Lemmy Posted November 6, 2014 Report Share Posted November 6, 2014 ..en till....https://www.youtube.com/watch?v=1_sEFGF_dLU Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted November 10, 2014 Report Share Posted November 10, 2014 Tycker folkinspirerat musik från Irland og US passar bra til whisky, denna skivan passar godt med en øl och en whisky faktisk. Til riktig gamla varor så passar riktig gammal musik. Klassisk er et godt valg til eldre musik, hårdare rock kan spolera upplevelsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 En nostlagitripp till ungdomens glada dagar. Candlemass - Tales of Creation Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisken Posted November 18, 2014 Report Share Posted November 18, 2014 Ikväll kör vi lite nytt med At The Gates! Har lyssnat på det nya albumet några gånger, håller med klart över förväntan! Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted November 28, 2014 Report Share Posted November 28, 2014 bara att hälla upp lite Jim å njuta i mörkret som snart lägger sig här över norra sverige... Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted November 30, 2014 Report Share Posted November 30, 2014 (edited) Musik är en viktig del av mitt liv, rock eller hårdrock ligger mig väldigt varmt, tyckte att Hannes hade ett bra inlägg http://www.whiskyforum.se/forum/index.php?showtopic=15572&p=216084 om egentligen all musik, håller verkligen med där, all bra musik är bra. Vad är egentligen bra whiskymusik ? givetvis den musik du själv gillar till en whisky, det är så enkelt, du bestämmer själv. Tycker själv att en Bruichladdich 2004 cask no. 80 passar kanon till dessa härliga gubbs. Edit: förresten, nya plattan är lite gammal Deep Purple/Led Zeppelin :ish Edited November 30, 2014 by whiskystore 4 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted November 30, 2014 Report Share Posted November 30, 2014 Ac/Dc är så orimligt bra! dom har alltid varit en stor del av min musik och kommer nog så alltid vara!!! fantastisk sångskatt jag tycker dom bjudit på under alla åren! svårt att säga egentligen favoriter i deras repertoar, men, skivorna "Powerage" och "Let There Be Rock" kommer nog alltid ligga mig varmast om hjärtat... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrysPest Posted December 8, 2014 Report Share Posted December 8, 2014 https://www.youtube.com/watch?v=sn-gWUre3L4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 blivit orimligt mycket frank sinatra för mig de senaste månaderna... och, ptja, det är i mina öron helt klart bra whiskeymusik! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Sippar på en skvätt ARRAN 1996 #546 51.1%..(Riktigt bra buteljering för övrigt!)...kikar lie på u-tuben. RAISED FIST släpper ju nytt.. ÄNTLIGEN!smakprov...går inte sitta stilla! 2 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Lite för lite brudar här tycker jag...så varför inte en hyfsat bra batterist här då? (TOOL e aldrig,aldrig fel!) 2 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted January 9, 2015 Report Share Posted January 9, 2015 Den ultimata whisky musiken er Barry Lyndon soundtracket...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 9, 2015 Report Share Posted January 9, 2015 (edited) Den ultimata whisky musiken er Barry Lyndon soundtracket...... Klockrent Danke, det låter precis som när man får möjligheten att prova en 93+ whisky, bra matchning där i första stycket. Edited January 9, 2015 by whiskystore Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 10, 2015 Report Share Posted January 10, 2015 Tycker att de här herrarna är rätt så sköna när man drammat en del, antagligen tycker många att det skramlar lite illa men jag tycker att det är härligt gung till en whisky kl 01,30 haha.... https://www.youtube.com/watch?v=ZLk75fFXqH4 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 11, 2015 Report Share Posted January 11, 2015 Får jag en snabb fråga vad som är bästa whiskymusiken så svarar jag hrm..tr.. tuch.. 93% av gångerna Led Zeppelins Stairway to heaven men.... i kväll känns Skottland med dess musik som det självklara valet, vad sägs om denna självklara whiskyslukare. 3 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunkan Posted January 11, 2015 Report Share Posted January 11, 2015 (edited) www.youtube.com/watch?v=jfLsuSUimfw Skitig underbar rock , Funkar för mig ! Ber om ursäkt om jag inte kan det här med klistra in klipp ? ! Lunkan!! Edited January 11, 2015 by Lunkan 2 Peter lundqvist Söker whisky från 71. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted January 12, 2015 Report Share Posted January 12, 2015 www.youtube.com/watch?v=jfLsuSUimfw Skitig underbar rock , Funkar för mig ! Ber om ursäkt om jag inte kan det här med klistra in klipp ! Lunkan!! YES!!! ROSE TATTOO!!! älskar deras "Assault And Battery"-skiva!!! hade de på kasettband när jag var liten och växte upp, spelade det kasettbandet till de bara var skrot... låtar som svajjade, rädda det från diverse "tuggningar" etc... så sjukt bra... grymt sväng å ös på samma gång!!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jussi Posted January 12, 2015 Report Share Posted January 12, 2015 Finns hopp om dagens ungdom 3 Juhani Karvonen Highhomestead Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted January 20, 2015 Report Share Posted January 20, 2015 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted January 24, 2015 Report Share Posted January 24, 2015 Lite småkul cover á la hårdråck! Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted January 31, 2015 Report Share Posted January 31, 2015 (edited) lätt å gissa vad som återfinns i mitt glas i kväll! Edited January 31, 2015 by pppetr 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 sorgen över att inte ha nåt hemma och inte ha råd med whisky för tillfället får lov att mildras med lite underbar whiskymusik istället: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 Kvällens musiktips från undertecknad :INCUBUS (Live in New York 2001) Magisk konsert! 1 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted February 6, 2015 Report Share Posted February 6, 2015 Med en 18-årig Clyna i glaset och lurarna på skallen njuter jag av U-tuben o dess utbud. Slainte.https://www.youtube.com/watch?v=8Gw5pyjBYmQ Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted February 7, 2015 Report Share Posted February 7, 2015 (edited) Hört gjennom Dire Straits-Brothers in Arms En skiva som går bra med whisky.... Danzig-Mother er ubercool, tyvärr har jag inte originalet lenger.... Edited February 7, 2015 by Danke 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts