Puttriken Posted May 30, 2014 Report Share Posted May 30, 2014 Ola Dubh från Harviestoun brewery (Skottland) som lagrats i whiskyfat som tidigare har innehållt 12årig Highland Park. Smaskens! Har en likadan till fast som har legat i fat som det varit 18årig HP i innan, den ska bli spännande att prova! Finns oxå en "16årig" och en "30årig" som jag ska försöka få tag på.. Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted May 31, 2014 Report Share Posted May 31, 2014 Ola Dubh från Harviestoun brewery (Skottland) som lagrats i whiskyfat som tidigare har innehållt 12årig Highland Park. Smaskens! Har en likadan till fast som har legat i fat som det varit 18årig HP i innan, den ska bli spännande att prova! Finns oxå en "16årig" och en "30årig" som jag ska försöka få tag på.. jag har provat 18 och 30... Helt ok men blev inte speciellt imponerad av någon av dom. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted May 31, 2014 Report Share Posted May 31, 2014 Ola Dubh från Harviestoun brewery (Skottland) som lagrats i whiskyfat som tidigare har innehållt 12årig Highland Park. Smaskens! Har en likadan till fast som har legat i fat som det varit 18årig HP i innan, den ska bli spännande att prova! Finns oxå en "16årig" och en "30årig" som jag ska försöka få tag på.. Vi fick den ( Special 12 Reserve ) till en middag på Return of the Vikings trippen 2008, vi var många som tyckte att den var märkvärdig, nu är jag ingen ölkonnässör men jag tyckte att den var annorlunda och alla tiders, tror de även kallade den för " Black Oil " Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted May 31, 2014 Report Share Posted May 31, 2014 Dom recensioner som jag har läst har det sagts att just 12-åringen är bäst och att 18 och 30 åringarna inte ska vara så bra. Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted June 1, 2014 Report Share Posted June 1, 2014 Dom recensioner som jag har läst har det sagts att just 12-åringen är bäst och att 18 och 30 åringarna inte ska vara så bra.Måste försöka hitta 12an då Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 Jag funderar på att beställa från utlandet och om du bor i närheten av Helsingborg kanske vi kan beställa tillsammans? Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knyler Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 Jag tyckte 16 var bättre än 18 då det är dom 2 jag provat Andreas Hedin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted June 3, 2014 Report Share Posted June 3, 2014 Jag funderar på att beställa från utlandet och om du bor i närheten av Helsingborg kanske vi kan beställa tillsammans? Tyvärr inte i närheten :/ Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrysPest Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 Tyckte Uinta Dubhe Imperial Black IPA var riktigt svart o god +1 Riktigt trevlig den där! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsenal Posted June 10, 2014 Report Share Posted June 10, 2014 Hade räknat med att sampla Ben Nevis ikväll men det får tydligen vänta någon dag till, så nu sitter jag med en Nebuchadnezzar på altanen istället. Bra med reservplaner 2 Henrik Jonsson, Karlstad --------------- The John Cor Whisky Society Friend of Laphroaig Ardbeg Committee Bladnoch Forum Söker sample av buteljeraren, The Bottlers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted June 11, 2014 Report Share Posted June 11, 2014 Tyvärr inte i närheten :/ Fick nyhetsbrev från Harviestoun brewery (som gör Ola Dubh), där dom skriver att dom har 15% rabatt om man handlar i deras webaffär. Jag svarade och skrev "unfortunately you dont ship to Sweden" och fick det här svaret idag: Hi Patrik, Really happy to hear you like our brews. We are currently talking to SysBol about stocking Ola Dubh 12. We have no news yet and there are no guarantee. But we really hope it happens!! Best regards, Ewan Så med lite tur.. 1 Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtebloss Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 Folkes ofiltrerade Lager. Mats JohanssonFatägare BoxFriends of classic maltsFriends of LaphroaigArdbeg Committee Fatdelägare Smögen Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddevold Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 Släckte törsten efter dagens altanbygge med en Modus Hoperandi och en Electric nurse. Kenny Hoornaert, Uddevalla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jofa Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 Beavertown - Gamma Ray American Pale Ale 5,4% Robert Johansson Ardbeg committee member SMWS member Fatägare Bergslagens Destilleri The Kilchoman Club Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 Knäckte en flaska Sierra Nevada Double Dubbel förra veckan med en kollega. Den var alldeles i min smak så det blev till att handla en till på lokala flaskbanken för ett annat tillfälle! Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisken Posted June 19, 2014 Report Share Posted June 19, 2014 Maredsous 8 , riktigt god Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted June 21, 2014 Report Share Posted June 21, 2014 Mikkeller: k:rlek 2014, Smak ja, lite blaskig...... Smutty nose: Shark attack Lost Abbey : Deliverance Ale, 2011 12.5% Mvh/ Bola.............. Bosse Fagerman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted June 30, 2014 Report Share Posted June 30, 2014 Green Flash Tripple ale Green Flash Barley wine Mvh/ Bola...... Bosse Fagerman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted July 1, 2014 Report Share Posted July 1, 2014 (edited) Sista månadens skörd, i stort ... några är nog bortglömda. I Sverige:All In Brewing Hype IPABeavertown Bloody 'EllBeer Here Angry HopsBeer Here Executioner IPABrooklyn Black Chocolate Stout(censurerat)ebryg Dark BeastFounders Centennial IPAFounders Double TroubleFounders Imperial StoutGuinness Extra StoutHornbeer Happy Hoppy VikingLagunitas SucksMikkeller K:rlek Vår/Sommar 2014Mikkeller X Kolsvart Lakrits IPANynäshamns Valsviken Vinter PorterOmnipollo Hypnopompa Grönstedts CognacSaison Dupont Dry Hopping 2014Samuel Adams Boston LagerSamuel Adams Cream StoutSierra Nevada Ruthless Rye IPASmuttynose Imperial StoutWestvleteren 12 I USA:Alaskan Freeride APAAnchor IPABallast Point Sculpin IPABear Republic Racer 5 IPABoulder Beer Mojo IPAFirestone Walker Union Jack IPAGreen Flash West Coast IPAPalisade Brewing Hula Hoppie Session IPAMoylans Northern California IPANew Belgium Fat Tire Amber AleNinkasi Total Domination IPAPeter B's Brewery Monterey India Pale AleRedHook Long Hammer IPAStone Cali-Belgique IPA Det mesta i USA säljs ju som 4- eller 6-pack eller hel låda. Därför blev det sådana som man kunde köpa enstaka av. De bira som slank ner i samband med mat har jag tyvärr i stort sett glömt bort. Hade vilda planer på att ta hem en hel container med bira. Höll på att bli tokig över vilket enormt utbud det fanns "Overthere"! Hörde jag någon fråga ifall jag gillar IPA? Ja, kanske det ;-) Edited July 1, 2014 by ardbeg67 6 Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted July 2, 2014 Report Share Posted July 2, 2014 Sista månadens skörd, i stort ... några är nog bortglömda. I Sverige: All In Brewing Hype IPA Beavertown Bloody 'Ell Beer Here Angry Hops Beer Here Executioner IPA Brooklyn Black Chocolate Stout (censurerat)ebryg Dark Beast Founders Centennial IPA Founders Double Trouble Founders Imperial Stout Guinness Extra Stout Hornbeer Happy Hoppy Viking Lagunitas Sucks Mikkeller K:rlek Vår/Sommar 2014 Mikkeller X Kolsvart Lakrits IPA Nynäshamns Valsviken Vinter Porter Omnipollo Hypnopompa Grönstedts Cognac Saison Dupont Dry Hopping 2014 Samuel Adams Boston Lager Samuel Adams Cream Stout Sierra Nevada Ruthless Rye IPA Smuttynose Imperial Stout Westvleteren 12 I USA: Alaskan Freeride APA Anchor IPA Ballast Point Sculpin IPA Bear Republic Racer 5 IPA Boulder Beer Mojo IPA Firestone Walker Union Jack IPA Green Flash West Coast IPA Palisade Brewing Hula Hoppie Session IPA Moylans Northern California IPA New Belgium Fat Tire Amber Ale Ninkasi Total Domination IPA Peter B's Brewery Monterey India Pale Ale RedHook Long Hammer IPA Stone Cali-Belgique IPA Det mesta i USA säljs ju som 4- eller 6-pack eller hel låda. Därför blev det sådana som man kunde köpa enstaka av. De bira som slank ner i samband med mat har jag tyvärr i stort sett glömt bort. Hade vilda planer på att ta hem en hel container med bira. Höll på att bli tokig över vilket enormt utbud det fanns "Overthere"! Hörde jag någon fråga ifall jag gillar IPA? Ja, kanske det ;-) Japp jänkarna kan det där med IPA........... :drool2: Mvh/ Bola........... Bosse Fagerman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 2, 2014 Report Share Posted July 2, 2014 I USA: Alaskan Freeride APA Anchor IPA Ballast Point Sculpin IPA Bear Republic Racer 5 IPA Boulder Beer Mojo IPA Firestone Walker Union Jack IPA Green Flash West Coast IPA Palisade Brewing Hula Hoppie Session IPA Moylans Northern California IPA New Belgium Fat Tire Amber Ale Ninkasi Total Domination IPA Peter B's Brewery Monterey India Pale Ale RedHook Long Hammer IPA Stone Cali-Belgique IPA Någonting av det där som var extra bra och jag inte får missa när jag åker dit i höst? Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted July 3, 2014 Report Share Posted July 3, 2014 Någonting av det där som var extra bra och jag inte får missa när jag åker dit i höst? Nja, klart bäst var ju så klart ... Ballast Point Sculpin IPA ... så den får du absolut inte missa. Några andra att prova ifall tillfälle ges är väl främst dessa ... Anchor IPA Bear Republic Racer 5 IPA Green Flash West Coast IPA Sedan gillade jag även ... Alaskan Freeride APA ... men det kan kanske ha berott på den superduper goda Buffelburgaren jag åt till :-) Några du kan undvika är ... New Belgium Fat Tire Amber Ale RedHook Long Hammer IPA Sedan hittar du säkert flera höjdare än de jag fann. Familjen var med på resan, så det blev t ex väldigt få pubbesök. Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 3, 2014 Report Share Posted July 3, 2014 Nja, klart bäst var ju så klart ... Ballast Point Sculpin IPA ... så den får du absolut inte missa. Några andra att prova ifall tillfälle ges är väl främst dessa ... Anchor IPA Bear Republic Racer 5 IPA Green Flash West Coast IPA Sedan gillade jag även ... Alaskan Freeride APA ... men det kan kanske ha berott på den superduper goda Buffelburgaren jag åt till :-) Några du kan undvika är ... New Belgium Fat Tire Amber Ale RedHook Long Hammer IPA Sedan hittar du säkert flera höjdare än de jag fann. Familjen var med på resan, så det blev t ex väldigt få pubbesök. Ballast Sculpin IPA har jag druckit och har ett gäng på väg hem Skriver upp resterande på min "Bucketlist". Tack för tipsen! Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted July 4, 2014 Report Share Posted July 4, 2014 Lite gott i solen ikväll.. Lagunitas Pale Ale Modus Hoperandi IPA 6,8% Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted July 10, 2014 Report Share Posted July 10, 2014 Ett par bira på soliga Bishops Arms i går. Karlstads bästa och bäst belägna pub, intill Klarälven! Hornbeer Sommer IPA BrewDog Hello my name is Päivi Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts