Thorleifs Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 Lyssna även på improvisation ifrån samma skiva. Fantastisk att lyssna på med en virre i handen och utsikten mot sjön. Varsågod, och det är samma här, det blir mestadels äldre jazz men ibland så smyger det fram något riktigt bra. 1 Jonas Karlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 Lyssna även på improvisation ifrån samma skiva. Fantastisk att lyssna på med en virre i handen och utsikten mot sjön. Varsågod, och det är samma här, det blir mestadels äldre jazz men ibland så smyger det fram något riktigt bra. hahahahaha, galet! lyssnade precis på den just exakt nu och tyckte att "(censurerat) va bra denna låten var också" nu gled jag dock över till: Yusef Lateef – Chinq Miau Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted December 1, 2013 Author Report Share Posted December 1, 2013 den var sjukt fin! EDIT: det lyssnas väldigt mycket på jazz från min sida, dock inte hört dessa grabbar förr vilket väl kanske inte är så konstigt då jag huvudsakligen lyssnar mycket slutet 50-början/mitten 60tal när det kommer till jazz (coltrane, thelonious, sonny rollins osv osv)... så, stort tack för det tipset! jazz och whisky hör verkligen ihop! Tänk att få sett miles Davis live med en whisky... 2 Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 jazz och whisky hör verkligen ihop! Tänk att få sett miles Davis live med en whisky... Jag såg Miles live, tyvärr utan whisky... 3 Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 jazz och whisky hör verkligen ihop! Tänk att få sett miles Davis live med en whisky...På Jazzklubbar fanns det ingen bra whisky på den tiden, har sett och hört de flesta legender med en bira i handen 2 Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted December 3, 2013 Report Share Posted December 3, 2013 (edited) Satomi Saeki – Nagare “Stream / Flow” borde väl ha varit en japansk whisky i glaset mitt till denna... men, blev en glenlivet nàdurra (till mitt försvar så har jag inte nån japansk virre hemma för tillfället)... meeen, asch, folkmusik är ändå universalt, som whisky! bra är bra oavsett var det än kommer ifrån! Edited December 3, 2013 by pppetr Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted December 15, 2013 Report Share Posted December 15, 2013 Port Ellen i glaset och Ozzy i högtalarna, magiskt. 2 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted December 15, 2013 Report Share Posted December 15, 2013 Jex Thoth – Blood Moon Rise Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted December 15, 2013 Report Share Posted December 15, 2013 (edited) In Flames från Sverige !! möjligen det bästa vi har att erbjuda ! Gu sö gött http://www.youtube.com/watch?v=3HEpX9q11Ls hehe, jo jag har bägge flaskorna, glenfarclas är gott haha.... Edited December 15, 2013 by whiskystore 2 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted December 15, 2013 Report Share Posted December 15, 2013 Jag har lyft fram den här några gånger förut, en riktig whiskydrypare, träffade gänget för ca 25 år sedan, fick en puss på kinden av Muriel ( oj oj tänk bara !! ) känner den varje gång jag är på lågt humör och blir genast pigg som tusan haha...Här är två versioner av samma Port Ellen krävande låt, hehe.. håll till godo eller.... inte. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddevold Posted December 18, 2013 Report Share Posted December 18, 2013 (edited) Det har varit en bra dag idag. Golfen hade bara 7 fel på bilprovningen. Slattflaskan och Sepultura blir en riktig bra kombination ikväll: Edited December 18, 2013 by oddevold 6 Kenny Hoornaert, Uddevalla Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuarterMaesk Posted January 17, 2014 Report Share Posted January 17, 2014 Fredagswhisky och ny musik från Mustasch! Top Notch! 1 Robin Törnqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Sitter just nu och provar en ( hemligt cask sample ) gissar på en CS sherryfatslagrad Laphroaig 15-20 år, god som bara den, ( tack xxx, även det hemligt, tyvärr ) 90p och lyssnar på Lillasyster, passar som hand i handske. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Avkoppling efter jobbet med en Bowmore Laimrig #2 o lite go musik Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
klash57 Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Klas Hammarstrand - Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lugge Posted January 21, 2014 Report Share Posted January 21, 2014 Kör för tillfället ett litet Bad Religion-race, The gray race, Pity the dead, (censurerat) Armageddon...this is (censurerat) och I want to conquer the world med mera. Till detta avnjuts en Scapa 16yo, The Orcadian. 1 Jonas Gustavsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lugge Posted January 22, 2014 Report Share Posted January 22, 2014 Glenglassaugh Revival och The Shortest Straw med Metallica, (censurerat) det är nice. 2 Jonas Gustavsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 alla gånger man hamnar i situationen där man måste säga farväl/BK på nån riktigt underbar whisky så passar denna ypperligt: Jordi Savall – Caledonia's Wail for Niel Gow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted January 30, 2014 Report Share Posted January 30, 2014 Möjligen har jag lagt utr denna här innan...men de e inget jag minns = då har det alltså INTE hänt! Så nu kommer här en underbar "making of" med PEARL JAM.Pearl Jam - Single Video Theory. Fantastiskt bra! http://www.youtube.com/watch?v=_3hNU7OiKJQ Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted February 4, 2014 Report Share Posted February 4, 2014 Gör ett återbesök hos gamla favoriter, Opeth - My Arms, Your Hearse. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lugge Posted February 4, 2014 Report Share Posted February 4, 2014 Riktigt fet skiva där Mattias, själv diggar jag Still Life en liten aning mer dock :-) Just nu lyssnas det på bl.a. Canan nan Gaidheal med Catherine-Ann MacPhee och Teangaidh na ngael med nån kör, detta tillsammans med en Dalmore 12yo. Jonas Gustavsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted February 6, 2014 Report Share Posted February 6, 2014 Fortsätter med ännu en gammal platta från Opeth - Morningrise. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted February 6, 2014 Report Share Posted February 6, 2014 Fortsätter med ännu en gammal platta från Opeth - Morningrise. Tycker att Ghost reveries är det bästa de gjort, omistlig platta. Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted February 6, 2014 Report Share Posted February 6, 2014 Tycker att Ghost reveries är det bästa de gjort, omistlig platta. Jo, det är också en bra platta, men min personliga favorit är Blackwater Park. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 8, 2014 Report Share Posted February 8, 2014 Första kärleken till Skottland var inte whisky, det var musik, Nazareth matchade både Black Sabbath och Deep Purple, det var mycket musik som rörde sig i en grabbs huvud, själv var jag Sveriges yngsta diskjockey på den tiden, jobbade som 13 åring på speciallicens av sociala centralnämden, lirade sånt här https://www.youtube.com/watch?v=_LKQsSvGHf8&feature=player_detailpage i stället för disco, var inte populär i alla läger haha.., kände nu att jag måste uppmärksamma Skottlands största band, halvt bortglömda men rackarns så bra......... 3 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts