+Mattias Posted January 20, 2016 Report Share Posted January 20, 2016 Till en god dram blir det lite lugn och stillsam musik. Pain of Salvation - Remedy Lane Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted January 21, 2016 Report Share Posted January 21, 2016 (edited) Pogues, Johnny Cash, Chieftains, och Enya och Dropkick Murphy och The Priests er mycket godt øl och whisky music... Jag kallar listan Celtic whisky Til hårdrock som Motorhead, eller ACDC gjeldet alltid whiskey som Jack Daniels, gjerna i en tumbler med isbit i .. Edited January 21, 2016 by Danke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted January 22, 2016 Report Share Posted January 22, 2016 Kör några trevliga samples av Viol-Steff ....lite Sej Tankian & The Metropole Orchestra OP Lowlands på det!https://www.youtube.com/watch?v=9Igh2zuPC5c 1 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 6, 2016 Report Share Posted February 6, 2016 De flesta vet vad jag tycker är den bästa whiskymusiken, det är inget konstigt med det, alla har sin grej, det finns inget rätt eller fel, allt är rätt när det gäller musik enligt mig. Tappade andan ett tag när Ian ” Lemmy ” Fraser Kilmister gick vidare till den djupa sömnen. Tänkte hedra honom. R.I.P LEMMY https://www.youtube.com/watch?v=-r02de5e_Pg 3 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted February 6, 2016 Report Share Posted February 6, 2016 Kör några trevliga samples av Viol-Steff ....lite Sej Tankian & The Metropole Orchestra OP Lowlands på det! Ær inte det han från System of a down? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisken Posted February 6, 2016 Report Share Posted February 6, 2016 Ær inte det han från System of a down? Yes Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 20, 2016 Report Share Posted February 20, 2016 (edited) 24 år sedan, helt galet vad tiden går, Bowmore Laimrig passar bra till detta rockband hehe.., det är tillåtet att guppa huvudet lite fram o tebak, jäklar vad bra. Edit: Lyssnar om den just nu, fungerar lika bra utan whisky, wow...... Edited February 20, 2016 by whiskystore 3 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 20, 2016 Report Share Posted February 20, 2016 (edited) Det här är nåt hopkok men gött till whiskyn är det. Edited February 20, 2016 by whiskystore 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 28, 2016 Report Share Posted February 28, 2016 Drack inte en droppe under detta underbara men väl före och efteråt, höll whiskyglaset krampaktigt genom hela låten ( whiskyforum no. 3 i glaset ) hoppades bara att glaset skulle hålla. https://youtu.be/ZDCs7ijNUVM 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted February 28, 2016 Report Share Posted February 28, 2016 Magnus Speyside 38 yo,1977 sitter som klistrad till forumbroder Rolles " The Unguided " luta ryggen tebaks gott folk och njut, nåja lite gung är tillåtet 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted March 1, 2016 Report Share Posted March 1, 2016 Till den underbara Clynishen blir det lite amerikansk "folkmusik", Agalloch - Marrow Of The Spirit. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted March 2, 2016 Report Share Posted March 2, 2016 Passande titel då sista skvätten Ledaig 74 tog slut. 1 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted March 5, 2016 Report Share Posted March 5, 2016 Kör på det inslagna spåret....numetal o brud på stämsång. HATA MELLON! (sambon o lillgrabben ser skiten VARJE helg!)En rejäl skvätt a'Bunadh #49 till JINJER.. 3 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 (edited) Jag vet inte om jag är ensam men jag lyssnar på whiskymusik hela dagarna, det kanske är vinmusik för vissa eller rent av ölmusik men hursomhelst här är en låt jag drack ett glas Bowmore Laimrig till i kväll Lite enter the sandman varning ( en blinkande gammal Gubbe i videon haha.. ) inget annat, utom oslagbar whiskymusik, fyra glencairn av mig. https://www.youtube.com/watch?v=gOtTyWIJD1Q Edit: 2016-03-07 oj vad jag gillar det här, nutidens smörmusik ( för mig vill säga ) Edit: 2016-04-09 (censurerat) va bra. Edit: 2016-04-10 (censurerat) i gatan vad bra. Edit: 2016-04-17 fortsatt bra, nej ruskigt bra, vilken höjdare det är, haha.... Edit: 2016-08-13 oj vad bra Edited August 13, 2016 by whiskystore Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted March 11, 2016 Report Share Posted March 11, 2016 Aberlour a'Bunadh #49 i glaset. Känner mig lite poppig ikväll.....Entombed-Wolverine Blues.Ett mästerverk!https://www.youtube.com/watch?v=5GkoShU3xX4 1 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted March 23, 2016 Report Share Posted March 23, 2016 Jokke alias Joachim Nielsen Jokke og Valentinerne eller Jokke og tourettes er bra musikk til whisky. Er vel Norges svar på Bellmann. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 En styck fet dram Caol ila CS 11y 60.1% värmer strupen till råkktemat ikväll.Skål på er o håll till godo:https://www.youtube.com/watch?v=YPxlr_MKNVY Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted April 14, 2016 Report Share Posted April 14, 2016 (edited) Kvelertak-Ulvetid Edited May 2, 2016 by Danke 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted April 14, 2016 Report Share Posted April 14, 2016 Kvelertak-Ulvetid [video=https://youtu.be/lZ-2I3O0bV8]https://youtu.be/lZ-2I3O0bV8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 17, 2016 Report Share Posted April 17, 2016 Kvelertak-Ulvetid Härligt gung, gillar vodka/gin och öl till Kvelertak, vtf. varför inte en whirre, bra skit är det oavsett. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 17, 2016 Report Share Posted April 17, 2016 (edited) Jag hatar att älska säckpipa, det gnäller så ini helvittes så man nästan får krupp men när det är så här bra så är man tillbaka till det man älskar stadiet, uhhh va bra, suddig inspelning men bra ljud, denna är nog borta och nedstängd inom 3 dagar, synd men den går att hitta igen med lite fantasi. Edited April 17, 2016 by whiskystore 3 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted April 30, 2016 Report Share Posted April 30, 2016 I väntan på NHL-hockey. Sitter o kikar på U-tuben...lyssnar....Longmorn 21y John Cor i glaset o Passenger i lurarna. (Anders Fridén)Gokväll. 1 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted April 30, 2016 Report Share Posted April 30, 2016 I väntan på NHL-hockey. Sitter o kikar på U-tuben...lyssnar....Longmorn 21y John Cor i glaset o Passenger i lurarna. (Anders Fridén) Gokväll. Tack för den Lemmy, så ini h vittes bra, njuter den till en Laphroaig Lore Passar på att visa en till låt som tål Islay whisky Five Finger Death Punch - Under And Over I 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted May 2, 2016 Report Share Posted May 2, 2016 Kvelertak-Månelyst 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted May 2, 2016 Report Share Posted May 2, 2016 Jag tycker denna versjonen av ACDC s hit er litt lustig... Annars rockar den her ochså... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts