Fisken Posted June 1, 2014 Report Share Posted June 1, 2014 Besök under helgen, fick en Aberfeldy 12y Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorleifs Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 Glenlivet 21, jo man tackar.. Jonas Karlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronik Posted June 6, 2014 Report Share Posted June 6, 2014 Fick en Green Spot av styvfar. Inte så tokig Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 8, 2014 Report Share Posted July 8, 2014 (edited) Fick en 1l Grant's Nordic Oak 40% av moster ... går kanske att svälja med cola? Annars kanske tvätta rostiga skruvar med? Edited July 8, 2014 by Kainen Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisken Posted July 8, 2014 Report Share Posted July 8, 2014 Fick en 1l Grant's Nordic Oak 40% av moster ... går kanske att svälja med cola? Annars kanske tvätta rostiga skruvar med? Finns alltid folk som inte uppskattar whisky, dom kommer säkert älska den! Perfekt att ha när du minst anar det Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 8, 2014 Report Share Posted July 8, 2014 Finns alltid folk som inte uppskattar whisky, dom kommer säkert älska den! Perfekt att ha när du minst anar det Jag har redan sånna flaskor, tex Jameson och Tullamore Dew. Har inte plats för en kass flaska till. Inte värt krånglet att sälja heller för ett par hundralappar. Får väll smaka och se om det går att dricka den... Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-M Posted July 8, 2014 Report Share Posted July 8, 2014 Sommarpresent av flickvännen igår. Spirit of Hven Single Malt Whisky Seven Stars Merak Tackar och Bugar. 1 P-M Odsäter Min Whisky Sida Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted July 29, 2014 Report Share Posted July 29, 2014 Fick en liten flaska Lagavulin 16 YO av en släkting som kom på besök. 1 Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted July 29, 2014 Report Share Posted July 29, 2014 Fick en 1l Grant's Nordic Oak 40% av moster ... går kanske att svälja med cola? Annars kanske tvätta rostiga skruvar med? Vad har hänt med mostern för visst fick du en HP sist, du har väl inte frågat om hennes ålder. Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 30, 2014 Report Share Posted July 30, 2014 Vad har hänt med mostern för visst fick du en HP sist, du har väl inte frågat om hennes ålder. Haha det stämmer Nej, däremot antar jag att hon köper det som dom har erbjudande på på båten... Kan ju slå lite snett ibland. 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted August 3, 2014 Report Share Posted August 3, 2014 Fick en Yoichi 15 YO av en gammal vän som hälsade på. 4 Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted August 25, 2014 Report Share Posted August 25, 2014 Fick precis en Laphroaig PX Cask av syster yster. 1 Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bola Posted November 5, 2014 Report Share Posted November 5, 2014 (edited) En Berry´s Littlemill 88-13 och G&M CC Bladnoch Distillery 93 -13 av min snälla Flickvän Samt en Sofiero och En Loord Caalväär men även ett presentkort på SB på en skaplig summa av mina kamrater på jobbet.. Edited November 5, 2014 by Bola Bosse Fagerman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted December 24, 2014 Report Share Posted December 24, 2014 En Aberlour A´bunadh # 50 låg i paketet idag, från frun.... 3 Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted December 28, 2014 Report Share Posted December 28, 2014 En Aberlour A´bunadh # 50 låg i paketet idag, från frun.... hehe, ja en del har tur Lennart, ett utsökt bra val av din fru, grattis ( har inte provat den själv men blev imponerad av valet ) Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted June 9, 2015 Report Share Posted June 9, 2015 (edited) Igår fick jag en flaska Ardbeg Perpetuum 47,4% av chefen. Edited June 9, 2015 by Mattias Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robain Posted June 19, 2015 Report Share Posted June 19, 2015 Fanns tydligen en mer lämplig tråd, sorry for that. (Anv mig av senaste köp tråden).. Senaste gåvan var Highland park cask strength av sambon Robin Andersson Westerås Whisky Wenner Nordic Whisky Society Club Whiskyklubben Slainte Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
basbear Posted June 19, 2015 Report Share Posted June 19, 2015 Fick en Craigellachie _OB 13y 46,0% av en gammal polare. basbear 1 MVH Björn ScholzArdbeg Committee MemberFriends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted June 20, 2015 Report Share Posted June 20, 2015 Min syster o hennes man gav mig en Laffe Select i tidig födelsedagspresent. Ingen kioskvältare,men det är tanken som räknas! Love them! Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunkan Posted October 11, 2015 Report Share Posted October 11, 2015 Mor och Far var på Irland, och plockade med sig en Slieve Foy 8yo 40% (cooley destillery). Inhandlad på Marks and Spencer i Dublin. Alltid trevligt med nya bekantskaper, någon som provat den? 1 Peter lundqvist Söker whisky från 71. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted October 14, 2015 Report Share Posted October 14, 2015 Fick en halv 1liters Tax-free Jim Beam av en polare som vet hur knapert jag har det i skåpet (och på kontot ) just nu... Många skulle säkert ta det som en förolämpning men, som tur är (och, kompisen visste faktiskt det också) så älskar jag Jim Beam löjligt mycket, oförskämt mycket faktiskt... Borde ta mig igenom höstmörkret på denna om jag ransonerar väl!!!sjukt tacksam! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
coldplayer Posted November 8, 2015 Report Share Posted November 8, 2015 Fick en Craigellachie av frun på farsdag. ? Skönt att hon lyssnar när man pratar om vilka whisky man skulle vilja ha. 1 Christian Eksten, Vellinge Söker whisky från 1974 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunkan Posted December 24, 2015 Report Share Posted December 24, 2015 Jul klapp från mor och far. En tullamore dew 10yo single malt, four cask finish. 1 Peter lundqvist Söker whisky från 71. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fefaifb Posted December 24, 2015 Report Share Posted December 24, 2015 En Spirit of Hven Tyckos Star av frun i julklapp. Hoppas den är iaf hälften så god som den är snyggt packeterad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robain Posted December 24, 2015 Report Share Posted December 24, 2015 Mackmyra Brukswhisky till far som aldrig provat mackmyra. Robin Andersson Westerås Whisky Wenner Nordic Whisky Society Club Whiskyklubben Slainte Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts