kosken Posted November 21, 2015 Report Share Posted November 21, 2015 Provat en öl Mikkellers k:rlek pale ale hösten/vintern 2015 denna var helt ok! En lättdrucken öl. Quote Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted November 21, 2015 Report Share Posted November 21, 2015 En Santas Little helper från mikeller provas.. För att jag har så många av dom... En juleöl i belgisk stil, som ifjord mycket godt.. Som en trappist fast stärkare... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted November 26, 2015 Report Share Posted November 26, 2015 (edited) Fikk 4 Spieglau IPA glass og 3 Hansa IPA 0,5 4,6% av mina systrar til den store dagen. Jag tycker Hansa IPA är mycket godt för priset. Norsk butikkipa.. Jag smakade en i går. Edited November 26, 2015 by Danke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted November 28, 2015 Report Share Posted November 28, 2015 Sculpin IPA 7% ifrån Ballast point brewing company. Helt ok! 1 Quote Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted November 29, 2015 Report Share Posted November 29, 2015 (edited) FOLKES : Ofiltrerad Lager FOLKES : Pale Ale FOLKES : Röda IPA FOLKES : Tjocke Stout Tappar Finas Pale Ale Ghost Grale Lincopia DUGGES : Lager No 1 DUGGES : Family Matters DUGGES : Idjit FULLERS : Vintage ( 2015) FULLERS : Imperial Stout LE Edited November 29, 2015 by Complex 1 Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted November 30, 2015 Report Share Posted November 30, 2015 Sotholmens extra stout 7,0% ifrån Nynäshamns ångbryggeri. Mycket goda!! Ja, jag drack mer än en!! 1 Quote Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomtebloss Posted December 3, 2015 Report Share Posted December 3, 2015 Mariestads alkoholfri man får inte förhäva sig så på en Torsdag. Mariestads alkoholfri är en av dom bättre har gått igenom livsmedelsbutikernas utbud. 2 Quote Mats JohanssonFatägare BoxFriends of classic maltsFriends of LaphroaigArdbeg Committee Fatdelägare Smögen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted December 6, 2015 Report Share Posted December 6, 2015 :drool2:Buxton Brewery :Yellow Belly 11% 3 Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted December 11, 2015 Report Share Posted December 11, 2015 Old Tom ifrån Robinson och Slope style winter ipa ifrån Boulder beer är kvällens ale....hittills! 1 Quote Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted December 13, 2015 Report Share Posted December 13, 2015 Fruktsallad. = mums. 1 Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted December 19, 2015 Report Share Posted December 19, 2015 Young´s double chocolate stout avnluts nu just! Lär bli mer stout till denna julen. Mmmmmm!! 1 Quote Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted December 20, 2015 Report Share Posted December 20, 2015 Det lär nog bli en o annan stout som sagt Christian.. 1 Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted December 21, 2015 Report Share Posted December 21, 2015 (edited) Drack en halvliter Happy Hoppy Viking från Hornbeer danmark. På Lördag. Den innfridde inte förventningane tyvärr hadde den stått för lenge, og humleattacken var reduserad. Kommer inte att köpa mer av dessa på et tag. Aas IPA som är en rimlig butikk IPA, 4,7 var färskare och imponerade mer.. Edited December 21, 2015 by Danke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted January 6, 2016 Report Share Posted January 6, 2016 (edited) Moylander dubbel ipa, god. Har slutat posta bärs för jag dricker MYCKET olika bärs och många, det blir för mycket att skriva då. Ha ett nytt roligt ÖL år Ölen får hålla till på Untappd.... Edited January 6, 2016 by Bola 2 Quote Bosse Fagerman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danke Posted January 8, 2016 Report Share Posted January 8, 2016 (edited) Jag tycker mycket mys försvinner om man skal posta allt, postar om jag smakat nogåt nytt och spennande.... Helst efter at jag smakat.. Edited January 8, 2016 by Danke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisken Posted January 8, 2016 Report Share Posted January 8, 2016 Moylander dubbel ipa, god. Har slutat posta bärs för jag dricker MYCKET olika bärs och många, det blir för mycket att skriva då. Ha ett nytt roligt ÖL år Ölen får hålla till på Untappd.... Vad heter du på untappd? Quote Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted January 13, 2016 Report Share Posted January 13, 2016 Snön yr och vinden ylar utanför, så jag kände att en lagrad öl kanske kunde värma lite. Thomas Hardy's Ale 2005 11,7% Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted January 17, 2016 Report Share Posted January 17, 2016 Igår dracks det en New Belgium Fat Tire Amber Ale. Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted January 17, 2016 Report Share Posted January 17, 2016 I afton blir det en Brutal Brewing Kustom Lager. En, i min smak, riktigt bra humlad lager. Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 18, 2016 Report Share Posted January 18, 2016 I afton blir det en Brutal Brewing Kustom Lager. En, i min smak, riktigt bra humlad lager. En helt ok törstsläckare, själv drog jag i mig en http://www.systembolaget.se/dryck/ol/sons-of-anarchy-8816703för en stund sedan, en riktigt bra törstsläckare det med, gränsar nästan mot finöl, en fråga Mattias, har du slutat sippa Red Seal Ale eller har du bara slutat skriva om den, den mest prisvärda biran på SB tycker jag. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted January 18, 2016 Report Share Posted January 18, 2016 Jag har inte slutat med Red Seal Ale, men har tagit en liten paus från just den. Quote Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted January 20, 2016 Report Share Posted January 20, 2016 Julens stout: Youngs double chocolate Wisby stout Narwhal Sierra Nevada Slottkällans Winter stout Yeti Great Divide Fade to black Lefthandbrewing Stoodley stout Little Valley brewery Guinness extra stout St Peters cream stout ( sista idag) En bra jul!! 1 Quote Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted January 24, 2016 Report Share Posted January 24, 2016 Jäklar va`mycke det har hänt sedan tråden startade 15:e Dec 2006. Ölen har fullkomligt erövrat marknaden med sina goda blandningar. Folk köade förut i långa led för en Preludium: 2. Nu för tiden får man nästan en armbåge för en Omnipollo....... Omnipollo, jäklar vilken god bira. Med flaskor som överträffar priser på vin så blir det ofta pinsamt när man hämtar en öl från beställngssortimentet hos det lokala ombudet. " En öl till 149:-". Kärringerna står och glor när man betalar en högre summa för en flaska öl än deras vinare...OK. TVÅ stycken har höjt sig i och mina Inköp under vintern.... Flying Monkey : Manifesto 10% BrewDog : Black JACQUE. 11,1% 3 Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted January 24, 2016 Report Share Posted January 24, 2016 BrewDog : Tokyo 18;2 % Coffee Badger Stronzo 2013 17,5 % Två helt underbara goda starka " bira " ..... 4 Quote Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted February 26, 2016 Report Share Posted February 26, 2016 En liten ölsittarkväll igår. Kompisen kom hem ifrån Belgien och hade med sig lite flaskor. Blå Chimay 9% Gauloise Amber 5,5% Gauloise Brune 8,1% Gauloise Triple Blond 9,7% Super des Fagnes Bruin 7,5% Triple Moine Blond 7,3% Tripel Karmeliet 8,4% Grimbergen Dubble Double 6,5% Grimbergen Blond 6,7% Lite trött idag! 5 Quote Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts