Per Eriksson Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 (edited) Provning 1 Tema nyheter Karuizawa 12y Tomatin 12y Benriach 20y Bowmore 18y Ardbeg Mòr Provning 2 Tema wood finish Glenfiddich 21y Macallan 10y Fine Oak Ben Nevis 10y Portwood Finish Oban 15y Destillers Edition Benriach 15y Pedro Ximenes Masterclass Tema nedlagda destillerier Duncan Tayler: Rarest of the rare (ROR) Inverleven 26y Glencraig 32y Mosstowie 30y Glenlochy 26y North Port 25y Glenugie 25y Masterclassen kostade extra och gick parallelt med provning 2 Edited September 25, 2007 by Per Eriksson Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 Provning 1 Tema nyheter Karuizawa 12y Tomatin 12y Benriach 20y Bowmore 18y Ardbeg Mòr Provning 2 Tema wood finish Glenfiddich 21y Macallan 10y Fine Oak Ben Nevis 10y Portwood Finish Oban 15y Destillers Edition Benriach 15y Pedro Ximenes Masterclass Tema nedlagda destillerier Duncan Tayler: Rarest of the rare (ROR) Inverleven 26y Glencraig 32y Mosstowie 30y Glenlochy 26y North Port 25y Glenugie 25y Masterclassen kostade extra och gick parallelt med provning 2 Tack! Den med tema "nedlagda destillerier" såg inte fel ut... Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacNilsson Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 Provning 1 Tema nyheter Provning 2 Tema wood finish Glenfiddich 21y Macallan 10y Fine Oak Ben Nevis 10y Portwood Finish Oban 15y Destillers Edition Benriach 15y Pedro Ximenes vad gjorde fineken i en flight med slutlagringar? Hasse Nilsson Växjö Maltwhiskysällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
BosseK Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 vad gjorde fineken i en flight med slutlagringar? Avskräckande exempel Bosse Kilåker, 123/123 Chan eil mi a' cruinneachadh uisque-beatha, tha mi ag òl cur socair Delägare Kilchoman Cask 2006/45 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Eriksson Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 Jag vet faktiskt inte vad den gjorde där. De sa vid presentationen att det fanns en joker med. Det var inte så svårt att gissa vilken det var. Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candyguts Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 Skönaste paret är utan tvekan Fogass och Candyguts (Waldorf & Stadler...). Under fredagen satt de limmade på våra barstolar från 15.00 och 00.00. Inte ens en tur till muggen hann de med. Ca 90 sorter hällde de i sig.... bara hos oss... Tack Bullie och Tomas för en mycket trevlig mässa! Många bra drams.. Tullibardine 64 & 66 var ju alldeles lysande!! Andreas Gustafsson, Mark Single Malt Society (Kinna), (1258 avprovade). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fogass Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 Tack Bullie och Tomas för en mycket trevlig mässa! Många bra drams.. Tullibardine 64 & 66 var ju alldeles lysande!! Ja ett jättetack skall ni ha, det var helkul att träffa er och smaka mången suverän dram! Bilder kommer så snart jag blivit av med stolen i r...n Kind Regards/Woodass Tomas Ingemarsson Mark Single Malt Society (Kinna) (Avprovade sorter: 1750) SMWS, Ardbeg Committee Member, Friends Of Laphroaig, Aberlour Companion, The Balvenie Members Club & Scapa Crew Member. Ahhh...There´s still Whisky in the jar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbl526 Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 Kul bilder! Känner igen en och annan på bilderna... Någon som är på mässan nu på fredag? Jag ska upp till El Stockholmo och göra stan osäker.. Per Blomberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bullie Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 Bilder kommer så snart jag blivit av med stolen i r...n Här är förslag på nya namn för dig här på forumet: Stoolass eller Sourass... (Kommer fler bilder från mig med, när jag väl kommit hem och tankat över...) Counting all the assholes in the room, well I'm definately not alone... And ye, I'd rather drive my Harley Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 (edited) Jag skall på mässan i morgon torsdag. Vad bör jag inte missa för något vad gäller smakprov av maltwhisky. Försök begränsa ditt svar till ett par sorter (motivera gärna) och sedan måste jag givetvis få ditt svar under onsdagsdygnet. Tackar på förhand! Edited September 26, 2007 by ardbeg67 Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Eriksson Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 Lagavulin 21. Den kan man bara inte missa, God och nyhet Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qonos Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 Lagavulin 21. Den kan man bara inte missa, God och nyhet instämmer, i samma monter finns även en trevlig Port Ellen. Sen har SMWS en fantastisk japansk malt 116.7 (även 58,5 och 109,12 bör testas, alla 90+ i mina papper)och i whisky4u´s monter finns en 40 årig springbank och en Hanyu single cask. och när vi ändå talar om springbank så finns de två nyheter i symposions monter som ska vara bra (har själv inte provat de ännu). Glengoyne är där med en trevlig single cask som annars bara kan testas om man blir fatägare hos dom. Balvenie 17 sherry cask är också trevlig, liksom Macallan Grand Reserva får den japanska marknaden. Man har ju även chansen att prova Ardbeg Môr utan att behöva köpa 4½ liter. Magnus Rönnerup, Malmöwww.livingdeadbrewery.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Eriksson Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 Glengoyne fatägare whisky var bra. Om Symposion har kvar av sina paket så kan man rekommendera ett av dessa också. Jag för min del köpte lyxpaketet. Jag satte 87-94 på de som ingick där. Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiking Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 Någon som är på mässan nu på fredag? Jag ska upp till El Stockholmo och göra stan osäker.. Japp, vi är några stycken som tar båten från Åkersberga för att prova lite god whisky och sen återvända samma väg framåt natten. /Håkan Håkan Wiking # Friends Of Laphroaig - Plot No 103253 # Ardbeg Committee Link to comment Share on other sites More sharing options...
oanka Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 ... Sen har SMWS en fantastisk japansk malt 116.7 ... Magnus - tycker även Cragganmoren 37.34 kan rekommenderas från er monter. Bra bang for your bucks! Högsta poäng i min bok fick annars tidigare nämnda Lagga 21, Teaninich 30 1975 Dewar Rattray, samt Bowmore Rare Oloroso 1970 (med i "mellanpaketet" hos Symposion). Även Clydesdales 10-åriga Ben Nevis förtjänar ett BYFB-unämnande. Andreas Karlsson, Örebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qonos Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 Magnus - tycker även Cragganmoren 37.34 kan rekommenderas från er monter. Bra bang for your bucks!Högsta poäng i min bok fick annars tidigare nämnda Lagga 21, Teaninich 30 1975 Dewar Rattray, samt Bowmore Rare Oloroso 1970 (med i "mellanpaketet" hos Symposion). Även Clydesdales 10-åriga Ben Nevis förtjänar ett BYFB-unämnande. mm den sherrylagrade cragganmoretappningen är inte heller så dålig.. sen var där ju två glenmorangie som var trevliga.. mycket trevliga saker var det där Magnus Rönnerup, Malmöwww.livingdeadbrewery.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 (edited) Tack för tipsen! Det blev ett antal drams, men jag säger inget antal . Har inte hunnit samla mig ännu kring allt det goda men några toppar kan jag absolut nämna utan inbördes ordning: Lagga 30, Lagga 21, PE 7th, Macallan 25 Fine Oak, Ardbeg Mór, Stranahan's 2 blivande storwhisky. Tyvärr hann jag inte till SMWS's monter. Men det kompenseras med en provning med sex nya sådan under helgen. Edited September 30, 2007 by ardbeg67 Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MAGOLS Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 Glengoyne fatägare whisky var bra. Om Symposion har kvar av sina paket så kan man rekommendera ett av dessa också. Jag för min del köpte lyxpaketet. Jag satte 87-94 på de som ingick där. Då måste det vara Bowmore sherrif cask som fick 94p i din bok. Magnus O.Å. SMAD Borlänge Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted September 29, 2007 Author Report Share Posted September 29, 2007 (edited) Jaha, så var den sista mässdagen avklarad. Vädret kunde ha varit bättre, men whiskyn kan man inte klaga på. Blev lite gott och blandat, Lagavulin 21 y.o. var mycket angenäm och PE 7th var inte dum den heller. Dagens höjdpunkt får nog bli Benrinnes 17 y.o. från The Bottlers. (Tack Bullie för tipset, det var verkligen en väldigt bra dram.) Resten av de provade postas i rätt tråd. Edited September 29, 2007 by Mattias Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bullie Posted October 1, 2007 Report Share Posted October 1, 2007 (edited) Jag hann med att ta några kort på mässan... Och runt om i Stockholm. Före sjöslaget, en städad monter och mässa. Sen kom dessa kanaljer på besök: Mellan mässhelgerna blev det en del promenader, i ett höstskönt Stockholm: Och givetvis ett eller annat barbesök, här på Sveriges bästa bourbonbar Saddle & Sabre (Kolla in dubbelmuggen!!!): Edited October 1, 2007 by Bullie Counting all the assholes in the room, well I'm definately not alone... And ye, I'd rather drive my Harley Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertk Posted October 1, 2007 Report Share Posted October 1, 2007 Och givetvis ett eller annat barbesök, här på Sveriges bästa bourbonbar Saddle & Sabre Oj djäkulen. Där fanns det pavor! Hmm.. får se till att falla in där i höst tror jag bestämt. R. ::::::::::::: robert karlsson ::: whisky-monitor.com::: maltmaniacs.org ::: twitter ::: 4000+ buteljeringar provat ::::::::::::: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bullie Posted October 1, 2007 Report Share Posted October 1, 2007 Oj djäkulen. Där fanns det pavor! Hmm.. får se till att falla in där i höst tror jag bestämt. R. Japp... Och det är BARA bourbon. Massa märkliga små-batcher. Och barstolarna är som sadlar, så man sitter säkert. Counting all the assholes in the room, well I'm definately not alone... And ye, I'd rather drive my Harley Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravelli Posted October 1, 2007 Report Share Posted October 1, 2007 (edited) Och barstolarna är som sadlar, så man sitter säkert. Jag som både är rädd för hästar och kass på att rida dessa kreatur tycker inte att man sitter säkert på stolarna, svårt att komma upp på dem är det med. Men ett härligt utbud har de förvisso! Edited October 1, 2007 by ravelli Ingela Gustafsson Växjö Maltwhiskysällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Candyguts Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 Jag hann med att ta några kort på mässan... Och runt om i Stockholm. Sköna bilder Bullie! Håller dock med Ingela om att stolarna på BourbonBaren var lite osäkra... Andreas Gustafsson, Mark Single Malt Society (Kinna), (1258 avprovade). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts