jag har svårt för just det namnet, Ben är inte coolt helt enkelt.

 

/J

 

Å när jag tänker efter så är jag inne på ett farligt spår. Tänk om man bara skulle dricka sånt som låter "coolt". Jösses, alla Glen-destillerier skulle ju hamna längst bak på studs. (Pardon me alla goa gubbar)

 

/J

Johan Engman

Stockholm, Tyresö

Stockholm Whisky Enthusiasts

http://www.stockholmwhisky.se/

Link to comment
Share on other sites

Å när jag tänker efter så är jag inne på ett farligt spår. Tänk om man bara skulle dricka sånt som låter "coolt". Jösses, alla Glen-destillerier skulle ju hamna längst bak på studs. (Pardon me alla goa gubbar)

 

/J

 

Njae, du har ju både Glendanzig och Glenbenton? ;)

 

Om Mortlach och Lochnagar låter som namn på black metal-band så låter ju jazzsnubben Glen Moore onekligen som en whisky...

Markel Månson

 

Stockholm Whisky Enthusiasts - Scootersektionen

Scootörheads Stockholm - Maltsektionen (Don´t drink and drive!)

 

"Nulla Dies Sine Aqua Vitae!"

Link to comment
Share on other sites

Njae, du har ju både Glendanzig och Glenbenton? ;)

 

Om Mortlach och Lochnagar låter som namn på black metal-band så låter ju jazzsnubben Glen Moore onekligen som en whisky...

 

Mmm visst e det så men Glen e fortfarande ett riktigt #¤%#¤ namn. Oavsett om man heter Benton eller Danzig i efternamn, men vad gäller Glen Moore så trodde jag han var en whisky faktiskt. ;)

Johan Engman

Stockholm, Tyresö

Stockholm Whisky Enthusiasts

http://www.stockholmwhisky.se/

Link to comment
Share on other sites

Mmm visst e det så men Glen e fortfarande ett riktigt #¤%#¤ namn. Oavsett om man heter Benton eller Danzig i efternamn, men vad gäller Glen Moore så trodde jag han var en whisky faktiskt. ;)

 

 

Så bra Whisky som möjligt men också så billigt som möjligt ... :unsure:

Klart att det skall vara billigt !!

Ju billiagare ju bättre.

Eller som någon mailade - har du någon bra men billig Whisky ev för provningar.

Kanske Neil Young då

Men Neil Yiung är väl bra musik ??!!

Bertil Andersson

Link to comment
Share on other sites

Mmm visst e det så men Glen e fortfarande ett riktigt #¤%#¤ namn. Oavsett om man heter Benton eller Danzig i efternamn, men vad gäller Glen Moore så trodde jag han var en whisky faktiskt. ;)

 

Säg det åt Benton så slänger han väl rått kött på dig, säg det åt Danzig så stirrar han på dig tills din kropp förvandlats till aska.... :o

Att heta "fiddich" däremot skulle väl suga hårt. Låter som nåt ur en HarryPotterfilm.... Eh. HP-film....

Per Andersson

Ardbeg Committee, FOL, Springbank soc., Slainte, AWS, AWC, SWE, SöWS, SMAD member

Järfälla

Link to comment
Share on other sites

Så bra Whisky som möjligt men också så billigt som möjligt ... :unsure:

Klart att det skall vara billigt !!

Ju billiagare ju bättre.

Eller som någon mailade - har du någon bra men billig Whisky ev för provningar.

Kanske Neil Young då

Men Neil Yiung är väl bra musik ??!!

 

Ehhhh. Skål?

Johan Engman

Stockholm, Tyresö

Stockholm Whisky Enthusiasts

http://www.stockholmwhisky.se/

Link to comment
Share on other sites

Danzig och Deicide funkar alldeles utmärkt ihop med whisky, för mig i alla fall. Men kvällen avslutas med något lugnare tongångar, Jimi Hendrix.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Laphroaig 15yo och Opeth. Atmosfär, säger jag bara! :rolleyes:

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Detta måste ju vara en av världshistoriens bästa musikvideor

 

Skål och njut

 

Ja den var riktigt bra! Häftig låt åxå! Skål, måste ner och hämta mig en dram nu! :P

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Har inte läst denna tråden tidigare och vet inte om jag gör reklam för nåt som nämnts innan men jag säger bara:

En god dram och "Skye" med Runrig på hög volym.........oslagbart

Bosse Kilåker, 123/123

Chan eil mi a' cruinneachadh uisque-beatha, tha mi ag òl cur socair

Delägare Kilchoman Cask 2006/45

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så ja, nu har jag en ny favorit :D Audiofil eller inte. Välbekant med mannens tidigare verk eller inte. Älskare av "modern klassisk musik" eller inte. Mitt tips för kvällen är: Mike Oldfield - Music of the spheres.

 

Som vanligt kräver hans musik koncentration, lugn, tid, inga störande element, ett stort antal genomlyssningar á 45 minuter innan det "fastnar". Men det som händer därefter är ren magi, som vilken whisky på 95 pinnar som helst. Bara att rekommendera. Hör du det Roger?

 

Börja med en Glengoyne 21, fortsätt med en Talisker 18 och avsluta med en Laffe 10 CS :D

Robert van Hal, Malmö

Whisky Society Skåne Öronvax Islay Maniacs Øresund Malt Masters

Link to comment
Share on other sites

Så ja, nu har jag en ny favorit :D Audiofil eller inte. Välbekant med mannens tidigare verk eller inte. Älskare av "modern klassisk musik" eller inte. Mitt tips för kvällen är: Mike Oldfield - Music of the spheres.

 

Som vanligt kräver hans musik koncentration, lugn, tid, inga störande element, ett stort antal genomlyssningar á 45 minuter innan det "fastnar". Men det som händer därefter är ren magi, som vilken whisky på 95 pinnar som helst. Bara att rekommendera. Hör du det Roger?

 

Börja med en Glengoyne 21, fortsätt med en Talisker 18 och avsluta med en Laffe 10 CS :D

 

Jag har gillat Mike Oldfield sedan slutet av sjuttiotalet. Flera år innan hitlåtarna Moonlight shadow och Shadow on the wall slog igenom. Tyvärr har jag det mesta på vinyl så de spelas inte så ofta. <_<

 

Ett annat band som fungerar bra till en dram är Tangerine Dream. Antar att det är en grupp som i regel kräver lång inlyssning, men ack så bra det kan bli. En av mina största favoriter på åttiotalet.

Roger Melander

Box Destilleri AB

Maltix AB

Växjö Maltwhiskysällskap

1/1 Bruichladdich, 11/20 Lochindaal, 1/20 Glengoyne, 1/30 Bladnoch and Box casks owner.

Link to comment
Share on other sites

I brist på Mike Oldfield och Tangerine Dream, så får Slayer duga för mig. Lite annan musiksmak, men vadå? :lol:

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

I brist på Mike Oldfield och Tangerine Dream, så får Slayer duga för mig. Lite annan musiksmak, men vadå? :lol:

 

 

ozzy, ozzy, and ozzy det är väl inte så himla fel...........................................

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...