paer Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 Brekkeriet, cassis. Märklig öl.. Smakar rakt av vinbärsläsk.. Hmm Det brukar ju välkolsyrad brettjäst öl smaksatt med svarta vinbär göra. Om än en rejäl smula torrare. Pär Högberg GBG GWS #3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 I går kväll blev det en Insanely Bad Elf imp.red ale 11.2% till varma mackor aningen för söt men den rackarn är det drag i! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtebloss Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 Provade också just Smörpundet porter från Nynäshamns ångbryggeri ville nog haft ännu mer choklad och kraftigare smak men ändå en riktigt bra porter. 1 Mats JohanssonFatägare BoxFriends of classic maltsFriends of LaphroaigArdbeg Committee Fatdelägare Smögen Link to comment Share on other sites More sharing options...
uffe38 Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 Oppigårds Single Hop - huvva vilket blask! Ulf Henriksson Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 Omnipollo Leon, belgian-style pale ale, magisk! Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer H Posted February 23, 2014 Report Share Posted February 23, 2014 Omnipollo Leon, belgian-style pale ale, magisk!Drack den igår kan bara hålla med mycket bra Christer Hertil Norrköping Ardbeg Committee,Friends of Laphroaig,Whiskyklubben Slainte,LMWC Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted February 23, 2014 Report Share Posted February 23, 2014 Drack en Omnipollo Erzulie i fredags. De månader den legat sedan inköp var till det bättre IMO. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted February 23, 2014 Report Share Posted February 23, 2014 hittade några Oppi thurbo double ipa på systemet, jädrar va god den är!!! sommar känsla..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted February 24, 2014 Report Share Posted February 24, 2014 Drack den igår kan bara hålla med mycket bra Hmm..vicken tur att man har ett par av denna då, så man har nåt att vänta på / Bola.... 1 Bosse Fagerman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted February 28, 2014 Report Share Posted February 28, 2014 Tjing, smuttynose barleywine....skaplig, mucho procent.... / Bola................ Bosse Fagerman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted February 28, 2014 Report Share Posted February 28, 2014 Rochefort 10 igår Idag, Black Magic Woman från Hornbeer 1 Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paer Posted March 1, 2014 Report Share Posted March 1, 2014 Idag, Black Magic Woman från Hornbeer Go' den :-) 1 Pär Högberg GBG GWS #3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtebloss Posted March 7, 2014 Report Share Posted March 7, 2014 En hederlig Brooklyn Lager att dra igång helgen med. Mats JohanssonFatägare BoxFriends of classic maltsFriends of LaphroaigArdbeg Committee Fatdelägare Smögen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted March 8, 2014 Report Share Posted March 8, 2014 (edited) Det ska bli intressant att se vad det blir för finöl som kommer att provas på : www.beerexpo.se idag....... Edited March 8, 2014 by Complex 1 Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted March 8, 2014 Report Share Posted March 8, 2014 Tjing, smuttynose barleywine....skaplig, mucho procent.... / Bola................ ja den var det drag i! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted March 8, 2014 Report Share Posted March 8, 2014 Varit på Gran Canaria senaste veckan och mest intagit lokala Tropical, inte så tokigt i värmen Blev en Desperado också men den var inget vidare tyckte jag, lite "sur" Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted March 8, 2014 Report Share Posted March 8, 2014 En Brewdog Jack Hammer 7,2% till middan. kommer inte riktigt överrens med denna! Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Ikväll blev det en Dugges Mörk Lager och en Black Chocolate Stout tillsammans med en dram Glenfarclas Cask Strength. Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 En Brewdog Jack Hammer 7,2% till middan. kommer inte riktigt överrens med denna! Då är det inte bara jag... Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Rochefort 10 igår Idag, Black Magic Woman från Hornbeer Vad tycker du om Rochefort 10? Själv tror jag att jag gillade 8:an bättre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Vad tycker du om Rochefort 10? Själv tror jag att jag gillade 8:an bättre 10:an tycker jag är helt ok, 8:an har jag inte provat. Men det är det väl dags för det då Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 10:an tycker jag är helt ok, 8:an har jag inte provat. Men det är det väl dags för det då Inte fullt så mastig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted March 10, 2014 Report Share Posted March 10, 2014 Avslutade helgen med en Backwoods Bastard, mycket god! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted March 10, 2014 Report Share Posted March 10, 2014 Kollar hockey och smakar en Brewdog, old world IPA. Intressant öl med tydlig beska och inte lika fruktig som IPA normalt är. Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisken Posted March 10, 2014 Report Share Posted March 10, 2014 Drack Mikkeller American Dream i helgen, riktigt nice Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts