HarryB Posted March 28, 2014 Report Share Posted March 28, 2014 Provade en Innis & Gunn Irish Whisky Cask till middan. Tycker nog att Rum Casken var bättre men får prova den igen om den kanske växer lite.. Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 28, 2014 Report Share Posted March 28, 2014 Mycket bra men Oppigårds är fortfarande bästa DIPA jag provat. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosse700 Posted March 28, 2014 Report Share Posted March 28, 2014 Blev några nya idag Holy Cow (Holy shit visste inte att man fick sälja sånt ens) Oppigårds Thurbo stout (I like it) Narwhale (Suverän) Bosse Palm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 29, 2014 Report Share Posted March 29, 2014 Provade en Innis & Gunn Irish Whisky Cask till middan. Tycker nog att Rum Casken var bättre men får prova den igen om den kanske växer lite.. Spara några Irish whiskey cask i ett år eller två... ska du se att det händer trevliga saker Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
knyler Posted March 29, 2014 Report Share Posted March 29, 2014 Lata dagars IPA. Rätt god Andreas Hedin Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted March 29, 2014 Report Share Posted March 29, 2014 Spara några Irish whiskey cask i ett år eller två... ska du se att det händer trevliga saker Får testa o spara dom nått år så får vi se... Tar en Lagunitas New Dog Town 5,9% så länge Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosken Posted March 29, 2014 Report Share Posted March 29, 2014 En öl till Fotbollsmatchen Milan- Chievo: Brewdog Jack Hammer - den sista jag hade -kommer bli saknade! Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted March 30, 2014 Report Share Posted March 30, 2014 Japp, Seppo : Jag håller med dig. BrewDog Jack Hammer är fin Jag tog även: I&G Karlsson´s Choice Oloroso Cask Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted March 31, 2014 Report Share Posted March 31, 2014 under helgen blev det en Omnipollo Nebuchadnezzar, mycket god. och en brewdog Old world ipa, den var också bra. och De molen Citra, hmm...jo ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted March 31, 2014 Report Share Posted March 31, 2014 ImageUploadedByTapatalk1396042580.318763.jpg Mycket bra men Oppigårds är fortfarande bästa DIPA jag provat. Å jag håller med dig, fast Nebuchad är inte dum. jag tycker även att Lagunitas Maximum var fin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peejay Posted March 31, 2014 Report Share Posted March 31, 2014 Tycker att Irish cask var lite tunnare än jag minns den, möjligen är det skillnad mellan de olika släppen eller så har mina smaklökar anapassat sig efter frktiga och beska IPA/DIPA numera. Pär Jansson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted April 3, 2014 Report Share Posted April 3, 2014 Nu har sista changen åkt ner hmm en himmla massa, skönt så man kan dricka nåt smaskigare hälsningar från Thailand men nu åker vi hem. / Bola..... 1 Bosse Fagerman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted April 4, 2014 Report Share Posted April 4, 2014 under helgen blev det en Omnipollo Nebuchadnezzar, mycket god. och en brewdog Old world ipa, den var också bra. och De molen Citra, hmm...jo ok.Pollon är fin.../ Bola........ Bosse Fagerman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted April 4, 2014 Report Share Posted April 4, 2014 En Omnipollo Nebuchadnezzar IPA 8,5% här med.. Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosken Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Igår provade jag en S:t Eriks & Mathias Dahlgren påsköl - inget som föll mig i smaken. Just nu provar jag en Oppigårds Fatboy Brown ale -betydligt mycket bättre.En bra lättdrucken öl men inget märkvärdigt. Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Pride of Nekron från Djævlebryg från april-släppet. En riktigt god Imperial stout 1 Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted April 6, 2014 Report Share Posted April 6, 2014 Provade också Oppigårds Brown Ale igår... Denna var riktigt trevlig för att vara en Brown Ale, men annars ganska "vanlig". Inget speciellt. Med det sagt så finns det mycket bättre öl och blir inget återköp av denna. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted April 6, 2014 Report Share Posted April 6, 2014 Under helgen har det smakats av, Yeti espresso stout, mycket god! emelisse barley wine, lite tuff o mäktig. kanske mår bra av att vila en stund. Fatboy var ok men inget mer och Oppi thurbo stout är alltid god. Denna helg var Yeti lätt bäst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted April 6, 2014 Report Share Posted April 6, 2014 (edited) ... Yeti espresso stout, mycket god! ... Denna helg var Yeti lätt bäst! Den är riktigt bra! Ännu bättre efter 1-2år... Så köp några och glöm bort dom ett tag Edited April 6, 2014 by Kainen 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted April 7, 2014 Report Share Posted April 7, 2014 Har någon testat old ruffian ännu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mankan Posted April 7, 2014 Report Share Posted April 7, 2014 Ja, men jag tycker nog den är lite bättre lagrad. Mitt smakminne säger att årets version inte var lika elak i bitterhumlen. Har laddat för en vertikal med 3 årgångar vid tillfälle. 1 Marcus Gustafsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted April 8, 2014 Report Share Posted April 8, 2014 Så kan man konstatera att nya Innis & Gunn IPA smakar vatten och att man lika gärna skulle kunna dricka "en stor stark". Tur att jag delade på lådan med några kompisar... inget mer köp av denna. Denna öl kan känna sig totaltsågad. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted April 8, 2014 Report Share Posted April 8, 2014 Går på jouren i morgon, så kvällen till är njuter jag av en Sigtuna Bourbon Imperial Stout tillsammans med en single cask från Ben Nevis (och jag är för lat för att orka gå bort till barskåpet för att kolla detaljerna..) 3 Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knyler Posted April 9, 2014 Report Share Posted April 9, 2014 Dricker en Espresso Oak Aged Yeti. Tror inte det finns någon dålig Yeti. Detta var inte den bästa men klart prisvärd 1 Andreas Hedin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted April 12, 2014 Report Share Posted April 12, 2014 I går smakades det av Old Ruffian, den var riktigt god och mycket o lång smak 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts