pppetr Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Compulsive Gamblers – Two Thieves Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxna Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 What....va du där..såg dig nämligen inte? nej vart huvudet ner i toastolen,när jag vaknade så hade toastolen gått sönder,så fick laga den istället!!!! för husfridens skull;) 1 håkan woxblom orminge,stockholm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted April 6, 2014 Report Share Posted April 6, 2014 nej vart huvudet ner i toastolen,när jag vaknade så hade toastolen gått sönder,så fick laga den istället!!!! för husfridens skull;) Ajaj....ska d va ska d va rejält;) Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorleifs Posted April 7, 2014 Report Share Posted April 7, 2014 http://youtu.be/77NKPCJJRfc Daniel Lanois album Shine. Hela skivan är grym! Några favoriter startar runt 28:50 och 38:20 men som sagt. Hela skivan är bra rakt av.. Jonas Karlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted April 7, 2014 Report Share Posted April 7, 2014 rätt uppenbart vilken dryck som bör paras ihop med denna: Witch – Rip Van Winkle själv har jag tyvärr aldrig fått ihop den kombon (än) då jag aldrig haft nån pappy i min ägo, men, nån gång ska man väl lyckas dricka Pappy å lyssna på den... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted April 7, 2014 Report Share Posted April 7, 2014 rätt uppenbart vilken dryck som bör paras ihop med denna: Witch – Rip Van Winkle själv har jag tyvärr aldrig fått ihop den kombon (än) då jag aldrig haft nån pappy i min ägo, men, nån gång ska man väl lyckas dricka Pappy å lyssna på den... 12 åriga rip van winkle är nog lite lättare att få tag på! 1 Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lugge Posted April 9, 2014 Report Share Posted April 9, 2014 Sörplar på lite trevlig whisky tillsammans med Max Cavalera och resten av dåtidens Sepultura. Låt just nu: Ratamahatta. 2 Jonas Gustavsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 18, 2014 Report Share Posted April 18, 2014 (edited) Jag är faktiskt ingen gris, tycker att den här är otroligt bra, lyssna gott folk. https://www.youtube.com/watch?v=Ih4Hq2P9vR8 skruva upp ljudet och njut av det sköna, Laphroaig 10 cs 005 passar för stunden. De här riffen har byggt hela scenen/grejen med hårdrock, eller ? ja så är det säger Kjell haha... ja eller hur.... Edited April 18, 2014 by whiskystore Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxna Posted April 19, 2014 Report Share Posted April 19, 2014 kanske kan vi försöka få ihop ett gäng till grönan 25 aug såg att våran Rolle skulle uppträda där då... The Unguided – 25 augusti kl. 20.00 på Lilla Scen hade varit roligt att träffas nånstans innan? mattias du är väll på i alla fall? håkan woxblom orminge,stockholm Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted April 21, 2014 Report Share Posted April 21, 2014 kanske kan vi försöka få ihop ett gäng till grönan 25 aug såg att våran Rolle skulle uppträda där då... The Unguided – 25 augusti kl. 20.00 på Lilla Scen hade varit roligt att träffas nånstans innan? mattias du är väll på i alla fall? Det skulle jag nog haka på, i mån av tid. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 kanske kan vi försöka få ihop ett gäng till grönan 25 aug såg att våran Rolle skulle uppträda där då... The Unguided – 25 augusti kl. 20.00 på Lilla Scen hade varit roligt att träffas nånstans innan? mattias du är väll på i alla fall? Nu är det inte riktigt min musikstil men live musik är oftast bättre än inspelningar... samt att träffa likasinnade är alltid trevligt. Tyvärr (eller jag klagar iofs inte) är jag i Kalifornien då, men gärna en annan gång Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted April 25, 2014 Report Share Posted April 25, 2014 Hittade några gamla vinylsinglar... Kanske något som går ihop med lite Lagavulin? Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted April 25, 2014 Report Share Posted April 25, 2014 kanske kan vi försöka få ihop ett gäng till grönan 25 aug såg att våran Rolle skulle uppträda där då... The Unguided – 25 augusti kl. 20.00 på Lilla Scen hade varit roligt att träffas nånstans innan? mattias du är väll på i alla fall? Det skulle jag nog haka på, i mån av tid. Hade varit riktigt kul om ni kom...nästan så att det är bud på kilt då Roland Johansson/Varberg Friends of Laphroaig Plot No: 377846 Ardbeg Committee Friends of the Classic Malts Grevens WK www.tastenote.se www.facebook.com/tastenote www.theunguided.com www.facebook.com/theunguided Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted May 6, 2014 Report Share Posted May 6, 2014 Har säkerligen postat den här förut, men den är så bra, Anaal Nathrakh - The Codex Necro. IMO alltså. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddevold Posted May 9, 2014 Report Share Posted May 9, 2014 Har säkerligen postat den här förut, men den är så bra, Anaal Nathrakh - The Codex Necro. IMO alltså. +1 Organiserat kaos i sin rätta form. ;-) Kenny Hoornaert, Uddevalla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisken Posted May 9, 2014 Report Share Posted May 9, 2014 https://www.youtube.com/watch?v=EX2ibICHDAg Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted May 10, 2014 Author Report Share Posted May 10, 2014 Satt i mitt lilla whisky rum igår. Blev 5-6 olika vinyl, men den som nog passade allra bäst till whiskyn igår var nog Neil Young! Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 10, 2014 Report Share Posted May 10, 2014 Satt i mitt lilla whisky rum igår. Blev 5-6 olika vinyl, men den som nog passade allra bäst till whiskyn igår var nog Neil Young! Satt själv några timmar med youtube, drack lite och lyssnade brett, bla. Glen Miller, Eddie Cochran, Led Zeppelin, Electric Light Orchestra, säkert 40-50 olika, det blev några låtar med Neil Young här också, ingen direkt whiskymusik men fick ett megastort leende när Focus Hokus Pokus strömmade ur högtalarna. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 Hade faktiskt bestämt mig för att sluta posta mina mossiga "bästa" whiskylåtar men kan inte hålla mig riktigt än, själv gillar jag ett otroligt brett spann av musik men den hårda rocken ligger ligger mig otroligt tajt om hjärtat, önskar att fler la upp sina bästa whiskylåtar så vi fick lite mer variation i tråden. Här är några goa som jag whiskat till i kväll. https://www.youtube.com/watch?v=cGweuUrKKaU https://www.youtube.com/watch?v=CD-E-LDc384 https://www.youtube.com/watch?v=-r02de5e_Pg Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted May 11, 2014 Author Report Share Posted May 11, 2014 Alla musik lovers måste köpa senaste live dvdn med toto!!!! Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisken Posted May 15, 2014 Report Share Posted May 15, 2014 Såg denna http://www.whiskyforum.se/forum/index.php?showtopic=18982&do=findComment&comment=210265 och började givetvis tänka på en av mina favoritlåtar https://www.youtube.com/watch?v=yaABa1Cva60 2 Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted May 15, 2014 Report Share Posted May 15, 2014 (censurerat) så bra där Mikael. 1 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mperor Posted May 15, 2014 Report Share Posted May 15, 2014 Daft Punk - Discovery. Bästa vinylen någonsin! Annars funkar Faithless otroligt bra!!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtebloss Posted May 31, 2014 Report Share Posted May 31, 2014 Belinda Carlisle inte lika tungt som In Flames med sångare som är whiskynörd men bra minnen från gamla tider . 1 Mats JohanssonFatägare BoxFriends of classic maltsFriends of LaphroaigArdbeg Committee Fatdelägare Smögen Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 31, 2014 Report Share Posted May 31, 2014 R.I.P Ronnie, this is from the friends https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QQkDPViF2-4 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts