Jump to content
whiskyforum

Whiskybar(er) i Malmö

Recommended Posts

Hei

I løpet av sommeren har jeg tenkt meg en tur til Malmø. Kan dere anbefale noen barer med godt utvalg i maltwhisky i Malmø sentrum?

Jeg har aadressen til Bishops Arms. Er det den som har best utvalg. Er det andre?

Edited by IvarA

Hei

I løpet av sommeren har jeg tenkt meg en tur til Malmø. Kan dere anbefale noen barer med godt utvalg i maltwhisky i Malmø sentrum?

Jeg har aadressen til Bishops Arms. Er det den som har best utvalg. Er det andre?

Bishops Arms har ett mycket bra utbud absolut! Även Retro på Norra Skolgatan (nära Möllevångstorget www.accome.se) har ett utmärkt utbud. Jag kan rekommendera båda! Även om de avståndsmässigt ligger en bra bit från varandra så får du en fin promenad mellan några av Malmös mer centrala och sevärda delar om du tar båda samma kväll. Mitt emellan ligger Två Krögare (www.bullen.nu) på Storgatan och The Pickwick pub på Malmborgsgatan (www.malmborgen.nu) och deras whiskyutbud är inte heller fy skam. Ha så kul i Malmö!

Edited by rvh

Robert van Hal, Malmö

Whisky Society Skåne Öronvax Islay Maniacs Øresund Malt Masters

Med all respekt för Malmös krogliv, som är mycket bra, kan jag ändå inte låta bli att tipsa om staden på andra sidan sundet. När du är så nära måste du åka över till Juuls, eller whiskyhouse (Juuls berättade nyligen för mig att de blivit utsedda till en av världens tio bästa whiskybutiker.

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Med all respekt för Malmös krogliv, som är mycket bra, kan jag ändå inte låta bli att tipsa om staden på andra sidan sundet. När du är så nära måste du åka över till Juuls, eller whiskyhouse (Juuls berättade nyligen för mig att de blivit utsedda till en av världens tio bästa whiskybutiker.

.... bara för att vi inte får ha en butik ....

Tjenis

---------------------

Thomas Sundblom

Clydesdale AB

Don't touch my dram!

.... bara för att vi inte får ha en butik ....

Tjenis

Du borde starta garageförsäljning i skydd av mörkret, det skulle garanterat sopa banan med varenda butik den här sidan månen. Jag lovar att inte berätta det för nån. Kommer det ändå fram till statsmakterna så får du ett par månader betald semester. Annosera öppettiderna här och ge oss 40 procent nördrabbat.

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Takk for svar. Jeg skal prøve de anbefalte pubene. Så lenge de har hvitvin til hustruen, så blir det nok gode muligheter til å smake på maltwhiskyen. Ser av Internettadresssene at jeg var på Pickwick Pub og drakk øl i fjor da jeg var i Malmø.

Juul's blir det nok ikke noe denne gang. Det ble for dyrt forrige gang med 3 flasker fra Flying-serien. Nei da, grunnen er nok at et besøk hos Weinquelle står for døren etter besøket i Malmø.

Edited by IvarA

• 2 weeks later...

Med avseende på sortiment då, eller? Det kan i vart fall inte gälla service... <_<

/Björn Andersson (87 down, 36 to go) (-3 @ 2006-10-25)

Whisky Society Skåne - founding member

SMWS, Aberlour Companion & Ardbeg Committee member

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...