MCA Posted March 14, 2014 Report Share Posted March 14, 2014 Sierra Nevada pale ale o celebration är två nya bekantskaper. Tyckte pale ale var godast. I alla fall ihop med revbenspjällen.......... Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted March 15, 2014 Report Share Posted March 15, 2014 Igår blev det dubbla thurbos från Oppigårds. ipan och premiär för mig var stouten, dubbel ipan är ju världsklass på, och stouten var bra. kännndes lite tunn, men när man druckit imp stouts det sista så blir man väl lite bortskämd 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted March 15, 2014 Report Share Posted March 15, 2014 Idag blir det ett gäng öl med ett gäng till fotbollen : Ayinger Winter Bock Westbrook Imp Stout Mexican Cake Jester King Black Metal StillWater Débutante Omnipollo Agamemnon Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosken Posted March 15, 2014 Report Share Posted March 15, 2014 Till middagens fisksoppa en Brewdog 5 A.M.Saint. Ingen av Brewdogs bätte öl. Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted March 15, 2014 Report Share Posted March 15, 2014 Stone espresso imperial russian stout, väldigt god. Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted March 15, 2014 Report Share Posted March 15, 2014 En San Miguel till middagen och till kvällen njöt jag av en Arbetarporter från Ocean Bryggeriet (Gbg). Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer H Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 En N'Ice Chouffe 1 Christer Hertil Norrköping Ardbeg Committee,Friends of Laphroaig,Whiskyklubben Slainte,LMWC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 Innis&Gunn Irish Whiskey Finish. Set här är verkligen en favorit, mumma! Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 I&G Irish Whisky Finish är enligt min åsikt bäst efter ca ett år. Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 En Great Divide Yeti Imperial Stout 9,6% till middan...den var inte alls dum! Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 I&G Irish Whisky Finish är enligt min åsikt bäst efter ca ett år.Jag har en kvar från fjolåret, blir nog en h2h mellan dem sen. 1 Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 I&G Irish Whisky Finish är enligt min åsikt bäst efter ca ett år. Jag har kvar från första släppet... en 20st. Dom är ruggigt bra nu 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
paer Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 En av mina sista Old Worthy Scottish Pale Ale av gamla "klassiskt" humlade versionen. Riktigt trevlig även om "bottle conditioned" kan åldras ganska ojämt... Pär Högberg GBG GWS #3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted March 20, 2014 Report Share Posted March 20, 2014 (edited) Njuter av en eriksberg...noot på arlanda men sen blir det kvalitetsöl i Thailand typ chang..ha ha........ / Bola...... Edited March 20, 2014 by Bola 1 Bosse Fagerman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knyler Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 (edited) Dricker en Belgoo Luppoo. Kanongod Belgisk Blond Edited March 23, 2014 by knyler Andreas Hedin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Jag har kvar från första släppet... en 20st. Dom är ruggigt bra nu Jag har oxå köpt många av I&G W-F innan, men eftersom det kommer så mycket annat i ölvärlden hela tiden så nöjde jag mig med 4st den här gången. Drack en h2h med en från förra släppet, resterande 3 ska sparas ett år 1 Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Tog en Brewdog Ingrid direkt från kylen tidigare i kväll, den var lite tjock men god som tusan, glömde bort att ställa fram den tidigare, gissar på att en timme i rumstemp hade lyft den ytterligare. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 (edited) Smakade för 1:a gången en Saison igår, Slottskällans. fy (censurerat) va dålig!!! smakade jäst o mögel bläää! sen blev det en oppi thurbo stout, bra men når inte ända fram. Ikväll blir det Westbrooks Mexikanska kaka som jag vet är kanon och den ska delas med en god vän o dryckes broder. då blir det inte mycke bättre. Ingen mer Saison för mig! Edited March 22, 2014 by Comus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mankan Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Låter som en skum Saison. Ingen favoritstil hos mig heller men drickbara brukar de vara. Marcus Gustafsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosse700 Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Blev en Narwhal, en Mohawk Blizzard imp. stout + Innis&gunns senaste. Narwhalen blir bättre o bättre för var gång ja provar. en suverän dryck. Blizzarden var första gången ja prova. Wow, har redan beställt fler. Innisen: god, fler beställda. Bosse Palm Link to comment Share on other sites More sharing options...
paer Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Ingen mer Saison för mig! Tycker det är synd om du dissar godsaker som Brekeriet Funkstarter eller To Øl Yeastus Christus... (Finns säker mycket bättre, jag är nybörjare på saisson/farmhouse/brettat) Pär Högberg GBG GWS #3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted March 23, 2014 Report Share Posted March 23, 2014 (edited) Först en Midvinterblot (33cl, 8%) från Sigtuna, sen en Velvet glove från Iron fist brewery (72cl, 9%), riktigt bra stout och väl värd sina 96:- Lite för mycket för en gubbe, känner mig liite Edited March 23, 2014 by Puttriken 1 Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted March 23, 2014 Report Share Posted March 23, 2014 Söndagsölen blev en Slottskällans Dubbel IPA inköpt i Uppsala i helgen som gick. Den var inte så dum om man gillar bittra bira :-) Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted March 28, 2014 Report Share Posted March 28, 2014 Blev en Omnipollo Näcken såhär i finvädret för att fira in helgen! Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted March 28, 2014 Report Share Posted March 28, 2014 Första ölen på balkongen denna säsong blev en Modus Hoperandi. Vilket härligt väder, fredag och allt. Livet är gott! Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts